2011-01-27, 21:41
Medlem
loqus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
1.Frågeställningen sägs egentligen i rubriken ”Vad är problemet om ”svenskar” inte är i majoritet i Sverige?”

Det beror naturligtvis helt på alla möjliga faktorer, inte minst vilka de övriga är. Saken är den att ingen kan med säkerhet säga vad varken det ena eller andra alternativet leder till. Man får helt enkelt, baserat på logik och empiri, göra en gissning av utvecklingen för olika scenarier. Då är min nuvarande uppfattning att en nationalstat med ganska homogen befolkning och kultur och lite lagom inflöde av invandrare av hög kvalitet är ett välbeprövad och fungerande system. Det finns helt enkelt ingen anledning att experimentera med olika osäkra idéer som involverar stora flöden av människor mellan nationer.

För övrigt är ju de strömmar av folk till Europa som vi ser väldigt onaturliga i den meningen att dessa människor knappast kommer hit för de känner att mångkultur är bra och de vill "berika" oss. Om immigranternas hemländer hade haft samma stabilitet och ekonomi som Europa så hade merparten sannolikt aldrig kommit hit. (Ärligt talat, vem vill egentligen bo i Sverige annat än på sommaren.) Därför borde fokus ligga på att bygga upp fungerande stabila länder på dessa platser.
Citera
2011-01-27, 21:56
Medlem
Citat:
Jag har inga som helst problem att bo i invandrartäta områden. Jag lägger ingen större vikt var mina grannar kommer ifrån. Så länge området är tryggt, säkert och lugnt är jag nöjd och det samma gäller Sverige i stort. Jag gillar Vellinge starkt och föredrar det framför Malmö. Det beror dock inte på att det bor mer invandrare i Malmö än i Vellinge. Utan det beror som sagt på att Vellinge är lugnare och säkrare och jag känner mig betydligt tryggare där.

Det börjar lukta troll över dig

Varför tror du Vellinge är lugnare och säkrare ??

Tror du inte att det finns något samband mellan ett lugnt och tryggt Vellinge och väldigt låg andel invandrare från MENA ?
Citera
2011-01-27, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av invandraren
ser inga problem med det, ifall detta skulel ske skulle jag ställa upp för valet
Nej självklart inte. Hade det dock handlat om ditt eget land och ditt eget folk hade du inte sett det på samma sett. Du kommer aldrig förstå, du kan lika gärna lämna tråden. Inget folk vill bli minoritet i sitt eget land. Inte någonstans. Det är därför du bara stinker dubbelmoral lång väg.
Senast redigerad av Northling 2011-01-27 kl. 22:07.
Citera
2011-01-27, 22:48
Medlem
Redors avatar
Är du född i Sverige, är du Svensk.
Det blir ju ett visst problem om svenskar inte är majoritet i sitt eget land. Det är ganska förnedrande för svenskar.

Jag röstade inte på SD och har massvis med invandrarkompisar som tycker som jag. Stoppa invandringen tillfälligt och satsa på de invandrare som redan bor här. Det går inte att massinvandra och bara dumpa alla på ett fåtal ställen i Sverige..som Rinkeby eller Rosengård. DÅ blir svenskar en minoritet i sitt eget land till slut.
Citera
2011-01-27, 22:49
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colibri
Varför tror du Vellinge är lugnare och säkrare ??
Det finns enbart tre alternativ.

A:Det finns fler lugna och icke kriminella människor i Vellinge än i Malmö.
B:De kriminella och stökiga är mer kriminella och mer stökiga i Malmö än i Vellinge.
C:En kombination av de ovan nämnda alternativen.

Personligen ser jag C som mest sannolikt.
Citat:
Ursprungligen postat av chainmail
Varför ska svenskarna bytas ut? Varför är det så viktigt att svenskarnas byts ut? Varför kan inte vi få existera i fred i vårt eget land?
Jag har aldrig förespråkat att någon ska "bytas ut"
Citat:
Ursprungligen postat av brum brum

Jo som andra varit inne på redan så förstår du väl ändå att majoriteten kan förtrycka minoriteten om den vill. Om nu svenskar ser till själva att sätta sig i minoritet (helt utan motprestation vill jag tillägga) så är vi lämnade till att hoppas på att majoriteten inte kommer förtrycka oss. Vi måste helt enkelt lita på det. Nå hur ser det ut i världen då? Förtrycks inte folk lite varstans? Hur kan du huvudstupa hoppa in i något som hänger på en sådan skör tråd?
Förtryck från majoritetens sida är ett stort problem som jag tar på största alvar och en stark grundlag som är väldigt svår att ändra och garanterar alla människor mänskliga rättigheter är självklart önskvärt.
Citat:
:
Du visar ju bara hur verklighetsfrånvänd du är här "fungerande stad". Du är ju helt galen människa. Sen ett "axelryck" åt brottsligheten. Hur gammal är du egentligen? Du kan ju bara inte vara över 18år?
Självklart är jag över 18 och jag ser väldigt alvarligt på brott inte minst då jag själv blivit utsatt för ett antal i Malmö. Jag förnekar inte att där finns stora problem. Problemen ska dock heller inte överdrivas det är ingen stad som är på väg att gå under i en kriminell våg även om kriminaliteten självklart är ett stort problem.
Citat:
:
Man resonerar inte som dig om man inte är antigen ung&dum eller helt enkelt har någon form av psykisk störning.
(ledsen för personangreppet men du kanske bör söka hjälp..)

Nödvändiga liberaliseringar... Suck... Vad för liberaliseringar? Du nämner egentligen aldrig några konkreta saker, utan flamsar och tramsar med floskler hela tiden.
Hur skall vi liberalisera? Varför skall det leda till bättre? Vad backar du upp det med?
Det är inget fel på min intelligens och jag har vad jag vet ingen psykisk störning att jag är naiv vitsordas vi och för sig till viss del Skattesänkningar, avreglera bostadsmarknad och liberalisera arbetsmarknaden genom minskade regleringar förutom självklart minskade regleringar i allmänhet. Att människor som har ett arbete och inte är i utanförskap har mindre risk att bli kriminella. Det är knappast en hemlighet.
Senast redigerad av Orzion 2011-01-27 kl. 22:56.
Citera
2011-01-27, 22:54
Medlem
gsonators avatar
Ja du det säger väl sig självt...? Sverige är ju inte Sverige utan svenskar. Om 100% var kolsäckar som bröt på arabiska så hade troligtvis landet inte varit "Sverige" utan mer "Sverige-Afrika-Mellanöstern-emiraterna"
Citera
2011-01-27, 23:06
Medlem
chainmails avatar
Citat:
Jag har aldrig förespråkat att någon ska "bytas ut"
Men blir inte det konsekvensen av det du förespråkar?
Citera
2011-01-28, 00:01
Medlem
Brillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pharcyde
Västvärldens uttnyttjande och grymhet är en stor faktor.

Det är möjligt, men borde inte en mer utvecklad civilisation kunna dominera en underutvecklad civilisation? Likt västvärlden dominerar mellanöstern idag.
Citera
2011-01-28, 00:12
Moderator
Meijis avatar
Hej Orzion, jag har läst det du skrivit i den här tråden med stort intresse.

Du skriver:

Citat:

Det är inte det faktum att jag åker i fängelse som avhåller mig eller de flesta från att skada andra människor eftersom att vi skulle bete oss likadant även om det var helt lagligt att skada varandra.

Så om man avkriminaliserade t.ex. våldtäkt inkl. avkriminaliserade våldtäkt mot barn, avkriminaliserade rån, avskaffade trafikregler - oavsett hur man körde, så riskerade man inte att åtalas för våldslöshet i trafik och avskaffade förbud mot köra bil alkoholpåverkad - då skulle just ingenting hända, enl. dig.

Fler personer skulle inte våldta eller råna och fler personer skulle inte ta risker i trafiken (eller ta större risker) ej heller skulle fler personer köra bil alkoholpåverkade.

Har jag fattat rätt? Det vore hyggligt om du ville bekräfta.

Det finns en detalj, som förbryllar mig. Du skriver:

Citat:
Hårda straff kan till viss del verka avskräckande och jag förespråkar i och för sig rätt hårda straff

Men om de flesta enl. dig skulle bete sig precis likadant - oberoende av lagstiftning - vilka skulle då avskräckas av hårda straff?

Har du förresten samma inställning till skattelagstiftningen som till brottsbalken? Påverkar inte heller skattelagstiftningen folks beteende?
Citera
2011-01-28, 02:13
Medlem
Mr.knowledges avatar
Svenskarna kommer att försvinna, Vita, Svarta alla kommer försvinna...I slutändan alla kommer att vara bega!

Jag har inget emot det.

Världen är så det utvecklas till det sämre och bättre.
Jag skiter i mina barnbarn, de kommer säkert anpassa sig till den värld de lever i oavsett om de är
vit-svensk eller afro-svensk osv.
Citera
2011-01-28, 02:45
Medlem
Da far man val dra ner byxorna och knulla frugan sonder alla dagar for att fa ett barn da blir svenskarna aldrig minoritet. Problemet ar kanske att han som startade snacket inte far kuken upp och kan darfor inte skaffa barn, det ar det som far honom att oroa sig och fantisera. Araberna staller kuken i kylskapet en manad per ar nar ramadan skitet ar pa gang sa dar kan man passa pa och knulla deras fruas som garna vill fa stock istallet for att fingra sig en hel manad eller? Da skaffar man inga vanliga barn utan riktiga "Camel-Snusar" hahaha
Citera
2011-01-28, 04:55
Medlem
Det som jag ser mest intressanta med tanken på att icke-svenskar skulle bli en majoritet av befolkningen är att dessa individer ej har samma känsla för politisk korrekthet och double think. Utan lagren av hjärntvätt så skulle det onekeligen hända en hel del i Sverige.

Som exempel, drar jag ett rent fantasiscenario: Nyhet, 95% av våldtäkterna i Sverige utförs av nyinvandrade afghaner.. Nu svensken och invandrar-svenskens svar.

Svensken:
"Oj de har genomlidigt så mycket! Vi måste tysta ned det här faktumet så att rasisterna inte använder den här informationen för att på något vis lägga ett negativt ljus på dem. Egentligen är det jag som våldtagit kvinnorna, som en del av den vita förtryckarmaskinen så har jag.. Och vi tvingat afganerna att vålda våra kvinnor."

invandrar-svensken:
"Vad nu i helvete är det här! Satans bergsnegrer" En kort paus där de samlar i hop alla afghaner; lägger dem på ett isflak och puttar ut det till havs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in