Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-01-24, 19:24
  #1
Medlem
supernalles avatar
Kom just ifrån en homeopat som utövar frekvensmedicin.

Hon sa att i mitt fall led jag av D-vitamin brist och B-vitamin brist.
Sen så sa hon att jag verkar vara allergisk mot råg - som jag också är.
Verkade också som jag hade clostridium i tarmarna - och jag har ätit antibiotika i ca 6 veckor för ett halvår sedan...

Så - i mitt fall vill jag säga att jag inte trodde riktigt mycket på hela köret före vi for dit. Men ändrade uppfattning lite grann eftersom hon verkade pricka rätt på mycket hon sa. Jag berättade ingenting före om vare sig allergier eller antibiotika kurer.

Vad tror ni kära fb:are om sånt här? Humbug?
Citera
2011-01-24, 21:56
  #2
Medlem
Puffs avatar
Totalhumbug! Släng inte ut dina pengar på detta.

Hittade några sidor om "frekvensmedicin" där detta begrepp förklarades, här är några exempel:
"Med frekvensmedicinsk utrustning kan man läsa av signalerna som går mellan hjärnan och kroppens olika informationssystem"
"Med revolutionerande ny frekvensmedicinsk apparatur kan man sända frekvenser och information till kroppen som triggar igång dess självläkande mekanismer"
"Botemedlet heter frekvensmedicin, t ex i form av plåster eller salva vars frekvenser balanserar upp obalanserna som uppstått"

Trovärdigt, eller hur?
Citera
2011-01-24, 22:00
  #3
Medlem
Plastbunkers avatar
Bara ta en blodstatus. Har du för stora erytrocyter så är det lika med B12/B9-brist. Man kan även mäta andra ämnen som ackumuleras över tid om man har brist på B-vitamin.
Citera
2011-01-25, 00:57
  #4
Medlem
K595s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supernalle
Kom just ifrån en homeopat som utövar frekvensmedicin.

Hon sa att i mitt fall led jag av D-vitamin brist och B-vitamin brist.
Sen så sa hon att jag verkar vara allergisk mot råg - som jag också är.
Verkade också som jag hade clostridium i tarmarna - och jag har ätit antibiotika i ca 6 veckor för ett halvår sedan...

Så - i mitt fall vill jag säga att jag inte trodde riktigt mycket på hela köret före vi for dit. Men ändrade uppfattning lite grann eftersom hon verkade pricka rätt på mycket hon sa. Jag berättade ingenting före om vare sig allergier eller antibiotika kurer.

Vad tror ni kära fb:are om sånt här? Humbug?

Det är inte humbug - homeopati verkar som energier och är helt i enlighet med vad man idag vet om kvantmedicinen. Dom som hånar detta vet inget om modern vetenskap. Precis som du så fick jag helt rätt diagnos trots att jag inte sa ett ord om nåra syntot. Vanvårdscentralvitrocken kunde ju - som vanligt - inte hitta nåt....

Fick du kaprylsyra? Om det inte är Ibs/Lgs så bör dom klara det - men är det svårt fall så kan du fån jobba. Obs att Chlostridium ibland blir VÄRRE av youghurt och sånt, medan kapslar fr hälsokosten är bättre i och med att få tillbaka bakterierna. Dui ser vqad som hgänder om man går till vårdcenytralen - förstörd mage...
Citera
2011-01-25, 09:36
  #5
Medlem
supernalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K595
Det är inte humbug - homeopati verkar som energier och är helt i enlighet med vad man idag vet om kvantmedicinen. Dom som hånar detta vet inget om modern vetenskap. Precis som du så fick jag helt rätt diagnos trots att jag inte sa ett ord om nåra syntot. Vanvårdscentralvitrocken kunde ju - som vanligt - inte hitta nåt....

Fick du kaprylsyra? Om det inte är Ibs/Lgs så bör dom klara det - men är det svårt fall så kan du fån jobba. Obs att Chlostridium ibland blir VÄRRE av youghurt och sånt, medan kapslar fr hälsokosten är bättre i och med att få tillbaka bakterierna. Dui ser vqad som hgänder om man går till vårdcenytralen - förstörd mage...

För ett dygn sedan skulle jag ha skrattat och sagt att du varit ut och cyklat. Men som sagt, gårdagens besök fick mig att lite börja ändra uppfattning.
Dom traditionella läkarna har inte hittat ett skit, alternativt brytt sig skit om att utreda ordentligt utan sätter in medicin hit och dit - bara "ifall om".
Jag fick inga tabletter, så inte försökte hon pracka på mig sånt heller. Två behandlingar via nån maskin fick jag, mot svamp och clostridium.
Att inte slänga pengar på sånt här är också lite överdrivet. Eller vad menar du Puff med pengar?
Två besök trodde hon jag skulle behöva komma på - 60 euro första gången och 30 andra.. vill säga 900 kronor totalt, och det är fan inte mycket mot vad besöken hos vitrockarna kostat före det här.

Så - jag avvaktar och ser hur det är efter andra behandlingen, före jag ändrar uppfattning helt.

Ciao!
Citera
2011-01-25, 12:08
  #6
Medlem
Puffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supernalle
Hon sa att i mitt fall led jag av D-vitamin brist och B-vitamin brist.
Sen så sa hon att jag verkar vara allergisk mot råg - som jag också är.
Verkade också som jag hade clostridium i tarmarna
Två behandlingar via nån maskin fick jag, mot svamp och clostridium
Du skriver att läkarna inte hittat ett skit, men vilka symtom har du beskrivit?
Homeopaten påstår att du har D- och B-vitaminbrist samt rågallergi. Hur kom h*n fram till detta?
Likaså Clostridieinfektionen - hur diagnosticerades den?
Intressant maskin förresten! Helt okänd av den medicinska vetenskapen! Kan du beskriva hur den fungerar?

Citat:
Ursprungligen postat av supernalle
Två besök trodde hon jag skulle behöva komma på - 60 euro första gången och 30 andra.. vill säga 900 kronor totalt, och det är fan inte mycket mot vad besöken hos vitrockarna kostat före det här.
Du betalar 900 kr för några gissningar om ditt hälsotillstånd och för en meningslös behandling med en maskin som inte fungerar. Pengar i sjön alltså.

Citat:
Ursprungligen postat av K595
homeopati verkar som energier och är helt i enlighet med vad man idag vet om kvantmedicinen
Läs en gång till vad du skrivit själv. Det är ju helt förvirrat. Det finns inga som helst vetenskapliga belägg för att homeopati har någon effekt utöver placebo. På en hemsida för "kvantmedicin" utlovas för 2500 kr en "analys av hjärnstammens elektromagnetiska svängningar som innehåller fullständig information om hela organismen". Någon som helst vetenskaplig grund för detta? - icke.

Citat:
Ursprungligen postat av K595
Dom som hånar detta vet inget om modern vetenskap
Jag har en doktorsexamen i medicin. Vad har du för vetenskaplig utbildning?
Citera
2011-01-25, 12:26
  #7
Medlem
supernalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puff
Du skriver att läkarna inte hittat ett skit, men vilka symtom har du beskrivit?
Homeopaten påstår att du har D- och B-vitaminbrist samt rågallergi. Hur kom h*n fram till detta?
Likaså Clostridieinfektionen - hur diagnosticerades den?
Intressant maskin förresten! Helt okänd av den medicinska vetenskapen! Kan du beskriva hur den fungerar?


Du betalar 900 kr för några gissningar om ditt hälsotillstånd och för en meningslös behandling med en maskin som inte fungerar. Pengar i sjön alltså.


Läs en gång till vad du skrivit själv. Det är ju helt förvirrat. Det finns inga som helst vetenskapliga belägg för att homeopati har någon effekt utöver placebo. På en hemsida för "kvantmedicin" utlovas för 2500 kr en "analys av hjärnstammens elektromagnetiska svängningar som innehåller fullständig information om hela organismen". Någon som helst vetenskaplig grund för detta? - icke.


Jag har en doktorsexamen i medicin. Vad har du för vetenskaplig utbildning?

Nä men va konstigt att du förkastar hela saken då du har examen inom medicin. JÄTTEkonstigt och överraskande!
Problemet är att folk har svårt med att acceptera nya saker som KAN fungera utan håller fast vid gamla traditioner utan att ge rum för nya tekniker. (Detta gäller inte endast läkarkåren).
Av min erfarenhet, så vill läkarna överbehandla minsta lilla symtom med stark antibiotika som har mera dåliga bieffekter än nytta den gör. Eller så har jag råkat ut för dårar helt enkelt.
Tyvärr är jag inte så insatt så jag vet hur detta med energi-/frekvens-/kvant-medicin fungerar, så jag kan inte förklara. Och inte bryr jag mig så värst heller, allt jag säger att jag blev överraskad vid mitt besök, eftersom jag trodde hon skulle lägga en Candida diagnos på mig och skicka ut mig med nån avgiftningskur för ett antal 1000 kronor som man hört många homeopater gör.
Citera
2011-01-25, 12:46
  #8
Medlem
supernalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K595
Det är inte humbug - homeopati verkar som energier och är helt i enlighet med vad man idag vet om kvantmedicinen. Dom som hånar detta vet inget om modern vetenskap. Precis som du så fick jag helt rätt diagnos trots att jag inte sa ett ord om nåra syntot. Vanvårdscentralvitrocken kunde ju - som vanligt - inte hitta nåt....

