Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Det brukar framhållas som ett hot och ett problem att ”svenskar” i framtiden eventuellt inte kommer vara i majoritet i Sverige längre. Vad som i detta avseende menas med ”svenskar” brukar variera men det är dock inte direkt relevant för frågeställning i sig.
Frågan är dock vad är det stora problemet om detta skulle inträffa? Själv bryr jag mig inte nämnvärt om det. Jag ser det som irrelevant vilken hudfärg mina grannar har eller vilken kultur de har under förutsättning att de respekterar mina rättigheter. Därför bryr jag mig heller inte vilket land de kommer ifrån eller vad de definierar sig som. Samtidigt är det många som framför det som ett stort problem. Därmed lär det också ha en stor betydelse för många människor om ”svenskar” nu inte skulle vara i majoritet i Sverige någon gång i framtiden.
Anledningen till att jag sätter ”svenskar” inom citat tecken är som sagt pga av att alla har sin egen definition av vem som är svensk och vem som inte är det. Istället för att jag ska försöka skapa en definition av det i tråden kan ni helt enkelt använda er egen definition av vem som är svensk när det står ”svenskar” i texten och därmed slipper det bli en diskussion om definitioner.
Frågeställning
1.Frågeställningen sägs egentligen i rubriken ”Vad är problemet om ”svenskar” inte är i majoritet i Sverige?”
Du kan ju bara inte vara på riktigt Orizon. Snälla säg nu, erkänn visst har du bara trollat aprillo med oss alla hela tiden. Snälla, det är inte bra för mitt blodtryck att läsa sådant här..
OM, OOOOOM!!! Du nu inte trollar hur kan man inte se ett problem med att ett folk frivilligt eller tvingat ger ifrån sig/tas ifrån makten över sin framtid? Du måste ju inse att du dillar om teorier och önskningar. Inte realpolitik. Det finns ju hur många exempel som helst på vad som kan hända(ofta gör) när ett folk inte får bestämma över sitt eget öde, utan lämnar ödet i andras händer, frivilligt eller ej.