2011-06-04, 17:47
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hannnah
Jag har varit vaken i 2 dagar som mest och fått hallisar bara då. Men jag brukar få sånt lätt eftersom jag vet att de är nåt okänt fel på mig. Man blir ju känslosam också som nån skrev.

Ser också skumt redan efter 2 dygn, dock är det inte hallisar utan synvillor & illusioner som man får av sömnbristen, t ex att tapeter o tavlors färger smälter samman, har man inte råkat ut för det förr är det såklart skrämmande. Mitt rekord är drygt 5 dygn när jag gjorde min första CT på GHB efter drygt 5 månaders 24/7 bruk, var totalt omöjligt för mig att sova trots höga doser utav benso o massa Theralen.

Fjärde dygnet fick jag delirium tremens på köpet enligt en polare, http://sv.wikipedia.org/wiki/Delirium_tremens. Sedan blev det iväg till sjukan där jag fick massa benso o en hög dos Haldol IV för att bli av med hallisarna o lugna ner hjärnan något. Kunde inte sova sedan på sjukan heller fast höga doser av allt möjligt så blev narkos, nej fy fan aldrig mer CT på GHB. Är annars max vaken 2-3 dygn på tjack, blir så jävla paranoid o deppig annars o rekordet nykter är inte ens 2 dygn för min del.

Så 2 ynka dygn nykter blir sammanfattningen här.

Edit: Massa slarv.
Senast redigerad av Slingshot 2011-06-04 kl. 18:02.
Citera
2011-06-04, 22:14
Bannlyst
Har haft sömnproblem i ca 3-4 år nu, perioden då det var som jobbigast var jag vaken i 4+ dygn helt nykter, det är total skevhet.
hjärnan jobbar väldigt långsamt och man får svårt att ta in saker, ingen aptit, ont i huvudet.

Kunde inte avgöra vart jag var nånstans (hemma hos polare, mig själv eller hos mina föräldrar osv)
väggarna, datorskärmen, allting runtomkring mig började flyta och jag satt och snackade med ett kassaskåp i 10 min tills jag insåg va fan jag gjorde och tog ett bad och somnade.
fick även grov nojja för allt och alla, trodde att nån satt och spionerade på mig, kände mig iakttagen

Så ja, man kan få hallucinationer när man har varit vaken för länge, men det är fan inga sköna hallisar eller ett skönt tillstånd man hamnar i, det är bara riktigt jävla jobbigt.
Citera
2011-06-05, 20:48
Medlem
marcus90_kungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SchizofrenHEJ
Detta var svaret jag letade efter. Tackar Tackar. Men kan nog tänka mig att det "diffar" från person till person. Eller så är det så att man behöver massa tjack haha.
Tjack hjälper inte, det maskerar bara problemet. Hur mycket man än tar så märker man skillnad på någon som varit tjackad 5 timmar och 55 timmar.
Citera
2011-06-05, 21:49
Medlem
kurdos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kronenbourg
skada järnan.
skön haha
Citera
2011-06-05, 22:04
Medlem
Jag har haft vidriga sömnproblem sen jag la av med barbituraterna och gobben... Jag har utan problem kunnat hålla mej vaken runt 5 dygn... Ingen rolig upplevelse vill jag säga!

Stadie 1 (24-40 tim) Skrattar åt allt, jag satt te.x. och skrattade i flera timmar åt att en snubbe sa att "Det är väl förfaaan ingen finkel i systemsprit!" Tyckte någon det var kul? Nä, men jag skrattade i typ i typ tre timmar...

Stadie 2 (40- ca 60 tim) Man börjar förlora verklighetsuppfattningen... Jag satt med en polare som har ett vanligt svenskt namn... Efter ett tag började jag kalla honom "Sandro" vilket är namnet på en annan polare som är schweizare och numera bor i Schweiz. Varför jag skulle blanda ihop dom två är ett mysterium, men min polare tyckte iaf det var rätt läskigt.

Stadie 3 (60-70 tim) Man är helt desorganiserad... Jag satt i en lägenhet och fick för mej att jag satt i väntrummet på en vårdcentral, snackade antagligen därefter (kommer faktiskt inte ihåg), och mina polare vart seriöst oroliga för mej. Jag tappade bort mej hela tiden och trodde att jag var på en helt annan plats än den jag var. Dessutom började jag tro att jag var i situationer jag inte var i... Jag satt i en stol och rökte och fick helt plötsligt för mej att jag var prostituerad (vilket jag varit förut, men absolut inte nu) och höll på att tjafsa med min polare om det...

Stadie 4 (70-90 tim) Man fattar i stort sett ingenting... Jag fick för mej att vi stog utanför lägenheten vi bodde i och pratade om vener i händerna (helt sant!) Sen insåg jag att vi var i lägenheten men fattade fortfarande inte att vi nog inte pratat om den grejen, utan fortsatte min argumentation... Alla tyckte självklart att jag var helt störd, men jag fortsatte tills dom somnade.

