2011-11-06, 12:10
Medlem
M0ntanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Ser också skumt redan efter 2 dygn, dock är det inte hallisar utan synvillor & illusioner som man får av sömnbristen, t ex att tapeter o tavlors färger smälter samman, har man inte råkat ut för det förr är det såklart skrämmande. Mitt rekord är drygt 5 dygn när jag gjorde min första CT på GHB efter drygt 5 månaders 24/7 bruk, var totalt omöjligt för mig att sova trots höga doser utav benso o massa Theralen.

Fjärde dygnet fick jag delirium tremens på köpet enligt en polare, http://sv.wikipedia.org/wiki/Delirium_tremens. Sedan blev det iväg till sjukan där jag fick massa benso o en hög dos Haldol IV för att bli av med hallisarna o lugna ner hjärnan något. Kunde inte sova sedan på sjukan heller fast höga doser av allt möjligt så blev narkos, nej fy fan aldrig mer CT på GHB. Är annars max vaken 2-3 dygn på tjack, blir så jävla paranoid o deppig annars o rekordet nykter är inte ens 2 dygn för min del.

Så 2 ynka dygn nykter blir sammanfattningen här.

Edit: Massa slarv.
Jo men 2 dygn är nog standard för de flesta. Men folk på flashback skall alltid vara värst vetu slingshot ;D Mitt är också 2 dygn utan några substanser. Men det är sjukt jobbigt, att bara dra sub så klarar jag lätt att hålla mig vaken i 3 dygn iaf. Om jag inte lägger mig ner då, för då kan jag ju nodda till och då blir det lite mikrosömn, men på det sättet skulle jag nog klara en vecka+.
Citera
2011-11-06, 15:53
Medlem
TorstenFlincks avatar
felpost
Citera
2011-11-07, 00:15
Bannlyst
3½ dygn är mitt rekord att vara utan sömn, och jag var utan droger!
Citera
2011-11-07, 17:54
Medlem
ishqs avatar
För flera år sen när jag knarkade minns jag att jag varit vaken i 5 dygn sträck. Så fort det var lite mörkt eller om ja släckte lampan så såg jag färger och saker överallt. Men man blir hemskt sliten.
Citera
2011-11-21, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SchizofrenHEJ
Menar inte att "drogen" tjack är det jag menar som drog i topic. Utan att det blir som en drog att inte sova som är smått psykadelisk. Du får så kallade "hallisar" efter några dygn utan sömn. Tyckte det verkade lite smått osannt först när jag hörde det, men börjar faktiskt tro på det mer och mer nu.

Dem har testat det flerar ggr nu och det verkar vara samma syptom .

Räckte med att va vaket på tjack i två dagar en gång för att få mitt livs mest realistiska hallisar, såg allt man inte brukar se, tråkigt att dom inte går att ta på bara. Går bara att se med ögat.
Ja har tjackat ganska mycket med, inte alltid man får hallisar. Men ofta nojja osv.
Men vill du testa om du ser nått, sitt vaken några dagar på tjack, ät dåligt, drick alkohol, sen går du ut och går när de e mörkt, helst i skogen.

Har vart vaken länge utan droger med men aldrig sett nått då.
Senast redigerad av SinnerByBirth 2011-11-21 kl. 08:52.
Citera
2011-11-21, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NostradamusJR
Att sova ÄR en drog. Kroppen är beroende av det och man får ju hallisar i form av drömmar.

Eller är jag helt ute och cyklar?

Precis, drömmar som visar sig i verkligheten. har de gjort för mig iaf, men de e på tjack osv.
Citera
2011-11-21, 13:55
Medlem
Dolcontinas avatar
Jag minns inte riktigt hur länge jag har varit vaken som längst. Det var runt 3 dygn i alla fall. Anledningen till att jag inte minns beror inte enbart på dåligt minne utan de dagarna mixades som ihop, hade ingen koll på vilken dag som var vilken... typ.

Det var i alla fall i en opioidabstinens. Jag är INTE van vid att vara vaken så länge så redan på typ dygn 2 började det bli riktigt jobbigt. Kunde t. ex. inte prata Nu hade jag ju abstinens också så jag var risig, och jag hade dessutom knölat i mig en massa diverse piller för att få sova... men det funkade ju inte.

När jag försökte prata så fick jag bara ur mig de första orden i en mening, sedan låste sig käkarna. Det var inte som riktigt stammande utan jag var bara oförmögen att röra käkarna. Eller inte bara det, allt låste sig liksom. För att kunna säga klart meningen blev jag tvungen att slappna av, andas lugnt... sen kunde jag försöka klämma ur några ord till. Riktigt jävla obehagligt var det!

De första dygnen var jag hemma hos en kompis som alltid har ett jävla spring hos sig, dygnet runt. En massa tjackisar som springer ut och in. Vet inte hur många människor som flöt förbi mig medan jag låg på soffan. Vissa stannade kvar länge, andra försvann fort och en del kom tillbaks flera gånger. När jag väl kom hem igen, och skulle försöka sova, så kunde jag inte koppla ned alls. Jag låg och blundade framför tv:n medan jag ofrivilligt låg och återupplevde de där dygnen fulla av spring. Det bara snurrade i skallen, om och om igen gick jag igenom konversationer jag hört och ibland hittade jag på som fortsättningar på dem. Tillslut kändes det som om jag höll på att bli galen... kändes precis så där som det kan vara i skräckisar/spökfilmer, där någon inte längre vet vad som är riktigt. De håller för öronen för att döva alla röster de hör, medan de skriker i förtvivlan. Så kändes det! Jag kunde inte stänga av hjärnan.

När jag väl lyckades somna så sov jag inte länge och efter det hade jag ingen aning om vad som hade hänt på riktigt och vad som var drömmar/tankar.

Sedan så har jag tjackisvänner som kan bete sig riktigt skumt efter några dygn av vakenhet. De får ofta bara lite mikrosömn här och där. Direkt efter ett sånt där mikrosömntillfälle (som kan ske när de faktiskt står på benen) kan det vara svårt att försöka ha ett samtal med dem. Plötsligt kan de säga:

- När sa han det?
- Va? Vem sa vadå?
- Advokaten. Var ju inte igår utan måste ju ha varit längre sen?
- Ehhh? Vilken advokat? Vad pratar du om?
- Men han som bor mittemot dig? (Tjackisen pekar på granndörren, där det inte bor någon advokat).
- Det bor ju ingen advokat där.
- Advokat? Har du en advokat?
- Men det var ju du som pratade om nån advokat...

Tjackisen tittar konstigt på en... börjar pyssla med något och är sen som vanligt, en stund iaf. Plötsligt står tjackisen stilla i några sekunder, som fryst, och så kommer det:

- Den där björnen igår alltså... fan vad sjukt det var, eller hur?
- Vilken björn?
Citera
2012-03-31, 10:24
Medlem
Slingshots avatar
Mitt rekord är drygt 7 dygn när jag försökte sluta med gobben själv, gick så långt att jag fick bli nedsövd med hjälp av Propofol, kunde inte sova oavsett hur sleten jag var. Fick sedan kraftiga synliga o hörselhallucinationer när jag kom hem som varade i flera dagar, antagligen psykos.
Senast redigerad av Slingshot 2012-03-31 kl. 10:26.
Citera
2012-03-31, 12:52
Medlem
wotoos avatar
På lan har man satt som mål att vara vaken längre än 2 dygn, dvs 48 timmar, mitt rekord är således ca 49 timmar. Drogen jag använde mig av som hjälpmedel var koffein!

Det jag tycker om är känslan runt 25-30 timmar när man börjar "småflumma"/"skratta åt allt". Helst ska man ha någon go kamrat på sin sida som inte heller har sovit någonting, då kan man fan skratta åt allt
Citera
2012-04-01, 04:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dark__angel
Hur fan kan man vara vaken i 8 dygn utan att kollapsa?

Säg det. Men rekordet skall vara på 18 dygn, 21 timmar och 40 minuter.
Citera
2012-04-01, 04:40
Medlem
Mitt rekord är "bara" på ca 1 1/2 dygn. Fick dock inga hallisar utan somnade gott på kvällen.
Citera
2012-04-01, 07:24
Medlem
Flamezons avatar
30 timmar i veckan varannan vecka ungefär brukar vara standard då jag måste dygna för att få tillbaka dygnsrytmen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in