Fick du kaprylsyra? Om det inte är Ibs/Lgs så bör dom klara det - men är det svårt fall så kan du fån jobba. Obs att Chlostridium ibland blir VÄRRE av youghurt och sånt, medan kapslar fr hälsokosten är bättre i och med att få tillbaka bakterierna. Dui ser vqad som hgänder om man går till vårdcenytralen - förstörd mage...

nej jag fick ingen kaprylsyra.. vad är det för nåt?
IBS har vitrocksläkarna satt som diagnos för ett halvt år sedan. LGS är vad?
Citera
2011-01-25, 15:23
  #9
Medlem
Sunners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supernalle
Nä men va konstigt att du förkastar hela saken då du har examen inom medicin. JÄTTEkonstigt och överraskande!
Problemet är att folk har svårt med att acceptera nya saker som KAN fungera utan håller fast vid gamla traditioner utan att ge rum för nya tekniker. (Detta gäller inte endast läkarkåren).
Av min erfarenhet, så vill läkarna överbehandla minsta lilla symtom med stark antibiotika som har mera dåliga bieffekter än nytta den gör. Eller så har jag råkat ut för dårar helt enkelt.
Tyvärr är jag inte så insatt så jag vet hur detta med energi-/frekvens-/kvant-medicin fungerar, så jag kan inte förklara. Och inte bryr jag mig så värst heller, allt jag säger att jag blev överraskad vid mitt besök, eftersom jag trodde hon skulle lägga en Candida diagnos på mig och skicka ut mig med nån avgiftningskur för ett antal 1000 kronor som man hört många homeopater gör.

Jag har ingen doktorsexamen, och jag har inga ekonomiska intressen i läkemedelsindustrin, men ändock så håller jag med Puff helt och hållet, humbug hela vägen. Det finns inga som helst vetenskapliga belägg för homeopati, och det finns heller ingen anledning att tro att det skulle fungera.
Visst kan man vara nyfiken på nya rön, men då ska de iallafall vara baserade på något slags sunt tänk i botten, så får tid och vetenskapliga studier utvisa exakta effekter. Homeopati är inget nytt, det är bara vatten samt en hel del perifert skitsnack.

Jag har för övrigt också råkat ut för en komplett dåre till läkare, hennes svar på allt är att skriva ut medicin tills hon antingen träffar rätt eller patienten helt enkelt skiter i det och söker sig någon annanstans. Jag har också råkat på inkompetenta människor inom de flesta andra brancher som jag har haft att göra med. Vissa människor har helt enkelt fel jobb. C'est la vie.
Citera
2011-01-25, 15:27
  #10
Medlem
supernalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunner
Jag har ingen doktorsexamen, och jag har inga ekonomiska intressen i läkemedelsindustrin, men ändock så håller jag med Puff helt och hållet, humbug hela vägen. Det finns inga som helst vetenskapliga belägg för homeopati, och det finns heller ingen anledning att tro att det skulle fungera.
Visst kan man vara nyfiken på nya rön, men då ska de iallafall vara baserade på något slags sunt tänk i botten, så får tid och vetenskapliga studier utvisa exakta effekter. Homeopati är inget nytt, det är bara vatten samt en hel del perifert skitsnack.

Jag har för övrigt också råkat ut för en komplett dåre till läkare, hennes svar på allt är att skriva ut medicin tills hon antingen träffar rätt eller patienten helt enkelt skiter i det och söker sig någon annanstans. Jag har också råkat på inkompetenta människor inom de flesta andra brancher som jag har haft att göra med. Vissa människor har helt enkelt fel jobb. C'est la vie.
lär dig läsa... jag skrev inte att jag blev behandlad med nåt piller eller vätska. Frekvensmedicin var ämnet vi diskuterar nu.
Citera
2011-01-25, 15:32
  #11
Medlem
supernalles avatar
Det kallas ej heller homeopati tror jag. Jag tror biopati är rätta namnet.

lite mera info ang denna apparatur:
Med apparaturen kan man hitta frekvensstörningar (energistörningar) från virus, bakterier, svamp, parasiter, tungmetaller, kemikalier, näringsbrister, toxiner, allergier, strålning, fokalstörningar, organstörningar, störningr i rörelseapparaten, hormonobalanser, vätskebalans, syra-basbalans, chakran, meridianer, känslor m.m.
Med samma apparatur kan man sedan rätta till de energistörningar som finns genom att klienten balanseras med rätt frekvenser. Man kan också tillverka egna frekvensmedel som har likvärdig effekt som homeopatiska preparat. Olika apparater har olika funktioner och möjligheter.

Jag säger inte att det fungerar... Men det skadar inte att pröva med detta heller eftersom läkarkåren inte verkar hitta något fel!
Citera
2011-01-25, 16:22
  #12
Medlem
Flickpojkens avatar
Förstår ingenting av dom här analysmetoderna TS beskriver. Däremot är ingen tvekan om att man kan påverka hjärnan med ett starkt magnetfält (om de är hälsosamt är en annan sak). Och jag trodde att de var de dom sysslade med?

Varje cell ha en mätbar spänning som genereras genom en växelverkan mellan natrium och kalium de här är kemisk reaktion som pågår precis hela tiden.
__________________
Senast redigerad av Flickpojken 2011-01-25 kl. 16:43.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback