2011-01-28, 05:12
Medlem
Merkwurdigliebes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stryp-Enok
Knappast, det där med att islam kommer påtvingas svenskarna är föga troligt. Den demografiska bilden som behövs för något sådant ligger väldigt långt borta. Muslimer måste då vara en såpass stor majoritet( 80-85%?) att de i princip innehar alla samhällsbärande poster mm, ett sådant årtal är mycket avlägset, minnst 100+ år. Sen måste man också betänka att muslimerna som kommer idag från underutvecklade u-länder med "stampat jordgolv" kommer ha förändrat sitt förhållningssätt till islam vid det laget. Den moderna teknologiska samhället lär sätta sina spår.
Nej problemet är inte islam utan helt enkelt minoritetsrollen och samhälls/kultur förändringen. Ett samhälle speglar innevånarna och alla värderingar, nationalikoner, historik etc skulle försvinna och ersättas av mellanöstern karaktärsditto.
Allt som behövs är egentligen att Svenska Islampartiet får egen majoritet i ett riksdagsval och så har de makten att införa sharia (och precis vilka andra reformer de vill, för den delen) i landet utan att tillfråga andra partier eller befolkningen. Det är inte terroristerna som är det största problemet med islam - det är islamiseringen av samhället, alltså det det fredliga utövandet av islam, som är farligast.

Med massinvällningen som vi har idag ökar antalet muslimer explosionsartat (det finns en tråd om det förresten). Om det fanns ett shariaparti i riksdagen, vilket parti tror du att alla muslimer skulle rösta på (plus alla radikalfeminister och annat löst folk som tror att de agerar mot rasismen eller liknande som socialmoderaterna har tränat dem till att tro i alla dessa år)? 30% muslimsk befolkning skulle nog räcka med god marginal för att införa en islamdiktatur med tanke på hur fåraktigt ombytliga de svenska röstberättigade är.

(Med det inte sagt att muslimerna är värre än judarna. Här har vi två etniska/religiösa grupper som måste bekämpas till varje pris.)

För övrigt håller jag med Skogsvatte.
Citera
2011-01-28, 07:20
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Jag har en stark tilltro till mänskligheten och att människor i grund och botten alltid kommer välja frihet om de får chansen, därför ser jag inte det scenario du målar upp som realistiskt.

Så länder utan demokrati existerar alltså inte eller vad svamlar du om?
Citera
2011-01-28, 09:01
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:

1) Men varför måste Sverige vara ”svenskarnas land”? Svenskar kommer fortfarande bo i Sverige beroende på hur man nu definierar svensk. Den enskilda skillnaden blir att det nu bor andra människor här med.

2) Svensk kultur och svenska traditioner kommer inte utrotas för det.

1) Frågan är naiv, förstås. Det är som att fråga varför ditt hus måste vara just ditt hus. Har du förtjänat ditt hus? Tänk om du har ärvt huset utan att göra något för att inskaffa det? Slumpen har gjort att just du bor i ditt hus - varför måste det då anses vara ditt?

Finns det ett extra rum eller två i huset? Fint, då har ni den fysiska platsen att inhysa fler folk - totala främlingar. Ingen fara - de flesta är goda, vi behöver inte kolla upp så noga vilka de är. En av dem arbetar och sköter sig, en är arbetslös, det gör inget: klart du ska försörja en extra inneboende, har du inget hjärta i kroppen? Och givetvis tillhör främlingarna din familj - allt beror ju på hur du definierar "familj", eller hur? Den enda skillnaden från och med nu i ditt hus är att det bor ett par främlingar där också. Ingen big deal.

2) Men Orzion, det kan varken du eller jag säga något om. Och absolut inte i en sådan tvärsäker ton. Vi kan inte se in i framtiden. Men vi kan GISSA, baserat på samtida händelser och historiska händelser, över vilka risker massmigration kan innebära för oss. Massmigration av negrer och araber.

Och det är här du förlorar kontakt med verkligheten, men det är du inte ensam om: många mångkulturalister svävar i det blå när det kommer till att ens TÄNKA sig att massmigration skulle kunna innebära en risk för svenska folket.

För din gissning, trots Balkan, trots Libanon, trots tillståndet i flera länder i Afrika, är att det som har skett, eller sker, där inte kan hända här. Varför? Varför kan det inte det? Hur kan en tänkande varelse så totalt utesluta risken?

Du kan ju som bekant inte hitta en enda plats på jorden där vita och araber och negrer lever i integration tillsammans utan etniska konflikter och en belastning på de vitas samhällen. Och trots allt detta så uttalar du dig tvärsäkert.

Och din liberala tes att människor uppför sig bättre ju mer pengar de har har fallerat för länge sedan. De enda fattiga människorna i Väst idag är de hemlösa - men inte ens de behöver svälta. När svalt en människa ihjäl i Väst senast? Nej, just det. Liberaler talar därför om relativ fattigdom som upphov till brottslighet och segregation. Men det är ju en märklig tes: de är inte fattiga, men eftersom de inte är LIKA rika som alla andra så beter de sig illa. Snacka om att vi aldrig kommer att komma ifrån ökande brottsliget om det skulle stämma. Vilket det förstås inte gör.

För var går den ekonomiska gränsen där skillnaden mellan de som "har" gör att du blir en rånare, våldsman eller våldtäktsman? Är det när du tjänar 5000 mindre än medelklassens snitt? Eller? Vid vilken skillnad i ekonomisk förmåga blir man "utsatt" och hemfallen åt kriminellt beteende?

Och ännu viktigare: vid vilken ekonomiska skillnad mellan dig och medelklassen skulle DU börja delta i upplopp, bränna bilar, råna, misshandla, våldta och döda?

Och, om fattigdom och utsatthet gör detta med människor, gör dem våldsamma och korkade: hur kunde vi lämna grottstadiet överhuvud taget? En gång levde vi alla ur hand i mun, en gång var vi alla fattiga.
Citera
2011-01-28, 12:28
Medlem
Citat:

Självklart är jag över 18 och jag ser väldigt alvarligt på brott inte minst då jag själv blivit utsatt för ett antal i Malmö. Jag förnekar inte att där finns stora problem. Problemen ska dock heller inte överdrivas det är ingen stad som är på väg att gå under i en kriminell våg även om kriminaliteten självklart är ett stort problem.

Jag har en fråga av hypotetisk karaktär som jag gärna skulle vilja att du svarade på. Låt säga att du en vacker dag fick tillgång till en magisk kristallkula vilken låter dig se in i framtiden. Nyfiket blickar du 50 år framåt och till din stora besvikelse ser du att massinvandringskritiker har mer rätt än fel. Samhället är mer eller mindre intakt men har det förvandlats till ett 1/3 samhälle där 33% lever i välstånd och 66%, mestadels människor med utomeuropeisk etnisk bakgrund lever i misär. Stora kåkstäder har vuxit upp som svampar och etniska konflikter är vardag. Det enda som håller de i utanförskap levande två tredjedelarna att inte slita varandra i stycken är det gemensamma hatet mot den välmående tredjedelen vilka anses ha orättvist mycket av samhällets resurser. Det största politiska partiet går gärna "folkets" vilja till mötes och är i full färd med att lagstifta bort de liberala friheter som anses gynna den välmående tredjedelen.

Kristallkulan visar också att detta scenario hade kunnat undvikas utan massinvandring och 50 år i framtiden hade landet då istället varit tämligen välmående.

Om du var ställd inför denna hypotetiska situation, skulle det då få dig att ändra åsikt?
Citera
2011-01-28, 13:04
Medlem
darktriads avatar
Just det faktum att svenskar inte kommer vara i majoritet är inte det som oroar mig.
Snarare frågan om vilka grupper som kommer utgöra den andra halvan.

Med tanke på vad vi tar in för folk idag, så riskerar Sverige att bli ett enda stort Rosengård.......
Citera
2011-01-28, 14:09
Medlem
NyanNyans avatar
Mycket kan man säga om Orzion, men han hycklar iaf inte.
Inte många liberaler som anser att även icke-vita länder bör ha öppna gränser och att det inte gör något om svarta blir minoritet i t ex Somalia.
Hur många andra vänster-vridna och liberaler vågar förespråka något sådant här på FB?
Citera
2011-01-28, 16:14
Medlem
Qiu-Jins avatar
Ja, vad är problemet om turkar inte är majoritet i Turkiet?
Citera
2011-01-28, 16:18
Bannlyst
Det minskar det svenska folkets inflytande, svårare än så är det inte.
Citera
2011-01-28, 16:35
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Frågeställning

1.Frågeställningen sägs egentligen i rubriken ”Vad är problemet om ”svenskar” inte är i majoritet i Sverige?”
Det här var en bra och viktig fråga som jag anser att alla svenskar av idag borde ta ställning till, av uppenbara skäl (jag sätter inte svensk inom citationstecken då jag med svensk verkligen menar en svensk, inget annat).

Men först och främst måste vi klargöra vad vi menar med majoritet och minoritet.

Idag finns det uppskattningsvis runt 1,5 - 2 miljoner utlandsfödda och 2:a-3:e generationens invandrare. Dessa är ingen homogen grupp, även om man kan förledas att tänka så av dagens debatt. Istället är invandrare mycket olika, kommer från jordens alla hörn, vilket innebär att det måste komma minst 8 miljoner araber eller asiater, afrikaner eller valfri etnicitet hit, för att vi svenskar skulle vi en minoritet. En sådan utveckling ter sig något främmande idag, även om vissa vill dra oss dit.

Så vad det handlar om är alltså att vi svenskar skulle upphöra att utgöra majoriteten, över 50% av befolkningen - även om smärtgränsen redan nu är passerad för många, när vi ligger runt 80%. För mig själv ser jag gärna att vi fortsätter att utgöra den absoluta majoritete, runt dagens nivå.

Citat:
Frågan är dock vad är det stora problemet om detta skulle inträffa? Själv bryr jag mig inte nämnvärt om det. Jag ser det som irrelevant vilken hudfärg mina grannar har eller vilken kultur de har under förutsättning att de respekterar mina rättigheter. Därför bryr jag mig heller inte vilket land de kommer ifrån eller vad de definierar sig som. Samtidigt är det många som framför det som ett stort problem. Därmed lär det också ha en stor betydelse för många människor om ”svenskar” nu inte skulle vara i majoritet i Sverige någon gång i framtiden.

Och varför ser jag det som ett problem. Ja, först och främst handlar det ju inte om hudfärg, eller hur. Du har ju länge hängt på Fb så du borde veta att problemen är av en helt annan sort. Det handlar om allt från bidragsberoende invandrare, som inte känner glädje av att bo i Sverige, som inte förstår att ett solidariskt samhälle är uppbyggt av förtroenden mellan människor som lever i en gemenskap, som snyltar, som stjäl och härjar.

När bidragssystemen kollapsar under tyngden av internationella utsugare så kommer de horder av bidragsberoende utlänningar som lever här bli än värre, och då kommer de vara många många fler. Det här resonemanget vet jag att du förstår, då du är nyliberal och förespråkar just en sådan nedrustning.

Sen kan vi ju sitta och älta de positiva effekterna av mat, teater, musik, konst och kulturlivet, som faktiskt har blivit bra jävla mycket roligare tack vare utländska influenser från världens alla hörn. Den diskussionen kan jag gärna ta senare.

Jag tror faktiskt att du skulle uppleva det som problematiskt att bo i en trapp med enbart svenskar. Det var så för runt 20-30 år sedan för en invandrare i Sverige. Under de åren har mycket blivit bättre, men mycket har också blivit sämre. Deras bostadsområden har förslummats. Det är ju trist.

Annat som skulle bli jobbigt, förutom samhällets totala upplösning, kan väl anses vara den harmoni jag som svensk upplever när jag vandrar runt bland svenskar, helt skulle försvinna och jag skulle känna mig som en främling i mitt hemland. Det är något som djupt sårar och smärtar. En sådan förnedring ser jag inte som möjlig att utstå.

Så svaren är dels trygghetsbaserade, dels ekonomiska och dels känslomässiga.

Men kanske är det Europas framtid. Eller så stoppar vi massinvandringsprojektet.

Därför tror jag helt enkelt att problemen
Citera
2011-01-28, 17:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Northling
Nej självklart inte. Hade det dock handlat om ditt eget land och ditt eget folk hade du inte sett det på samma sett. du kommer aldrig förstå, du kan lika gärna lämna tråden. Inget folk vill bli minoritet i sitt eget land. Inte någonstans. det är därför du bara stinker dubbelmoral lång väg.
Mitt land, Iran, består utav 51% perser så vi är inte långt ifrån att bli en minoritet, dessutom har jag inga problem med det då alla de andra folkgrupperna (kurder, azari, gilaker, lorer etc etc) och perserna inte lever i ett "vi-och-dom" samhälle utan folken trivs bra med varandra. och min familj kommer från en stad som har väldigt många kurder och perser, vi trivs och lever i harmoni med varandra

så min poäng är den att du har fel i det du säger.
Citera
2011-01-28, 17:58
Medlem
Heladageniskogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av invandraren
Mitt land, Iran, består utav 51% perser så vi är inte långt ifrån att bli en minoritet, dessutom har jag inga problem med det då alla de andra folkgrupperna (kurder, azari, gilaker, lorer etc etc) och perserna inte lever i ett "vi-och-dom" samhälle utan folken trivs bra med varandra. och min familj kommer från en stad som har väldigt många kurder och perser, vi trivs och lever i harmoni med varandra

så min poäng är den att du har fel i det du säger.
Däremot hade du inte varit glad om arga sunniaraber kom på "besök"...'

Dessutom är alla folken du nämnde ganska nära släkt och allmänt lika rent generellt, precis som det går utmärkt med tyskar, holländare och danskar i Sverige men inte lika bra med allmänt olika folk som somalier, afghaner eller turkar.
Senast redigerad av Heladageniskogen 2011-01-28 kl. 18:03.
Citera
2011-01-28, 18:45
Bannlyst
Jag som bott i länder där vita är i minoritet kan säga att det är fruktansvärt frustrerande att leva i ett samhälle där subhumana imbeciller sätter agendan.

Titta på dom här bilderna och fråga er, vill jag verkligen leva så här?
http://www.chinasmack.com/2010/pictures/filthy-india-photos-chinese-netizen-reactions.html

Sen kan vi se vad som hände i sydafrika när nigger svinen fick lite power, man våldtog och dödade tusentals vita barn inom loppet på några veckor (dessa var inte det vanliga muslimerna som älskar att knulla barn utan vanvettiga negerkräk)

så här ser ett samhälle ut där odjur har kontrollen

Så här behandlar man äldre damer:
http://bit.ly/fbWTqi

Så här behandlar man vanligt folk även fast man är stenrik:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/8023364.stm

Så fort Svenskar slutar att vara majoritet i Sverige så kommer vi få islamister i regeringen och landet kommer störtdyka ner i en våldspiral där många blattar som nu är lugna för att dom är rädda för polisen kommer ta chansen att våldta tills kuken trillar av och misshandla tills kniven blir slö.

Vi har runt 1 miljon vanvettiga jihadister i Sverige och visst, många håller sig lugna nu för att dom är rädda och försöker leka Svenskar, men när dom är i majoritet så finns det ingen anledning att vara rädd längre och de kommer ta hus i helvete.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in