Citat:
Ursprungligen postat av colibri
Varför tror du Vellinge är lugnare och säkrare ??
Det finns enbart tre alternativ.
A:Det finns fler lugna och icke kriminella människor i Vellinge än i Malmö.
B:De kriminella och stökiga är mer kriminella och mer stökiga i Malmö än i Vellinge.
C:En kombination av de ovan nämnda alternativen.
Personligen ser jag C som mest sannolikt.
Citat:
Ursprungligen postat av chainmail
Varför ska svenskarna bytas ut? Varför är det så viktigt att svenskarnas byts ut? Varför kan inte vi få existera i fred i vårt eget land?
Jag har aldrig förespråkat att någon ska "bytas ut"
Citat:
Ursprungligen postat av brum brum
Jo som andra varit inne på redan så förstår du väl ändå att majoriteten kan förtrycka minoriteten om den vill. Om nu svenskar ser till själva att sätta sig i minoritet (helt utan motprestation vill jag tillägga) så är vi lämnade till att hoppas på att majoriteten inte kommer förtrycka oss. Vi måste helt enkelt lita på det. Nå hur ser det ut i världen då? Förtrycks inte folk lite varstans? Hur kan du huvudstupa hoppa in i något som hänger på en sådan skör tråd?
Förtryck från majoritetens sida är ett stort problem som jag tar på största alvar och en stark grundlag som är väldigt svår att ändra och garanterar alla människor mänskliga rättigheter är självklart önskvärt.
Citat:
:
Du visar ju bara hur verklighetsfrånvänd du är här "fungerande stad". Du är ju helt galen människa. Sen ett "axelryck" åt brottsligheten. Hur gammal är du egentligen? Du kan ju bara inte vara över 18år?
Självklart är jag över 18 och jag ser väldigt alvarligt på brott inte minst då jag själv blivit utsatt för ett antal i Malmö. Jag förnekar inte att där finns stora problem. Problemen ska dock heller inte överdrivas det är ingen stad som är på väg att gå under i en kriminell våg även om kriminaliteten självklart är ett stort problem.
Citat:
:
Man resonerar inte som dig om man inte är antigen ung&dum eller helt enkelt har någon form av psykisk störning.
(ledsen för personangreppet men du kanske bör söka hjälp..)
Nödvändiga liberaliseringar... Suck... Vad för liberaliseringar? Du nämner egentligen aldrig några konkreta saker, utan flamsar och tramsar med floskler hela tiden.
Hur skall vi liberalisera? Varför skall det leda till bättre? Vad backar du upp det med?
Det är inget fel på min intelligens och jag har vad jag vet ingen psykisk störning att jag är naiv vitsordas vi och för sig till viss del

Skattesänkningar, avreglera bostadsmarknad och liberalisera arbetsmarknaden genom minskade regleringar förutom självklart minskade regleringar i allmänhet. Att människor som har ett arbete och inte är i utanförskap har mindre risk att bli kriminella. Det är knappast en hemlighet.