Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-01-25, 04:43
  #1
Medlem
ordbaronens avatar
Fick ett sjukt meddelande på Facebook igår! Så jag undrar härmed om någon annan av er har varit med om något liknande?

---------------------------------------------------------

Hello xxxxxx-

how are you ?

My name is xxxx xxxxx, I am a modelscout of an agency
(Quantum 7) in Cologne/Germany!

You look very interesting, so I am wondering if you might be interested in being a model ?! Right now all I would need to know is how tall you are and how old ?

Would be great if you could give me a feedback.

If you need any more information, please do not hesitate to ask me.

The website of the agency : www.quantumsevenmodels.de


kind regards

xxxx
---------------------------------

Vad tycker ni att jag skall svara henne? Är sjukt rädd att detta är ett troll som försöker lura mig typ.
Citera
2011-01-25, 04:55
  #2
Medlem
kameramannens avatar
Upp med ett kort på dig så kan jag tala om om det är seriöst eller inte.
Citera
2011-01-25, 04:57
  #3
Medlem
ordbaronens avatar
Snälla ha överseende med att jag inte vill outa vem jag är. Håll dig till frågeställningen. Vad hade du gjort?
Citera
2011-01-25, 05:05
  #4
Medlem
Klart som fan att det är bluff.
Citera
2011-01-25, 05:11
  #5
Medlem
ordbaronens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oogh
Klart som fan att det är bluff.

Motivera!
Citera
2011-01-25, 05:25
  #6
Medlem
Bazkiluzhs avatar
hade det varit en seriös agentur hade dom inte tagit kontakt med dig via facebook, det vill jag lova!
Citera
2011-01-25, 05:25
  #7
Medlem
kameramannens avatar
Om du ser ut ungefär som på din avatarbild så kan du säkert bli modell eftersom
modeller nu förtiden helst inte ska se naturliga/klassiska drag utan ha karaktäristiska utseenden.
Men en sak har nästan alla, tydliga kind- och käkben. Har du det?
Citera
2011-01-25, 05:30
  #8
Medlem
kameramannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazkiluzh
hade det varit en seriös agentur hade dom inte tagit kontakt med dig via facebook, det vill jag lova!

Di gör de visste vill jag lova, många blir kontaktade på konstiga sätt för arbeten inom den branschen.
Citera
2011-01-25, 06:00
  #9
Medlem
Fråga om hon tar den i tvåan

Skämt åsido. Första gången jag skrev det. Är du intresserad av att bli modell kan du väl svara. I annat fall låter du bli. Lurendrejerivarning dock.
Citera
2011-01-25, 09:39
  #10
Medlem
Klasskillnads avatar
Dra iväg ett mejl till någon av adresserna: http://www.quantumsevenmodels.de/contact/contact. Sen kan du ju fråga om det är dom som har skickat det osv, att du blev lite nojig då "du har fått något liknande" förr. Är det dom som har skickat lär du bli väl bemött. Säkert inte första gången dom får något sånt.

Annars kan du be om hennes email/nummer så att du kan mejla/ringa. Slutar inte hennes mejl på quantumsevenmodels.de så lär det nog vara fake. Och ifall du ska ringa så bör du också akta så att dom inte drar några tusen på din räkning.
Citera
2011-01-25, 10:47
  #11
Medlem
Heinkels avatar
Dubbelpostade trådar sammanfogade, OT raderat.

Hår- och kroppsvård -> M&L

/Mod
__________________
Senast redigerad av Heinkel 2011-01-25 kl. 11:02.
Citera
2011-03-26, 11:51
  #12
Medlem
En polare fick ett sådant mail igår, dock från en kille som kallade sig Patrick Någonting. Han påstod att de skulle ha någon slags audition i stockholm någon gång i maj.
Personligen tror jag det är scam i stil med: Man kommer dit, blir plåtad för att sen få (läs tvingas) köpa bilderna för cirkus 1500 kr styck.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback