Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-18, 23:36
  #157
Medlem
CarlXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akvaristenno1
Ska jag skratta eller gråta? Jag har själv varit hos en Biopat och aldrig fått en bättre behandling!

Allt stämde (vad för brister/allergier mm), och resultaten kom som aldrig förr. Mitt piss var mörkbrunt de följande dagarna. Det om något är ett bevis på att organen rensar ur stora mängder gift!
Intressant, var hittade du biopaten?
Citera
2018-08-18, 21:22
  #158
Medlem
Akvaristenno1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlXII
Intressant, var hittade du biopaten?

Stockholm
Citera
2019-04-28, 10:16
  #159
Medlem
Prövade också kvantmedicin för ett tag sedan och tycker det var mycket intressant och givande. Kände mig också märkbart bättre de kommande dagarna men känns inte riktigt som effekten kvarstod efter en längre tid. Det som jag mest uppskattade med metoden är att du får en komplett översyn av kroppen och dess olika funktioner med t ex tillståndet av olika organ, näringsbalans, inflammationer osv.

Sedan kanske inte allt stämmer till 100% men definitivt värt pengarna och min tid.
Citera
2019-05-23, 19:18
  #160
Medlem
Akvaristenno1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarasquest
Prövade också kvantmedicin för ett tag sedan och tycker det var mycket intressant och givande. Kände mig också märkbart bättre de kommande dagarna men känns inte riktigt som effekten kvarstod efter en längre tid. Det som jag mest uppskattade med metoden är att du får en komplett översyn av kroppen och dess olika funktioner med t ex tillståndet av olika organ, näringsbalans, inflammationer osv.

Sedan kanske inte allt stämmer till 100% men definitivt värt pengarna och min tid.

Fick du inte rekommendation om vad du bör ta för läkemedel i samband med besöket? I så fall bör du ju ta det som rekommenderades/visades under besöket? Naturläkemedel alltså..
Citera
2019-05-26, 20:21
  #161
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akvaristenno1
Fick du inte rekommendation om vad du bör ta för läkemedel i samband med besöket? I så fall bör du ju ta det som rekommenderades/visades under besöket? Naturläkemedel alltså..

Delvis då bl a NES systemet som jag gjorde har en funktion där man kan kolla hur olika delar av kroppen fungerar och vad man lider brist på t ex med vitaminer, mineraler, problem med olika organ osv. Kändes dock inte som systemet var så himla detaljerat. Life System är mer detaljerat och kan få fram saker som man ätit och mer specifika åkommor.

Blir lite sugen på att testa igen men då gör jag det nog hos en som har flera system och som är verksam i Trosa och då får man också en utskriven rapport.
Citera
2022-11-30, 04:08
  #162
Medlem
Givetvis humbug! Det som gör att folk ibland tror att det fungerar beror på endera placeboeffekten, att man blir slumpartat bättre eller att man får diet-råd av "terapeuterna" och detta i sin tur gör att man mår bättre. I övrigt är det bara manipulation av samma slag som inom scientologin eller andra farliga sekter. Dessutom är det här bara "glorifierade lögndetektorer", apparater som fungerar som lögndetektorer gör samt har en del funtioner hämtade från så kallade Theremin-synthar som styrs av radioskugga från kroppen. Resultatet ser "mystiskt" ut för en lekman och därmed trovärdigt. Den här verksamheten borde förbjudas i Sverige,
Just nyligen fick jag reda på att sådana här saker kan anmälas till patientnämden eller liknande myndigheter om symptom inte blir bättre, eller i vissa fall blir värre. Det här är en video där ni kan se vad en sån här lögndetektor liknar vad den egentligen gör. Tror inte nån kommer tro på frekvensmedicin efter ni har sett videon.
Bioresonance Therapy device MORA2 - what's inside? (PWJ79)
Citera
2022-11-30, 04:13
  #163
Medlem
Neolitikums avatar
Kvantmekanik
Våg-partikeldualitet

https://sv.wikipedia.org/wiki/Kvantmedicin
https://sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A5g-partikeldualitet

Berätta hur detta blir till en medicin efter som ni blir friska av den.
Jag har lite koll på begreppen och vill höra er använda dem i detta sammanhanget.
Citera
2022-11-30, 16:52
  #164
Medlem
MrFox2000s avatar
Jag har testat, jag vet inte om jag tror på det eller inte.
Citera
2022-11-30, 17:10
  #165
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av truthishere
Givetvis humbug! Det som gör att folk ibland tror att det fungerar beror på endera placeboeffekten, att man blir slumpartat bättre eller att man får diet-råd av "terapeuterna" och detta i sin tur gör att man mår bättre. I övrigt är det bara manipulation av samma slag som inom scientologin eller andra farliga sekter. Dessutom är det här bara "glorifierade lögndetektorer", apparater som fungerar som lögndetektorer gör samt har en del funtioner hämtade från så kallade Theremin-synthar som styrs av radioskugga från kroppen. Resultatet ser "mystiskt" ut för en lekman och därmed trovärdigt. Den här verksamheten borde förbjudas i Sverige,
Just nyligen fick jag reda på att sådana här saker kan anmälas till patientnämden eller liknande myndigheter om symptom inte blir bättre, eller i vissa fall blir värre. Det här är en video där ni kan se vad en sån här lögndetektor liknar vad den egentligen gör. Tror inte nån kommer tro på frekvensmedicin efter ni har sett videon.
Bioresonance Therapy device MORA2 - what's inside? (PWJ79)

Fast det här är ett nytt område som vinner genomslag inom vissa typer av behandlingar. Generellt handlar det dock mer om "microcurrent electrical therapy" och används specifikt vid t ex smärthantering, minska inflammationer osv.

Citat:
Microcurrent stimulation appears to affect cellular physiology and produce its effects by reducing the electrical resistance of the injured tissue and restoring its cellular capacitance. A study by Cheng et al. (1982) further indicates that applications of microcurrent stimulation (< 500mA) can dramatically increase the production of ATP in the tissue by as much as 500% and increase amino acid transport and protein synthesis in the treated area by 30-40%.

The classic works by Björn E. W. Nordenström and Robert Becker have shown that endogenous bioelectricity, and changes in the polarity of the tissue triggered by illness or injury, may represent the primary catalyst of the healing process. Zhao et al. (2006) have shown that minute electrical fields, similar to those detected endogenously, serve as a prime directional cue to direct cell migration during wound healing and manipulation of these endogenous currents may affect wound healing in vivo. It is then plausible to speculate that stimulation with mild electrical currents may not be limited to analgesis effects but may also help restore or enhance the endogenous current flow and consequently facilitate the healing process. https://alleviahealth.com/technology/met/
Citera
2022-12-07, 10:27
  #166
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Fast det här är ett nytt område som vinner genomslag inom vissa typer av behandlingar. Generellt handlar det dock mer om "microcurrent electrical therapy" och används specifikt vid t ex smärthantering, minska inflammationer osv.

Jag är faktiskt extremt skeprisk. Det enda som möjligen han ha effekt om behandling godkänts av läkare är ECT. Jag tycker att, Åtmintоne apparater för sådant här bruk ("microcurrent electrical therapy") inte ska säljas hur som helst och skulle bara få säljas av legitimerade läkare, vidare anser jag att de som kallar sig "frekvensmedicin-terapeuter" skulle krävas att, av klienterna, uppvisa ett LUH från en distriktsläkare eller liknande för att få behandla folk. Då skulle man kunna undvika mycket problem. Vidare vore det bra om denna klient kunde ge feedback till distriktsläkaren, att om de blivit sämre av "behandlingen", så kunde de få hjälp att genom patientnämden sätta dit kvacksalvarna.
Citera
2022-12-07, 10:34
  #167
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av truthishere
Jag är faktiskt extremt skeprisk. Det enda som möjligen han ha effekt om behandling godkänts av läkare är ECT. Jag tycker att, Åtmintоne apparater för sådant här bruk ("microcurrent electrical therapy") inte ska säljas hur som helst och skulle bara få säljas av legitimerade läkare, vidare anser jag att de som kallar sig "frekvensmedicin-terapeuter" skulle krävas att, av klienterna, uppvisa ett LUH från en distriktsläkare eller liknande för att få behandla folk. Då skulle man kunna undvika mycket problem. Vidare vore det bra om denna klient kunde ge feedback till distriktsläkaren, att om de blivit sämre av "behandlingen", så kunde de få hjälp att genom patientnämden sätta dit kvacksalvarna.

Tekniken har ju ändå blivit godkänd "Class IIa medical device in the areas of pain management and tissue repair in 33 countries." Varför skulle inte tekniken få säljas till vanliga konsumenter? Den ska ju t ex vara en 1000 del så stark som en vanlig tensapparat som sedan länge säljs i vanliga butiker.

Du vill ju bara komplicera tillgången till bra hälsa och göra det dyrt för slutkonsumenten.
Citera
2022-12-09, 02:16
  #168
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Frekvensmedicin och kvantmedicin är helt baserad på trosföreställningar, helt utan några vetenskapligt mätbara effekter.

Till skillnad från naturmedicinen där det i många fall finns en hel del (dock mindre) vetenskapliga studier ex på Pubmed.

Alternativmedicin är ett så vitt begrepp att det inkluderar både humbug och seriösa mediciner i samma kategori.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback