2011-01-28, 14:09
Medlem
Nytt-kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exportoren
Ni som varit vakna i +3 dygn, hur länge sover ni efter det?
6-7 timmar välldigt djupt, alltså typ död går inte att väcka. 13-20+ timmar om man har tid att sova utan att bli väckt. Men dagen efter blir också mer sova en normalt så de sprids ut på rätt lång tid, riktigt svårt att vänta tillbaks rytmen till dugliga tider.
Citera
2011-01-28, 15:14
Medlem
Har nog varit vaken i ungefär 2 dygn som mest, och hallisarna jag har fått är har mest med hörseln att göra. Allt blir lite burkigt, ljud ter sig högre än de egentligen är, och jag har en tendens att höra mina tankar - som jag för övrigt inte riktigt kan styra då - om jag inte har sovit på 30+ timmar.
Ett drygt dygn utan sömn är enligt mig rätt skönt. Som en mysig liten fylla, så länge man har något att göra.
Färger har väl också en tendens att bli lite skumma och framförallt får färger ibland för sig att RÖRA på sig, på något mycket märkligt sätt.

Jag har dock för mig att sömnbrist kan utlösa EP-anfall, minns inte hur fan jag har kommit över den informationen. Någon som kan bekräfta eller dementera detta?
Citera
2011-01-28, 15:54
Medlem
prot93s avatar
Nu vet jag att ni snackar om en massa dygn i streck, hallucinationer osov.
Men bara som en liten instickare.. En sak som slog mig sist jag var vaken "längre än normalt" om man så säger.. typ 25-30 timmar, var att det periodvis blev en väldigt skön känsla.. Lite som att vara full.. Allt går lite i slowmotion, man känner sig lite halvdåsig och rätt glad
Sen kommer ju såklart hyperhumöret och slutligen humörsvängningar
Citera
2011-01-28, 17:23
Medlem
Slynglings avatar
det är direkt skadligt att inte sova de 5-8 tim kroppen behöver varje dygn. man bränner ut hjärnan! kolla på en gamml tjackis.. sån blir man. (men vissa av er kanske redan är där så..)
Citera
2011-01-28, 18:21
Medlem
HappyHours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slyngling
det är direkt skadligt att inte sova de 5-8 tim kroppen behöver varje dygn. man bränner ut hjärnan! kolla på en gamml tjackis.. sån blir man. (men vissa av er kanske redan är där så..)
Det har nog inte så mycket att göra med hur mycket sömn dom får, utan massa annat. Och sömnlöshet gör att man ser hängig och seg ut.
Citera
2011-01-29, 00:47
Medlem
noonesnames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Streix
Vem som varit vaken längst tid snarare.
Exakt, jag var trött när jag skrev mitt inlägg. Du ser vad sömnbrist kan påverka en...
Citera
2011-01-29, 01:49
Medlem
Lilabanans avatar
Jag har varit vaken cirkus 40h som mest utan droger, blev inte hög, var bara otroligt trött och hade huvudvärk så jag gick och la mig till slut. Fick visserligen några spontana skrattanfall.

Det där med hallisar gäller när man varit vaken länge på tjack. Jag har tjackraceat i som mest ~72h tror jag och jag fick hallisar mot slutet av racet, mest hörde jag röster som inte fanns och fick för mig en jävla massa sjuka saker. Fick några OEV också, saker rörde på sig lite spontant, jag kunde tro att jag såg något eller någon i ögonvrån för några sekunder osv. Det var smått obehagligt då jag inte riktigt visste vad som var på riktigt. På svamp t.ex. är det lättare att intala sig själv att hallisarna inte är riktiga. Det var ett smått psykotiskt tillstånd jag var i efter de 72 timmarna.
Citera
2011-01-29, 02:03
Medlem
Hajimes avatar
jag har varit utan sömn ett par dagar, ett par gånger, jag blir dum och trög, glömmer bort saker "innan jag hunnit tänka dom", ser ofta dubbelt osv
kännns inte som det är speciellt nyttigt för psyket att vara uppe dagar i rad
Citera
2011-06-03, 10:06
Medlem
Macla002s avatar
Varit uppe sen tisdags klockan 10 (72 timmar nu) med hjälp av tjack. Inte ätit någon riktig måltid.

Mikrosömnen börjar ske efter 20 timmar ungefär och man slinker in och ut ur medvetandet fastän du inte märker det (samma sak om du kör bil trött, man hänger inte riktigt med).

Nu efter 3 dygn börjar hallisarna komma. De är korta men intensiva men jag ska vara vaken hela dagen i dag också så jag lämnar rapport i kväll.
Citera
2011-06-03, 10:09
Medlem
deadsets avatar
Två dygn klarar jag som mest, sedan kollapsar jag. Kan ha varit nära tre dygn vid något enstaka tillfälle också (lider av grava sömnproblem).
Citera
2011-06-03, 10:41
Medlem
Macla002s avatar
Ok bara 45 min efter förra inlägget. Känner definitivt av mikrosömnen. Har svårt att andas och det svider runt ögonen. INTE att rekommendera.
Citera
2011-06-03, 13:12
Medlem
Macla002s avatar
Skiter i rapport i kväll.

Racet varade i 75 timmar. Jag somnar nu, hej hej!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in