Stadie 5 (90+ tim) Man är helt lost, ser "skuggfolk" och är knappt kontaktbar... Jag ville bara prata om "skuggfolket" och vad dom sa... Mina vänner vart självklart livrädda och gjorde vad dom kunde för att lugna mej. Tillslut fick en av dom i mej nitrazepam (just då vägrade jag svälja ens vatten, men han satte det på mej (alltså injicerade)

Så visst, det är väl ett ganska intressant sätt att bli hög på... Men i längden (om det blir så hela tiden) är det fan inte så roligt...
Citera
2011-06-06, 00:03
Medlem
Chestbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halsoskadlig
Jag har haft vidriga sömnproblem sen jag la av med barbituraterna och gobben... Jag har utan problem kunnat hålla mej vaken runt 5 dygn... Ingen rolig upplevelse vill jag säga!

Stadie 1 (24-40 tim) Skrattar åt allt, jag satt te.x. och skrattade i flera timmar åt att en snubbe sa att "Det är väl förfaaan ingen finkel i systemsprit!" Tyckte någon det var kul? Nä, men jag skrattade i typ i typ tre timmar...

Stadie 2 (40- ca 60 tim) Man börjar förlora verklighetsuppfattningen... Jag satt med en polare som har ett vanligt svenskt namn... Efter ett tag började jag kalla honom "Sandro" vilket är namnet på en annan polare som är schweizare och numera bor i Schweiz. Varför jag skulle blanda ihop dom två är ett mysterium, men min polare tyckte iaf det var rätt läskigt.

Stadie 3 (60-70 tim) Man är helt desorganiserad... Jag satt i en lägenhet och fick för mej att jag satt i väntrummet på en vårdcentral, snackade antagligen därefter (kommer faktiskt inte ihåg), och mina polare vart seriöst oroliga för mej. Jag tappade bort mej hela tiden och trodde att jag var på en helt annan plats än den jag var. Dessutom började jag tro att jag var i situationer jag inte var i... Jag satt i en stol och rökte och fick helt plötsligt för mej att jag var prostituerad (vilket jag varit förut, men absolut inte nu) och höll på att tjafsa med min polare om det...

Stadie 4 (70-90 tim) Man fattar i stort sett ingenting... Jag fick för mej att vi stog utanför lägenheten vi bodde i och pratade om vener i händerna (helt sant!) Sen insåg jag att vi var i lägenheten men fattade fortfarande inte att vi nog inte pratat om den grejen, utan fortsatte min argumentation... Alla tyckte självklart att jag var helt störd, men jag fortsatte tills dom somnade.

Stadie 5 (90+ tim) Man är helt lost, ser "skuggfolk" och är knappt kontaktbar... Jag ville bara prata om "skuggfolket" och vad dom sa... Mina vänner vart självklart livrädda och gjorde vad dom kunde för att lugna mej. Tillslut fick en av dom i mej nitrazepam (just då vägrade jag svälja ens vatten, men han satte det på mej (alltså injicerade)

Så visst, det är väl ett ganska intressant sätt att bli hög på... Men i längden (om det blir så hela tiden) är det fan inte så roligt...

Jag har varit vaken i 35 timmar som max tror jag. Enligt din 'formel' så tycker jag stadie 1 och 2 låter ganska nice faktiskt, man kanske bör hålla sig där. (Inte för att jag kan komma längre än så, men..."
Citera
2011-11-06, 00:37
Medlem
FrankTheMans avatar
Jag var uppe i 1 ½ dygn och när jag skulle dra upp till balkongen och ta en cigg så kollade jag in i fönstret till köket och såg min polare stå och bre en macka såg det ut som. Sen gick jag in till mitt rum och fick panik när jag fler läskiga saker runt omkring mig.

Det var hemskt!
Citera
2011-11-06, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Streix
samt att jag tyckte att människor runt mig pratade hela tiden fast ingen sa någonting.
Det k'a'nner jag igen
Citera
2011-11-06, 03:00
Medlem
FortuneTellers avatar
Det är kul att inte sova. Iallafall med hjälp av tjack
24tim+ = Intensivt
48tim+ = vem fan??!?
72tim+ = blir värsta schtekarn
96tim+ = somna med kuken i handen när man vill tjackrunka typ.
Citera
2011-11-06, 03:21
Medlem
Förstår mig inte på alla er som kan hålla er vakna så sjukt länge i sträck. blir heeelt knäckt efter bara ett dygn, sitter och nickar med huvudet och mår skitkasst, blir känslig och trögfattad. Slutar i stort sett alltid med att jag faller in i sömnen av misstag. Antar att det är väldigt olika hur mycket man tål. (nu snackar jag alltså om att hålla sig vaken utan diverse droger till hjälp. Något annat har jag inte provat)
Citera
2011-11-06, 04:28
Medlem
basseakers avatar
Jag har klarat av att inte sova i fyra dygn utan några droger, jo keff som fan blir man.
Citera
2011-11-06, 12:07
Medlem
M0ntanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davey
Haha.. Källa på det fetmarkerade, tack? Det är inte alls fara för livet att vara vaken i 12-13 dagar.
Jag kan styrka det, skall se om jag kan hitta källa på det. Men killen som skrev det har missuppfattat allt. Det bildas något i musklerna, någon syra har jag för mig. Som sliter på kroppen. Möjligen mjölksyra. Skall leta vidare på detta, har också för mig de tog upp det i ett avsnitt av bullshit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in