2011-01-27, 19:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Viracocha
När folk invandrade till Skåne så låg inlandsisen fortfarande kvar över norra landet.

Du kan ta en tur till Malmöhus, museet i Malmö, där har de en ständig utställning om detta.

Så man kan säga att skåningarna är ursprungsbefolkningen.
Men lilla vän, inte var Svärje Svärje då Svärje har ju bara funnits typ 800 år?
Citera
2011-01-27, 19:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 01lirpa
Hur menar du nu? Tycker du att invandringen är samma som Islam?

Nej, jag påpekar bara att många av invandrare är muslimer, som i sin tur kräver både det ena och det andra, t.ex. Islamistiska friskolor, ingen fläsk i skolan, inga besök till kyrkor i samband med skolan osv.
Citera
2011-01-27, 19:22
Medlem
SFC1977s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Det brukar framhållas som ett hot och ett problem att ”svenskar” i framtiden eventuellt inte kommer vara i majoritet i Sverige längre. Vad som i detta avseende menas med ”svenskar” brukar variera men det är dock inte direkt relevant för frågeställning i sig.

Frågan är dock vad är det stora problemet om detta skulle inträffa? Själv bryr jag mig inte nämnvärt om det. Jag ser det som irrelevant vilken hudfärg mina grannar har eller vilken kultur de har under förutsättning att de respekterar mina rättigheter. Därför bryr jag mig heller inte vilket land de kommer ifrån eller vad de definierar sig som. Samtidigt är det många som framför det som ett stort problem. Därmed lär det också ha en stor betydelse för många människor om ”svenskar” nu inte skulle vara i majoritet i Sverige någon gång i framtiden.

Anledningen till att jag sätter ”svenskar” inom citat tecken är som sagt pga av att alla har sin egen definition av vem som är svensk och vem som inte är det. Istället för att jag ska försöka skapa en definition av det i tråden kan ni helt enkelt använda er egen definition av vem som är svensk när det står ”svenskar” i texten och därmed slipper det bli en diskussion om definitioner.

Frågeställning

1.Frågeställningen sägs egentligen i rubriken ”Vad är problemet om ”svenskar” inte är i majoritet i Sverige?”
Jag brukar alltid drömma mig bort när jag lyssnar på den här sången.
http://www.youtube.com/watch?v=-b7qaSxuZUg

Men efter ett tag så kvicknar jag till och inser att vi inte får ta för stora steg och göra saken värre.
Kortsiktigt kan det bli problem eftersom det finns ekonomiska och andra problem som måste lösas. Långsiktigt så är det irrelevant eftersom den långsiktiga målsättningen är att radera bort alla gränser.
Citera
2011-01-27, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pharcyde
Hahah snodde, du menar väl fortsatte att utveckla? Då kan man väl säga att länderna i väst snodde en hel del.
Kan du ge några exempel på vad dom vidareutvecklat som inneburit stora vetenskapliga framsteg?
Senast redigerad av kroppskultur 2011-01-27 kl. 19:27.
Citera
2011-01-27, 19:25
Bannlyst
Citat:
Men lilla vän, inte var Svärje Svärje då Svärje har ju bara funnits typ 800 år?

Lappland tillhörde inte Sverige när Sverige bildades.
Citera
2011-01-27, 19:27
Medlem
schwansteins avatar
Det är inget problem om svenskarna är i minoritet i Sverige, det blir ju närmast en självklarhet i framtiden.

Vi fortsätter att öppna våra gränser för svartmuskiga män från mellanöstern att besudla vårt land, resultatet blir att pursvenskar och de som känner sig som svenskar lämnar landet. Norge har ju redan fått massvis med unga svenskar, många kommer säkerligen inte återvända.

Kvar blir bottenskrapet av svenskar samt en hel armé med svartmuskiga kamelriddare.
Pinsamt är ordet....men det finns faktiskt lösningar på detta, men det kräver snabba beslut.
Lösningen heter kvoterad invandring.....

http://kallberg.blogs.com/jan_kallberg/2010/11/kvoterad-planm%C3%A4ssig-invandring-helt-%C3%B6verl%C3%A4gsen-j%C3%A4mf%C3%B6rt-med-sveriges-f%C3%B6 rvirrade-och-planl%C3%B6sa-invandri.html
Citera
2011-01-27, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schwanstein
Pinsamt är ordet....men det finns faktiskt lösningar på detta, men det kräver snabba beslut.
Lösningen heter kvoterad invandring.....

http://kallberg.blogs.com/jan_kallberg/2010/11/kvoterad-planm%C3%A4ssig-invandring-helt-%C3%B6verl%C3%A4gsen-j%C3%A4mf%C3%B6rt-med-sveriges-f%C3%B6 rvirrade-och-planl%C3%B6sa-invandri.html

Hur skulle invandring av något slag kunna lösa problemet med de många kamelryttarna som redan finns här? Snarare så är det ju kvoterad utvandring från Sverige som behövs.

