• 2
  • 3
2011-01-29, 20:16
Medlem
coldhands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alborzf
jag tror möjligtvis det har med inställningarna i Win2Flash .... är det möjligt för någon att grundligen berätta ALLT som ska vara inställt när man ska flasha ett USB-minne i avancerat läge ... vet inte om de spelar någon rol mellan vista eller win7 ... vore tacksamt

Hm, det är svårt att misslyckas med win2flash.. man väljer ju bara sin enhet med windows-filer, den mountade driven. och du väljer ditt usb-minne och trycker på OK, godkänner nåt avtal och sen väntar en stund så är det klart.. det är inga inställningar i princip alls.

Andra alternativ vetefan.. slit ur hårddisken, tryck in den i en annan dator och installera om den och sätt tillbaka den
Citera
2011-01-30, 02:11
Medlem
alborzfs avatar
det är en bärbar dator vi snackar om just nu så den möjligheten är inte tillgänglig precis
Citera
2011-01-30, 13:29
Medlem
alborzfs avatar
är det möjligt att just de USB-minnen jag använder inte har möjlighet att bootas? :S Jag har CruzerMicro 4GB och testade i efterhand en Kingston DataTraveler1GB .... är det kanske någon orsak till varför det inte funkar?
Citera
2011-01-30, 17:51
Medlem
alborzfs avatar
nu äre såhär att jag lyckas ABSOLUT INTE med WinToFlash .... efter att ha följt SweClockers artikel:

http://www.sweclockers.com/artikel/1...ows-7-fran-usb

där jag använde programmet Windows 7 USB/DVD Download Tool för att överföra Vista installation till USB så lyckades jag få USB-minnet att bootas efter bios screen men när jag väl kommer inte till vista setup sidan och när väl installationen ska börja kopiera över filer så säger installationen att det fattas filer osv .... någon lösning på detta :S
Citera
2011-01-31, 11:39
Medlem
coldhands avatar
Citat:
nu äre såhär att jag lyckas ABSOLUT INTE med WinToFlash .... efter att ha följt SweClockers artikel:

där jag använde programmet Windows 7 USB/DVD Download Tool för att överföra Vista installation till USB så lyckades jag få USB-minnet att bootas efter bios screen men när jag väl kommer inte till vista setup sidan och när väl installationen ska börja kopiera över filer så säger installationen att det fattas filer osv .... någon lösning på detta :S

Hm, skumt detta. Men du behöver MINST 4GB minne för att föra över vista/7 iallafall, att det fattas filer kan bero på dålig kvalité på usb-minnet, att den helt enkelt missat filer i överföringen, testa med en annan vista/7 ISO-fil och se om det blir skillnad.
Citera
2011-01-31, 17:55
Medlem
JagSkrevs avatar
Citat:

Testa med programet WinSetupFromUsb istället.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in