Citat:
Ursprungligen postat av Stjarnglans
Vad jag själv TYCKER är ju inte vad frågan gäller från mitt perspektiv.
Vad som är intressant är vad Gud tycker.
Jag kanske tycker att det verkar orättvist att en del är homosexuella och som troende måste kämpa med det hela livet. Jag kanske har vänner som är i den situationen som jag verkligen gillar och sympatiserar med.
Men jag är inte Gud och vet inte varför detta tillåtits eller skapats.
Det som är relevant är vad Guds lag är.
Att kritisera mig är irrelevant. Det du egentligen kritiserar är att jag tror på Gud och Bibeln som hans ord till människorna.
Trots att du vet vilket lidande det förorsakar, så fortsätter du och andra att skilja ut homosexuella och blanda er i deras liv. Och så skyller du på din gud och menar att du själv inte kan klandras för detta. Om människor skulle komma i kläm i din religionsutövning, så är det inget du tar ansvar för. Likgiltighet för andra betraktas av de flesta kristna och andra som något udda och oönskat och förtjänar att tas fram och visas upp för vad det är. Att det sker i religionens namn gör det inte anständigt, men visar hur problematisk religion kan vara.
Andra anser att deras gudar har gett dom andra rättigheter med andra människor. När man kopplar bort reflektion och omtanke, och känslolöst följer det man anser att guden bjuder en, då kan folk komma i kläm och det uppstår lätt konflikter. Men envar är ansvarig för sina ord och handlingar och att hänvisa till sina auktoriteter kan kanske erbjuda mental lättnad för den som skadar, men ansvaret för begångna handlingar vilar likväl på den som sätter sig över, fördömer, marginaliserar och gör livet svårare för sina medmänniskor.
Ni har hållit på i århundranden med detta och många liv har förspillts genom åren. Kanske betraktar du det som en självklar rättighet att dribbla med andras liv på det här viset, eftersom det handlar om din tro? Hur länge ska vi behöva vänta på att ni slutar att behandla folk så? Någon gång får det vara nog!