Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Jag har en stark tilltro till mänskligheten och att människor i grund och botten alltid kommer välja frihet om de får chansen, därför ser jag inte det scenario du målar upp som realistiskt.
Din starka tilltro betyder dessvärre inte så mycket i sammanhanget. I alla fall inte på det vis du tror. Hur kan man ens ha "tilltro" till mänskligheten om man är medveten om vad som sker i skrivande stund, världen över? Din definition av "frihet" är inte alltid densamma som grannens. Det är du som är naiv.
Ang. mångfalden i sig, är det förstås önskvärt till en viss grad. Vilket jag stödjer, då jag i regel gillar mångkultur och olika etniciteter på samma ställe. Men "ursprungsbefolkningen" skall aldrig tillintetgöras och strukturellt minimeras. Eller anser du att det "inte är någon fara" även om palestinierna förintas? Eller varför inte israelerna? Eller de avsevärt få resisterande islänningarna? Eller varför inte verka för att minimera varje lands ursprungsbefolkning så gott det går när vi ändå är i farten. Bort med de svarta sydafrikanerna. In med 20 miljoner ryssar. Är det fortfarande inget "problem"?