• 1
  • 2
2011-01-27, 11:07
Medlem
Tja!

Vet inte om denna ligger rätt, flytta den i så fall.

Vi håller på att göra en marknadsplan om en eventuell lansering av Taco Bell i Sverige. Marknadsplanen ingår i en kurs som vi läser på industriell ekonomi på LTH.

Vi har stött på lite problem med att hitta statistik om olika snabbmatskedjor, typ McD, subway etc som vi tänkte använda för att jämföra med. Saker som vi vill ha reda på är t.ex. vilken typ av kunder som går dit, trender inom snabbmatsindustrin, var restaurangerna väljer att placera sig etc.

Vet någon var man kan få tag i sån statistik?

Tack på förhand!
Citera
2011-01-27, 11:11
Bannlyst
Jag har ingen kunskap inom ämnet men lockades av topic. Nu räknar jag med att ert arbete leder till att Taco Bell faktiskt startar här, annars har du lurat mig och säkerligen fler läsare!
Citera
2011-01-27, 11:38
Medlem
Dunhams avatar
Har för mig att killarna som drev/driver Burger King i Sverige och Danmark har rättigheterna till Tacobell i Sverige. Konstigt att de inte kör igång dock...
Citera
2011-01-27, 11:44
Medlem
fergusons avatar
Det skulle var intressant faktiskt, nu öppnar dom snart Pizza Hut här i Norrköping ska bli kul att prova, synd bara att vi inte har kvar Burger King...
Citera
2011-01-27, 11:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ferguson
Det skulle var intressant faktiskt, nu öppnar dom snart Pizza Hut här i Norrköping ska bli kul att prova, synd bara att vi inte har kvar Burger King...
Pizza Hut är väl inte världens roligaste mat men deras lunchbuffé är helt klart prisvärd, speciellt om du har rökt en fet och har tid att sitta och äta.
Citera
2011-01-27, 12:13
Medlem
Moroten89s avatar
Varför inte satsa på KFC istället?
Citera
2011-01-27, 12:33
Medlem
ClubbingSealss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moroten89
Varför inte satsa på KFC istället?
Jag håller med, det hade varit riktigt nice.

OnT: Visst det hade varit skönt med lite omväxling från McDonalds och Burger King.
Citera
2011-01-27, 12:36
Medlem
syke555s avatar
Bah, varken TB eller KFC är något att hänga i granen. Öppna Shake Shack istället FFS!
Citera
2011-01-27, 12:38
Medlem
knullklassons avatar
Fler snabbmatsställen är precis vad vi svenskar behöver! Att anamma amerikanarnas matkultur är den rätta vägen att vandra! Mer fett och onytthigheter åt folket!
Citera
2011-01-27, 13:21
Moderator
rotadents avatar
Nu har jag förtydligat rubriken och raderat OT. Vi får se hur tråden utvecklas, den kanske egentligen borde ligga i Företagsekonomi. Men vi kör på lite, får TS dåliga svar kan jag flytta tråden.

//Mod
Citera
2011-01-27, 13:41
Moderator
rotadents avatar
Okej, tråden åker till Företagsekonomi så får vi se om de vill ha den där. Nästa kommentar om rubriken hoppas jag ger tillsägelse av modsen där.

Restauranger --> FEK
//Mod
Citera
2011-02-01, 09:40
Medlem
Kan finnas viss information i BKs, MCDs, Subways etc. årsredovisningar...

Lycka till!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in