2011-01-26, 19:11
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drumstick
Kanske helt enkelt för att man vill ha svenskar i sitt sverige, svårare än så är det inte.
Det vore ju synd om vi dog ut.. de blonda och vackra svenskarna!
Fast vi lär knappast dö ut bara för att vi inte är i majoritet i Sverige längre.
Citera
2011-01-26, 19:14
Medlem
Låt säga att alla inhemska svenskar skulle ersättas med muslimer från valfritt land i mellanöstern (exempel), vad skulle då definiera Sverige? Svenskan skulle mest troligt dö ut, och på så vis enbart vara ett land med namnet Sverige, utan några gamla traditioner då dessa till 100% skulle ersättas. Lika bra att döpa om landet då, eller?
Citera
2011-01-26, 19:21
Medlem
GanjaFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Fast vi lär knappast dö ut bara för att vi inte är i majoritet i Sverige längre.

Var inte säker på det, jag har inga exakta siffror. Men jag har för mig att en invandrarfamilj har i snitt dubbelt så många barn som en "svensk" familj. Således går utvecklingen JÄÄÄÄÄVLIGT fort när den väl har satt igång..
Citera
2011-01-26, 19:26
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaFarfar
Var inte säker på det, jag har inga exakta siffror. Men jag har för mig att en invandrarfamilj har i snitt dubbelt så många barn som en "svensk" familj. Således går utvecklingen JÄÄÄÄÄVLIGT fort när den väl har satt igång..
Fast det kan enbart förändra saker i relativa tal och inte i absoluta.
Citera
2011-01-26, 19:34
Medlem
Heladageniskogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafkaisme

Är inte det samhälle vi lever i skapat av denna så högt vördade naturlighet då? Invandringen är lika självklar som att solen en dag inte kommer att gå upp längre. Blandningen är lika naturlig som separationen.

Det blir ganska tråkigt att använda ubernaturlighet som bas för argumentation då även argumentationen är sprungen från ubernaturligheten och även tron på densamma.
Ja!! varför inte utrota hela jordens djur och växtliv. Utrotning är naturligt!
Citera
2011-01-26, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 01lirpa
Hur menar du? Har Araberna inte kommit med matematik?
Och hur kan allt återgå till djungeln, då vi aldrig haft det.
Araberna har i stort sett tagit alla sina framsteg från andra, bl.a. så är dom "arabiska" siffrorna ursprungligen indiska.
Citera
2011-01-26, 19:39
Medlem
Heladageniskogens avatar
Citat:
Varje gång en svensk blandar med djävulsbruna försvinner en bit av det svenska genetiska materialet för alltid.

Mer djävulsbrun=mer av oss försvinner.
Citera
2011-01-26, 19:41
Medlem
Citat:
Nej vi dör nog inte ut men vårat land kommer att bli otrivsamt och det räcker, varför är det så svårt att fatta att invandringen inte skapar den dröm man från början hade, vi är inte som svarta och vita får som man kan blanda hur som helst, problematiken går betydligt djupare än så.
Citera
2011-01-26, 19:43
Medlem
flowsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Problemet är att neger- och arabpack är genetiskt inkapabla att bygga och upprätthålla den högteknologiska, moderna civilisation som vi vita européer byggt. Med en svart majoritetsbefolkning kommer det inte längre finnas några bidrag, eller fungerande domstolar, eller någon regering, eller några framsteg inom vetenskapen. Inga nya månlandningar, eller matematikgenombrott, eller någon fusionsenergi - någonsin. Det kommer inte att finnas någon civiliserad, vit medelklass som kan vurma för liberalismen, det kommer inte finnas någon solidaritet eller medmänsklighet kvar. Allt kommer att återgå till djungeln.

Det är problemet. Och det problemet kan bara lösas på ett sätt: Genom rasmässig separation. Och för oss som faktiskt finner ett värde i att bevara det som våra förfäder spillt sitt blod för att bygga, så innebär det att vi måste göra vad än vi kan för att genomdriva vår vision om ett enat, fritt och tryggt Sverige. Ett Sverige för svenskar.
Alltid lika underhållande att läsa sådan här raspropaganda du blivit matad och hjärntvättad med. Det Sverige du försöker måla upp hade aldrig heller existerat med rasmässig separation. Du förespråkar ett Sverige begränsat, avhållsamt och avgränsat från resten av världen. Måhända att Sverige hade blivit en djungel med en svart majoritetsbefolkning, men hade Sveriges befolkning bestått av x antal miljoner av apor som dig hade landet istället legat 50år bakåt i tiden vad gäller politik, ekonomi, utveckling, diverse framgångar, you name it...
Citera
2011-01-26, 19:45
Medlem
brum brums avatar
Citat:
Det brukar framhållas som ett hot och ett problem att ”svenskar” i framtiden eventuellt inte kommer vara i majoritet i Sverige längre. Vad som i detta avseende menas med ”svenskar” brukar variera men det är dock inte direkt relevant för frågeställning i sig.

Frågan är dock vad är det stora problemet om detta skulle inträffa? Själv bryr jag mig inte nämnvärt om det. Jag ser det som irrelevant vilken hudfärg mina grannar har eller vilken kultur de har under förutsättning att de respekterar mina rättigheter. Därför bryr jag mig heller inte vilket land de kommer ifrån eller vad de definierar sig som. Samtidigt är det många som framför det som ett stort problem. Därmed lär det också ha en stor betydelse för många människor om ”svenskar” nu inte skulle vara i majoritet i Sverige någon gång i framtiden.

Anledningen till att jag sätter ”svenskar” inom citat tecken är som sagt pga av att alla har sin egen definition av vem som är svensk och vem som inte är det. Istället för att jag ska försöka skapa en definition av det i tråden kan ni helt enkelt använda er egen definition av vem som är svensk när det står ”svenskar” i texten och därmed slipper det bli en diskussion om definitioner.

Frågeställning

1.Frågeställningen sägs egentligen i rubriken ”Vad är problemet om ”svenskar” inte är i majoritet i Sverige?”

Du kan ju bara inte vara på riktigt Orizon. Snälla säg nu, erkänn visst har du bara trollat aprillo med oss alla hela tiden. Snälla, det är inte bra för mitt blodtryck att läsa sådant här..

OM, OOOOOM!!! Du nu inte trollar hur kan man inte se ett problem med att ett folk frivilligt eller tvingat ger ifrån sig/tas ifrån makten över sin framtid? Du måste ju inse att du dillar om teorier och önskningar. Inte realpolitik. Det finns ju hur många exempel som helst på vad som kan hända(ofta gör) när ett folk inte får bestämma över sitt eget öde, utan lämnar ödet i andras händer, frivilligt eller ej.
Citera
2011-01-26, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flowster
Alltid lika underhållande att läsa sådan här raspropaganda du blivit matad och hjärntvättad med. Det Sverige du försöker måla upp hade aldrig heller existerat med rasmässig separation. Du förespråkar ett Sverige begränsat, avhållsamt och avgränsat från resten av världen. Måhända att Sverige hade blivit en djungel med en svart majoritetsbefolkning, men hade Sveriges befolkning bestått av x antal miljoner av apor som dig hade landet istället legat 50år bakåt i tiden vad gäller politik, ekonomi, utveckling, diverse framgångar, you name it...
I bästa fall blir Sverige som Brasilien där det bl.a. finns en stor tysk minoritet som inte helt otippat har det ganska bra medans blandningarna inte sällan lever i sämre områden som favelas, utvecklingen blir likadan överallt där det finns s.k. mångkultur, vissa grupper klarar sig bättre medans andra klarar sig sämre.
Frågan då blir om vi vill ha dessa belastningar i vårat land? jag tycker det är vansinne att medvetet skapa denna misär i sitt eget land.
Senast redigerad av kroppskultur 2011-01-26 kl. 19:52. Anledning: stavfel
Citera
2011-01-26, 19:50
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Jag har en stark tilltro till mänskligheten och att människor i grund och botten alltid kommer välja frihet om de får chansen, därför ser jag inte det scenario du målar upp som realistiskt.

Jaså? Vad gick snett alla de här gångerna då? Varför verkar just det du INTE tror människor om alltid återkomma, med matematisk exakthet, gång på gång på gång? Och hur kan ett scenario som har utspelat sig nära nog konstant under hela vår skrivna historia bedömas som ett orealistiskt scenario?

http://en.wikipedia.org/wiki/Ethnic_cleansing
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in