2011-01-25, 23:10
Medlem
alborzfs avatar
jag hittade det alternativa boot meny skärmen men jag hittar inte den externa CD-skivan ..... hur ska jag gå tillväga? ska dem inte kunna startas redan från start eller är det bara först man kommit in till operativsystemet som drivrutinerna installeras?
Citera
2011-01-26, 06:59
Medlem
coldhands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alborzf
jag hittade det alternativa boot meny skärmen men jag hittar inte den externa CD-skivan ..... hur ska jag gå tillväga? ska dem inte kunna startas redan från start eller är det bara först man kommit in till operativsystemet som drivrutinerna installeras?

Det kan tyvärr vara så att den externa cd-läsaren inte hittas när du bootar utan som du säger måste installeras i windows.. förmodar att du har testat alla boot-devices? USB - HDD - CD - etc?.. funkar inte det skulle jag tippa på att du får försöka med USB-minne hehe
Citera
2011-01-26, 07:00
Medlem
coldhands avatar
Citat:

Har du kollat om det finns någon option när du bootar som heter "recovery" eller liknande, många datorer har ju inbyggd sådan funktion, som återställer datorn till fabriksinställningar.
Citera
2011-01-27, 23:27
Medlem
alborzfs avatar
hej igen .. jag har testat nu med att försöka skapa installations USB-minne med Vista men har inte lyckats ... har försökt med wizard och avancerat läge men inget av dem fungerar ... jag lyckas kopiera och bli klar men när jag väl startar om datorn och har USB-minnet anslutet så händer inget, datorn laddar bara i oändlig tid och inget mer händer .... jag har valt i Boot-setup att USB osv kommer först men forfarande samma resultat .. är det något jag gör fel eller?
Citera
2011-01-28, 00:59
Medlem
alborzfs avatar
gjorde nyss ett nytt försök med Windows 7 ISO men samma sak ... när jag startar om datorn med usb-minnet anslutet så händer ingeting, den laddar bara ... har låtit den vara igång i en timma men inget händer den går aldrig vidare efter boot screen :S
Citera
2011-01-28, 10:23
Medlem
coldhands avatar
Citat:
gjorde nyss ett nytt försök med Windows 7 ISO men samma sak ... när jag startar om datorn med usb-minnet anslutet så händer ingeting, den laddar bara ... har låtit den vara igång i en timma men inget händer den går aldrig vidare efter boot screen :S

Hmm, låter som att datorn har problem med att boota usb, även om alternativet går att välja i bios, när du startar upp datorn, kan du trycka på någon tangent för att komma in i nån Boot menu eller måste du gå in i Setup först?
Citera
2011-01-28, 11:19
Medlem
Kopiera skivan till ett usb minne från någon annan dator, Sedan boota från usbminnet bara?
Citera
2011-01-28, 11:26
Medlem
alborzfs avatar
well de alternativ jag har i boot screen är att antingen gå in i bios setup eller så kan jag välja alternativt boot startup alltså om jag vill för den stunden boota genom cd eller HDD osvosv ... med detta USB-minnet som jag förberet till setup med wintoflash så dyker den upp både i bios setup samt det alternativa boot-menyn men även då när jag väljer USB-minnet så händer ingeting, skärmen blir svart med en liten vit _ längst upp till vänster och bara laddar o laddar, hade igång datorn hela kvällen, när jag vaknade var den fortfarande där... antingen så laddar den vääldigt långsamt eller så har jag inte gjort allt korrekt men det är ju inte så svårt med WinToFlash :S något annat alternativ eller hur jag kan åtgärda detta med USB-minnet?
Citera
2011-01-28, 15:02
Medlem
coldhands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmielarsson
Kopiera skivan till ett usb minne från någon annan dator, Sedan boota från usbminnet bara?

Det är precis det han har gjort
Citera
2011-01-28, 15:05
Medlem
coldhands avatar
Citat:
well de alternativ jag har i boot screen är att antingen gå in i bios setup eller så kan jag välja alternativt boot startup alltså om jag vill för den stunden boota genom cd eller HDD osvosv ... med detta USB-minnet som jag förberet till setup med wintoflash så dyker den upp både i bios setup samt det alternativa boot-menyn men även då när jag väljer USB-minnet så händer ingeting, skärmen blir svart med en liten vit _ längst upp till vänster och bara laddar o laddar, hade igång datorn hela kvällen, när jag vaknade var den fortfarande där... antingen så laddar den vääldigt långsamt eller så har jag inte gjort allt korrekt men det är ju inte så svårt med WinToFlash :S något annat alternativ eller hur jag kan åtgärda detta med USB-minnet?

Verkar konstigt, den ska ju boota usb-minnet om allt gått rätt till i Win2Flash.
Har du återställt allt till grundinställning i bios osv? så det inte är nåt annat som förhindrar bootsekvensen.. Lurigt att försöka lösa sånt där.
Citera
2011-01-28, 18:11
Medlem
alborzfs avatar
aah jag får väll testa ikväll o reseta BIOS inställningarna o se om det funkar ... i värsta fall om de nu inte funkar, vad har jag för flera alternativ? :/
Citera
2011-01-28, 23:46
Medlem
alborzfs avatar
jag tror möjligtvis det har med inställningarna i Win2Flash .... är det möjligt för någon att grundligen berätta ALLT som ska vara inställt när man ska flasha ett USB-minne i avancerat läge ... vet inte om de spelar någon rol mellan vista eller win7 ... vore tacksamt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in