Stoppa invandringen och börja skicka hem dom som redan finns här. Invandringsstopp och repatriering.
Citera
2011-01-27, 19:54
Medlem
Orzions avatar
Det är tur att jag har bra självförtroende med tanke på den totala sågning jag fått i denna tråd
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
1) Du bör faktiskt studera historia och fundera över vad som avhåller människor med kriminell läggning eller incitament från att begå brott. Sverige hade inte existerat utan de hårda lagar mot brott och de regleringar som hämmade dåligt uppförande om liberalismen hade inträtt för 1000 år sedan. Även vår historia är full av våld och nidingsdåd - faktiskt anses den mest effektiva etniska resningen av alla ha skett just i Skåne, när Skåne blev svenskt.

2) Du glömmer bort att Sverige, liksom alla länder, under århundraden hade mycket stränga straff, och även en social kod som verkade hämmande för individen att bete sig hur som helst. Både de hårda straffen och synen på brottslingen som en individ som måste ansvara för sina gärningar, samt de sociala regleringar av att följa varje impuls, att alla individer är lika mycket värda oavsett om den ene är en dreglande idiot till våldtäktsman och den andre en hjärnkirurg och god familjefar - allt detta har liberalismen tagit bort.

Med de givna resultaten: ökade tillfälliga sexuella förbindelser och övergivna barn och splittrade familjer, ökad brottslighet, minskad artighet i samhället i stort, ökad otrygghet, relativism...

3) Anders hade inte möjligheten - eftersom straffet för en sådan stöld skulle ha drabbat honom mycket hårt. Till skillnad från idag - när Anders misshandlar någon med en batong är han ute inom ett års vistelse på en anstalt med yttersta komfort, bland likar. Åh, liberalismens fröjder.

4) Sjukdomsbekämpningen kan ni liberaler knappast klappa er på axeln för, och med tanke på vad liberalismen gör med skolan i Sverige och Väst så lär vi inte ha så mågna dugliga medicinska forskare kvar om ett par generationer.

Vilka framsteg talar du om - förtydliga - som har sitt usprung i liberalismen?

Vad vi ser är förstås det motsatta, förutom den materiella komforten... men den verkar inte göra folk lyckligare eller snällare: självmorden och fetma och självharm och självsvält ökar lavinartat, skadegörelse och brott likaså, vilket förstås minskar vår frihet eftersom vi känner oss otrygga i våra egna hem, i våra egna städer.

Men dessa avigsidor av liberalismen vägra ni liberaler ta på ert ansvar. Men genom att höja individen till skyarna, bryta ut honom ur hans berättelse, genom att relativisera en människan värde, avrättar ni människan, individen. Varför sträva efter något bättre när allt är lika mycket värt, alla är lika mycket värda?
1: Hårda straff kan till viss del verka avskräckande och jag förespråkar vi och för sig rätt hårda straff men för det mesta är det irrelevant. Lagar finns till för att människor i grunden respekterar varandras mänskliga rättigheter vi respekterar inte varandras grundläggande mänskliga rättigheter pga av lagarna. Du försöker vända på orsak och verkan här. Det är inte det faktum att jag åker i fängelse som avhåller mig eller de flesta från att skada andra människor eftersom att vi skulle bete oss likadant även om det var helt lagligt att skada varandra.

2: Du missförstår vad alla människors lika värde handlar om, det handlar om att alla är lika inför lagen och att alla i grunden har samma värde och att detta är okränkbart dvs det är inte OK att döda en person för att ta dennas organ och ge till en annan då alla människor har samma värde och samma mänskliga rättigheter.

3: Att du har en dyster syn på människor viste jag men du kan väll inte mena allvar jag menar ingen kan ha en sådan fruktansvärd och dyster syn på mänskligheten och vara så totalt ignorant inför verkligheten. Menar du på fullt alvar att det enda som höll de två vanliga bönderna Anders och Karl ifrån att stjäla varandras saker är att det var stränga straff om de gjorde det? Om du har rätt hade människan utrotat sig själv för länge sedan.

