Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-01-26, 08:41
  #1
Medlem
Jag bläddrade lite i tråden om Åkessons BBC-intervju och fick där en tydlig känsla av att PK-bananerna har ett tydligt utlandskomplex. Detta är något jag stött på hos bananer vid många tillfällen och det är ibland gulligt men för det mesta tröttsamt.

Det är löjligt att klaga på att folk har brytning när de talar på ett annat språk då brytning oftast indikerar integritet. Det är samma sak som att tvätta bort sin dialekt när man kommer till storstan, löjligt. Det är inget fel på att tala utan brytning heller men att ondgöra sig över brytning är befängt.

Nåväl, nackskott ska alla bananer med utlandskomplex ha. Passar på att länka till en låt om utlandsrespekt:

http://www.youtube.com/watch?v=OgkSnFoPX5M
Citera
2011-01-26, 08:43
  #2
Medlem
Vad ska diskuteras?
Citera
2011-01-26, 08:47
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patwotrik
Vad ska diskuteras?

Fenomenet utlandskomplex som är vår tydligaste folksjukdom.
Citera
2011-01-26, 08:47
  #4
Medlem
Busstids avatar
Vi ska inte ha några fläckiga bruna bananer här. Det är ariska och genetiskt oklanderliga gula bananer som gäller här.
Citera
2011-01-26, 09:07
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greenhorn
Jag bläddrade lite i tråden om Åkessons BBC-intervju och fick där en tydlig känsla av att PK-bananerna har ett tydligt utlandskomplex. Detta är något jag stött på hos bananer vid många tillfällen och det är ibland gulligt men för det mesta tröttsamt.

Det är löjligt att klaga på att folk har brytning när de talar på ett annat språk då brytning oftast indikerar integritet. Det är samma sak som att tvätta bort sin dialekt när man kommer till storstan, löjligt. Det är inget fel på att tala utan brytning heller men att ondgöra sig över brytning är befängt.

Nåväl, nackskott ska alla bananer med utlandskomplex ha. Passar på att länka till en låt om utlandsrespekt:

http://www.youtube.com/watch?v=OgkSnFoPX5M
Om det istället var Ohly som intervjuades av BBC "Hard talk" och han hade en dålig engelska, och som följd av det så startades det en tråd där SD2010-fjantar skrev tjugo sidor med inlägg där det klagades på hans dialekt, hade du då startat en sådan här tråd?

För i övrigt var det inte bara dålig brytning, det var dålig engelska helt enkelt. SD:s pressekreterare däremot har en mycket god engelska om jag inte minns fel.
Citera
2011-01-26, 09:09
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netlimiter.v1.30
Om det istället var Ohly som intervjuades av BBC "Hard talk" och han hade en dålig engelska, och som följd av det så startades det en tråd där SD2010-fjantar skrev tjugo sidor med inlägg där det klagades på hans dialekt, hade du då startat en sådan här tråd?

För i övrigt var det inte bara dålig brytning, det var dålig engelska helt enkelt. SD:s pressekreterare däremot har en mycket god engelska om jag inte minns fel.

Jag tyckte han gjorde en strålande insats.
Citera
2011-01-26, 09:13
  #7
Medlem
Moffegrevs avatar
Jag har seriöst svårigheter att förstå vad skauuunepaugarna i din youtubevideo sjunger om. Lyckas uppfatta refrängen, inte mycket mer.

Sen var Jimmie's engelska inte speciellt imponerande, men jag tror inte han är varken bättre eller sämre än de övriga partiledarna, de lär väl ligga på ungefär samma nivå. Har svårt att tro att Sahlin överhuvudtaget kan engelska.
Citera
2011-01-26, 09:19
  #8
Medlem
Läs och lär om du nu har så dålig språkförmåga att du inte förstår ditt eget språk.

Jag är inte skåning men låten och texten är en fullträff:

Citera
2011-01-26, 09:35
  #9
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greenhorn
Fenomenet utlandskomplex som är vår tydligaste folksjukdom.
Okej, så det är dagens tydligaste sjukdom. Ok, då skriver jag upp det. Igår var det unga, skäggiga muslimer... Vad blir det imorgon? Sviskon?
Citera
2011-01-26, 09:38
  #10
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greenhorn
Läs och lär om du nu har så dålig språkförmåga att du inte förstår ditt eget språk.

Jag är inte skåning men låten och texten är en fullträff:

Skånska är fanimej inte "mitt" språk! Det ska vara obligatorisk textning på tv när skåningar ska vara med, om dom ska få vara med. Alternativt kan det gå bra att dubba dom till svenska.
Citera
2011-01-26, 09:41
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Okej, så det är dagens tydligaste sjukdom. Ok, då skriver jag upp det. Igår var det unga, skäggiga muslimer... Vad blir det imorgon? Sviskon?

Intressant att du definierar muslimer som en sjukdom. Jag har inte tänkt på det så innan.

Gå ner i källaren och sätt på din onkel konkel och sup ihjäl dig tack!
Citera
2011-01-26, 09:43
  #12
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greenhorn
Intressant att du definierar muslimer som en sjukdom. Jag har inte tänkt på det så innan.

Gå ner i källaren och sätt på din onkel konkel och sup ihjäl dig tack!
Det är enligt FB-hjonens definition. Den borde du vara väl förankrad med.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback