2011-06-23, 09:45
Medlem
Pankreatits avatar
Passet igår..

Löp 2 km

Frontböj:
40*10, 60*5, 70*3

Böj,atg:
90*6 *8 kommer att öka till 100

Rumänska dödslyft:
40*10 *3 ökas till 50

Vader, sittande raka:
110*8 *8 ökas till 120
Enbens:
50*8 *2/ben
Tibbs:
120*15

Bicepscurl, stång:
25*6 *6 ökas till 27,5 eller 8 reps

Bröst, flyes i CC.
20*10 *6 ligger kvar, pga feghet.

Bra pass igen, ganska nöjd att jag lyckas pricka mina start vikter så bra, med höjningarna kommer jag med största säkerhet hamna på fail vilket jag vill.

Ska försöka köra lite underarmar+ rotator idag.

Hej hej från mig.
Citera
2011-06-23, 09:56
Medlem
Blinkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankreatit
Ja va fan
Och småbarnssunkig som fanken dessutom, detta jobbar jag dock lite lätt på
Din journal var den första jag följde pga liknande omständigheter.
Personligen har jag inte fattat hur du orkar hålla den fysiken, det är ju inte nått som bara ramlar på en med barn, hus, jobb, käring och 30+.
En smula avis är man, inte bara på fysiken utan även på kraften att skaffa den.

Jag har ju ett gym hemma! Det är därför det fungerar.

Den största kampen är ju tiden.

Bra benpass förresten.

Mvh
Citera
2011-06-24, 09:29
Medlem
Pankreatits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blinkare
Jag har ju ett gym hemma! Det är därför det fungerar.

Den största kampen är ju tiden.

Bra benpass förresten.

Mvh

Ja, det måste vara väl investerade stålar.

Tackar tackar.
Citera
2011-06-24, 09:36
Medlem
Pankreatits avatar
underarmar:
3*25 *3 Gripper (nån sopig mojäng från team sportia.eller nått)

Underarmscurl:
15*7 *2 under
5*10 *2 över

Rotatorcuff. Innåt/utåt *20 *2
Citera
2011-06-27, 00:24
Medlem
Pankreatits avatar
Haj haj.

Frontböj:
50x10
Böj:
70x10

Mark:
70x10

90x6
110x6 x8. Höjs till 115.

Utan fail och med hygglig form(ja lite barnane på slutet), körde de två första seten med frontgrepp sen faila det så då blev det mix. Jävla ont i händerna, skulle tippa på att det är det som kommer att faila först nästa gång, men men.

Latsdrag:
60x6 x5. Höjs till 65.

Rodd, cabel:
45x6 x5. HÖJS till 55.

Tyckte det gick skitlätt och gjorde tom ett par 7or i slutet bara därför..
Nu var det ju bara det att jag såg fel och hade SÄNKT en femma i stället för att höja

Triceps, fransk med rep:
50x6 x6. Höjs...

Militärpress:
22,5x8 x8. Kanske höjs 25.

LÅS:
20x3
FL LÅS
20x4

Mage, crunsh:
15x6

Hjulet:
10x2

Körde mage mellan axelövningarna, funka bra..

Tid: 1,5 h

Bra pass kändes det som.
Körde 2min vila mellan varje set med timer. Har bara höftat min vila förut och detta var mycket bättre.

Ang ryggen så lurar jag på om jag ska skippa att köra lats/ rodd x5 och köra latsdrag x8 och ett aptungt roddset till fail.

