2011-01-26, 23:11
Medlem
darktriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kh4n
Bra inlägg! TS är antingen en extremt naiv liberal eller en invandrare.

Han är en naiv jävel som tror att avskaffandet av gränser, kommer på något magiskt sätt sudda vår rätt så våldsamma/giriga mänskliga natur.
Med andra ord han är en idealist, de brukar ha väldigt dålig koll på verkligheten.
Samma sak med marxister, de brukar vara så korkade att de tror att vi föds som tomma ark.
Senast redigerad av darktriad 2011-01-26 kl. 23:16.
Citera
2011-01-26, 23:16
Medlem
Kh4ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darktriad
Han är en naiv jävel som tror att avskaffandet av gränser, kommer på något magiskt sätt sudda vår rätt så våldsamma/giriga mänskliga natur.
Med andra ord han är en idealist, det brukar ha väldigt dålig koll på verkligheten.
Samma sak med marxister, de brukar vara så korkade att de tror att vi föds som tomma ark.

Jag anser att han borde bosätta sig i ett område, eller ännu bättre, i ett land i Afrika eller Mellanöstern där han skulle få ta del av kulturen och den underbara mänskliga naturen. Råkar vara i Finland just nu och det framgick idag att en av Sannfinländarnas kandidater var en liberal hippie som började 1999 arbeta med invandrare. Snabbt spolat framåt till 2005 så blev han sedan medlem i Sannfinländarna.

Finns en del via kollegers vänner som arbetat i Afrika, både i Östafrika och norra Afrika, och de har alla vridit sig till att vara mindre naiva när det gäller "stackrarna" i 3e världen.
Citera
2011-01-26, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Frågeställningen sägs egentligen i rubriken ”Vad är problemet om ”svenskar” inte är i majoritet i Sverige?”

Det beror helt på vad man har för världssyn.
De som vill bevara det vi kallar Sverige så som det är (eller så som et var) skulle säkert misströsta då den kulturella situationen i Sverige säkerligen skulle förändras.

Ser man sig å andra sidan som en världsmedborgare och ser hela världen som alla människors hem så skulle det ju kvitta vem som råkar bo på vilket ställe.
Citera
2011-01-27, 00:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Jag har en stark tilltro till mänskligheten och att människor i grund och botten alltid kommer välja frihet om de får chansen, därför ser jag inte det scenario du målar upp som realistiskt.
Livet är inte en barnbok....
Citera
2011-01-27, 00:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Problemet är att neger- och arabpack är genetiskt inkapabla att bygga och upprätthålla den högteknologiska, moderna civilisation som vi vita européer byggt. Med en svart majoritetsbefolkning kommer det inte längre finnas några bidrag, eller fungerande domstolar, eller någon regering, eller några framsteg inom vetenskapen. Inga nya månlandningar, eller matematikgenombrott, eller någon fusionsenergi - någonsin. Det kommer inte att finnas någon civiliserad, vit medelklass som kan vurma för liberalismen, det kommer inte finnas någon solidaritet eller medmänsklighet kvar. Allt kommer att återgå till djungeln.

Det är problemet. Och det problemet kan bara lösas på ett sätt: Genom rasmässig separation. Och för oss som faktiskt finner ett värde i att bevara det som våra förfäder spillt sitt blod för att bygga, så innebär det att vi måste göra vad än vi kan för att genomdriva vår vision om ett enat, fritt och tryggt Sverige. Ett Sverige för svenskar.

Araberna var hästlängder före er i utvecklingen, när ni bodde bland ert eget skit så hade dom sofistikerade samhällen, desamma gäller staden Timbuktu och omkringliggande områden.
Citera
2011-01-27, 00:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pharcyde
Araberna var hästlängder före er i utvecklingen, när ni bodde bland ert eget skit så hade dom sofistikerade samhällen, desamma gäller staden Timbuktu och omkringliggande områden.
Jovisst är det så. Men någonstans där stannade det också. Hur ser det ut i Mellanöstern och i Nordafrika nu tycker du?
Och då pratar jag inte om några oljeschejkers privata paradis och sinnessjuka skrytbyggen utan hela samhällena som sådana.
Citera
2011-01-27, 00:45
Medlem
Brillans avatar
Jag tror att det är ganska naturligt för alla folkgrupper att försöka säkra gruppens överlevnad. Om Svenskar blir en minoritet i Sverige så kommer folkgruppen svenskar att succesivt helt försvinna. Det har hänt med många andra folkslag under forntida folkvandringar och med dagens utveckling så kommer det att hända med svenskarna. Om du tycker att svenskarna kan utrotas som folkslag så får det stå för dig. Själv vill jag att mina ättlingar ska vara svenskar och att folkslaget ska leva vidare.
Citera
2011-01-27, 00:47
Medlem
Brillans avatar
Citat:

Detta är ett intressant faktum. Vad gjorde att deras civilisationer avstannade nästan helt och nu ligger över tusen år efter t.ex. den europeiska civilisationen i de flesta avseenden? Kan det vara religionerna som är olika, eller vad kan det bero på? Jag har inte svaret på den frågan, men det tåls att funderas över.
Citera
2011-01-27, 00:57
Medlem
darktriads avatar
Citat:
Araberna snodde matematik och läkekonst från Kina och Indien, filosofin tog de från grekerna.
Citera
2011-01-27, 01:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Jovisst är det så. Men någonstans där stannade det också. Hur ser det ut i Mellanöstern och i Nordafrika nu tycker du?
Och då pratar jag inte om några oljeschejkers privata paradis och sinnessjuka skrytbyggen utan hela samhällena som sådana.

Det är väl sämre än förr, pga krig och västvärldens girighet.
Citera
2011-01-27, 01:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brillan
Detta är ett intressant faktum. Vad gjorde att deras civilisationer avstannade nästan helt och nu ligger över tusen år efter t.ex. den europeiska civilisationen i de flesta avseenden? Kan det vara religionerna som är olika, eller vad kan det bero på? Jag har inte svaret på den frågan, men det tåls att funderas över.

Västvärldens uttnyttjande och grymhet är en stor faktor.
Citera
2011-01-27, 01:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av darktriad
Araberna snodde matematik och läkekonst från Kina och Indien, filosofin tog de från grekerna.

Hahah snodde, du menar väl fortsatte att utveckla? Då kan man väl säga att länderna i väst snodde en hel del.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in