Citat:
Ursprungligen postat av
Blanzeflor
Jag vill inte fördjupa mig alltför mycket hur det är att vara HS. Men jag har mina aningar. Jag har ingenting emot dessa personer, men företeelsen borde vara något man inte drar upp till offentlig debatt titt som tätt! Jag tror att HS bör hålla sin kultur på sin kant. Nu försöker man få med sig hela samhället till 100 % på sin sida! Jag tror att det är en omöjlig uppgift, och att det gynnar HS att inte kräva att alla ska stå på deras sida, utan inse att man är en minoritet, och så är det bra med det.
Jag bryr mig inte om homosexualitet eller homosexuella. Däremot störs jag när manifestationer utförs, eftersom det blir mer livsstil än sexuell preferens. Jag har mina preferenser och behöver inte manifestera dessa i hela samhället i perversa karnivaler. Det kan ju vara så att jag föredrar något även en HBTQ-person kanske mår lite illa av, vem vet? Hur som helst har jag inget behov av att få det jag kåt av accepterat av andra. Jag nöjer mig av vad jag gör med partnerns som är enig om detta.
Däremot håller jag med att fördomar mot homosexuella, och fientlighet är oerhört stort och att detta borde kanske vara måltavlan. Tyvärr ser jag karnivaler som att bita sig själv i foten, oroborous, som äter sin egen svans, att mer skada sin tes än göra nytta på sikt.