Funderar även över triceps. Bör jag öka rep, set eller vikt till nästa gång, ligger nu på max i CCn och vill inte redan börja krångla med att lägga dit hantlar o.dyl? 8x8 t.o.m kanske...
Citera
2011-06-27, 01:44
Medlem
pezrulezhaakons avatar
Pankreatit

Du kan köra på knäna, eller ligga på en bänk i CC, för triceps så slipper du höja och krångla
Citera
2011-06-27, 18:52
Medlem
Pankreatits avatar
Men då blir det ju så där äckligt isoleriskt
Nä, men det är ju en grej iof. Men efter lite övervägande går upp på 8*8, sen får jag väll buga mig ner på knä. Kan ju iof byta övning också men jag gillar denna, så jag kör den perioden ut( hur lång den nu blir, 20 pass tot är väll tanken just nu).
Tax för tipset Pez, har du fler på lager är det bara att spamma

Jävlar vilken träningsvärk jag har i allt utom biceps, kommer nog bara bli värre och värre detta och det.ser jag fram emot.
Citera
2011-06-27, 23:07
Medlem
pezrulezhaakons avatar
Pankreatit

Men det är väl triceps du ska träna, eller hur?

Det finns en hög fler tips för att skruva till övningen ytterligare, men du kan nöja dig för nu... hehe..
Citera
2011-06-28, 00:16
Medlem
Pankreatits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pezrulezhaakon
Pankreatit

Men det är väl triceps du ska träna, eller hur?

Det finns en hög fler tips för att skruva till övningen ytterligare, men du kan nöja dig för nu... hehe..

Haha, jo visst är det trissen jag vill åt, men jag gillar helt enkelt inte att köra mina övningar alltför isolerat, typ preacher curl och dyligt otyg . Vill kunna "fuska" om jag tycker att det är en bra ide'.
Dock skulle jag helst köra smalbänk om jag fick välja, men mina axlar tycker annat

Vilken bröstövning/utförande skulle du rekommendera för en annan som har pruttna cuffar(blir dock bättre och bättre)? Kör nu flyes stående i CC, lätt vikt och något nedåtlutat och det funkar väll ok, men saker är ju inte alltid som de känns.
Bänk känns sådär och hantelpress är uteslutet.
Citera
2011-06-28, 00:50
Medlem
pezrulezhaakons avatar
Pankreatit

Om dina cuffar är lite trumpna, så finns det inte så många bröstövningar att välja på. Man får sikta på stabilare maskinvarianter sålänge som de strular, för att vara mer på säkra sidan.

Att köra mer en pressvariant i CC istället för flyesrörelsen begränsar hävstångslängden, vilket innebär mindre krafter i axelleden även vid högre belastningar.

Att även begränsa ROM:et mot ytterläget är ett hett tips. Maskinerna har ju fördelen att de går att ställa om startläget så du börjar lite längre fram.
Citera
2011-06-28, 01:14
Medlem
Pankreatits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pezrulezhaakon
Pankreatit

Om dina cuffar är lite trumpna, så finns det inte så många bröstövningar att välja på. Man får sikta på stabilare maskinvarianter sålänge som de strular, för att vara mer på säkra sidan.

Att köra mer en pressvariant i CC istället för flyesrörelsen begränsar hävstångslängden, vilket innebär mindre krafter i axelleden även vid högre belastningar.

Att även begränsa ROM:et mot ytterläget är ett hett tips. Maskinerna har ju fördelen att de går att ställa om startläget så du börjar lite längre fram.

Ah, där ser man. Då ska jag prova att köra press i stället. Maskiner finns det dåligt med på mitt gym, en riktigt usel peck deck och nån form av dipsliknande historia som man kan fantisera ihop en pessövning på, riktigt illa med vikter i den dock ...

ROM kör jag begränsad, har dock gått till full ROM på låga vikter ( under 25% av 1rm) och långt från fail. Är detta något som gynnar eller riskerar man för mycket?

Tackar och niger atg för svaret!
Citera
2011-06-28, 01:32
Medlem
pezrulezhaakons avatar
Pankreatit

Ja, det är ok att använda full ROM sålänge belastningen är tillräckligt låg. Det du kan göra ytterligare i CC är att stå lite längre bak i Y-ledden*. Då får du automatiskt lägre belastning mot ändläget.

(den bästa träningen är medvetenheten att verkligen stabilisera axelpartiet)

* X=höger/vänster frontalplan
Y=fram/bak sagitalplan
Z=upp/ner vertikalplan

Senast redigerad av pezrulezhaakon 2011-06-28 kl. 01:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in