4: Utvecklingen av en fri marknad och respekten för människors rättigheter ligger bakom den utveckling vi sett i världen de senaste århundradena. Som vanligt målar du upp en halmgubbe av liberalismen. Det handlar inte om att förneka kulturella och historiska världen dessa är självklart väldigt viktiga. De har dock enbart ett värde pga av att de har ett värde för individen de har inget egenvärde bortom människan.
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
Självklart gör du det. Det enda sättet för en liberal att upprätthålla sina idéer är att aldrig komma i kontakt med den verklighet de har så fina idéer om. Vi föds alla naiva och växer ifrån det så småningom - men liberaler, jäklar! - ni kämpar hårt för att behålla er naivitet. Och samhällena ni härjar i rasar under tiden.
Jag trodde vi konstaterat att jag bott i Malmö i ca 20år?
Citat:
Ursprungligen postat av chainmail
Jag är i Schweiz ett par gånger om året och har tidigare bott där - kom ihåg att det är ett extremt konservativt land där tokliberala idéer inte ses på med blida ögon - underbart land men omöjligt för dig att leva ut stollerierna, du kommer inte att trivas.
Jag är ingen fanatiker Jag inser att alla inte tycker som jag och har inga problem att leva i ett samhälle där inte allt är som jag vill, vi har trots allt demokrati precis som jag kan överleva i en monarki även om jag föredrar republik. Det viktiga är att man kan leva i lugn och ro samt i trygghet där man känner sig säker.
Senast redigerad av Orzion 2011-01-27 kl. 20:03.
Citera
2011-01-27, 19:58
Medlem
schwansteins avatar
När de svartmuskiga kamelriddarna från mellanöstern blir i majoritet bor sedan länge svenskarna i "Gated communities".... Vi kan även kalla det reservat

Ingen tror väl på fullt allvar att de flesta svenskar vill bo bland dessa invandrare från mellanöstern?

Hur bor våra politiker idag, bor de i Rinkeby, Rosengård, Hammarkullen eller Biskopsgården?
Svaret är naturligtvis...Nej!

Lite info om Gated communities:
http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/gated-communities-en-oroande-utveckling_5602995.svd
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/en-av-tre-vill-bo-inhagnat_1928535.svd
http://www.expressen.se/levabo/1.1186188/lyxboende-med-vakter
https://www.flashback.org/t630617
Citera
2011-01-27, 20:14
Bannlyst
Citat:
Nu är jag så förbenat trög att jag inte kan övertygas utan vettiga argument.
Vilket jag inte fått så jag tror att jag fortsätter att tänka otur.
Svenskar bodde här i frid.
Negrer och araber kom hit.
Landet har blivit förstört.

Jämför med kaniner i Australien, negrer hör inte hemma i vår fauna, de är skadedjur.

Citat:
De allra flesta kaniner i Australien är förvildade avkomlingar till förrymda husdjur som importerats från Europa. Den första kaninerna kom med First Fleet år 1778 som köttdjur.

Spridningen av kaniner förmodas ha börjat 1859 när Thomas Austin släppte 24 kaniner för jakt på sin egendom i Victoria.

I brist på naturliga fiender har de förökat sig i miljontal och trängt ut inhemska arter. De är ökända som skadedjur, och förstör varje år grödor till ett värde av många miljoner australiska dollar.http://sv.wikipedia.org/wiki/Kaniner_i_Australien
Citera
2011-01-27, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schwanstein
När de svartmuskiga kamelriddarna från mellanöstern blir i majoritet bor sedan länge svenskarna i "Gated communities".... Vi kan även kalla det reservat

Ingen tror väl på fullt allvar att de flesta svenskar vill bo bland dessa invandrare från mellanöstern?

Hur bor våra politiker idag, bor de i Rinkeby, Rosengård, Hammarkullen eller Biskopsgården?
Svaret är naturligtvis...Nej!

Lite info om Gated communities:
http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/gated-communities-en-oroande-utveckling_5602995.svd
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/en-av-tre-vill-bo-inhagnat_1928535.svd
http://www.expressen.se/levabo/1.1186188/lyxboende-med-vakter
https://www.flashback.org/t630617

Klockren sammanfattning.
Ingen vettig svensk vill utsätta sig själv eller sina barn med allt för mycket blatteexponering.
Citera
2011-01-27, 20:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Viracocha
Du lär dig att norden har samma kultur och levnadsregler när du gått ur SFI.
Du behöver nog att läsa den här http://www.bra.se/extra/faq/?action_question_show.349.0.=1&module_instance=2 så du lär dig att man inte kan jämföra mellan länder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in