Vet inte om denna ligger rätt, flytta den i så fall.
Vi håller på att göra en marknadsplan om en eventuell lansering av Taco Bell i Sverige. Marknadsplanen ingår i en kurs som vi läser på industriell ekonomi på LTH.
Vi har stött på lite problem med att hitta statistik om olika snabbmatskedjor, typ McD, subway etc som vi tänkte använda för att jämföra med. Saker som vi vill ha reda på är t.ex. vilken typ av kunder som går dit, trender inom snabbmatsindustrin, var restaurangerna väljer att placera sig etc.
Jag har ingen kunskap inom ämnet men lockades av topic. Nu räknar jag med att ert arbete leder till att Taco Bell faktiskt startar här, annars har du lurat mig och säkerligen fler läsare!
Har för mig att killarna som drev/driver Burger King i Sverige och Danmark har rättigheterna till Tacobell i Sverige. Konstigt att de inte kör igång dock...
Det skulle var intressant faktiskt, nu öppnar dom snart Pizza Hut här i Norrköping ska bli kul att prova, synd bara att vi inte har kvar Burger King...
Det skulle var intressant faktiskt, nu öppnar dom snart Pizza Hut här i Norrköping ska bli kul att prova, synd bara att vi inte har kvar Burger King...
Pizza Hut är väl inte världens roligaste mat men deras lunchbuffé är helt klart prisvärd, speciellt om du har rökt en fet och har tid att sitta och äta.
Fler snabbmatsställen är precis vad vi svenskar behöver! Att anamma amerikanarnas matkultur är den rätta vägen att vandra! Mer fett och onytthigheter åt folket!
Nu har jag förtydligat rubriken och raderat OT. Vi får se hur tråden utvecklas, den kanske egentligen borde ligga i Företagsekonomi. Men vi kör på lite, får TS dåliga svar kan jag flytta tråden.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!