Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-01-24, 03:05
  #1
Medlem
EnSjukJaevels avatar
Hello fellow flashbackers!

NU ligger landet såhär;

Jobbar på båt som trafikerar USA/Kanada och Europa. Nu närmar sig avmönstringen och det ska ju givevis bli hur skönt som helst att komma hem till good ole' Svärje.

Vi flyger nästa måndag från Montreal. Men, vi mönstrar av redan vid lunchtid på söndag, och ska bo på hotell till måndagen. Planet lyfter vid 15-tiden Så med andra ord har vi i runda slängar 24 timmar att slå ihjäl. De andra har redan utsett mig till reseledare. Så nu tar jag FB till hjälp.

Jag tänker följande;
-Åka till hotell, sova lite, slappa, ta en dusch.

-Ut och käka en god middag.

-Pub/bar för öl/sprit/häng

-klubb?

Och på söndagen;
-Lättare sightseeing/shopping

Så, någon som kan rekommendera;

-en schysst restaurang? Behöver inte vara ngt fancy, utan ett ställe med rejäl mat och trevlig stämning. Vi är inte kräsna, men vill ha bra mat helt enkelt!

-En pub/bar där det kan tänkas vara lite folk på en söndagkväll. Irländska pubar funkar alltid, vi är i åldrarna 30-55, så fräckaste klubben i stan passar inte riktigt in på oss. Utan mer ett bra ställe och snacka skit på.

-nattklubb; inte säkert vi kommer gå, men vill alltid ha ngt ess i rockärmen om kvällen utformas på det sättet. Där kan det vara vilket som, men gärna med lite olika dansgolv, så chiefen kan få utlopp för sin tyska techno.

Och så dagen efter; Vad ska man se? Inga kyrkor eller så kanske, finns det något schysst stråk med bra affärer och lite schyssta lunchrestauranger.

Så, alla tips emottas gladeligen!

//EnSjukJaevel
Citera
2011-01-28, 16:31
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnSjukJaevel

Så, någon som kan rekommendera;

-en schysst restaurang? Behöver inte vara ngt fancy, utan ett ställe med rejäl mat och trevlig stämning. Vi är inte kräsna, men vill ha bra mat helt enkelt!

Vill ni äta riktigt typisk mat för Québec så gå till La Banquise (994 Rue Rachel Est) och ät Poutine. Men det är lite väl mycket turistställe.

Vill ni äta gott och rätt billigt på ett ställe med mycket folk i åldern 25-40 så gå till L'Académie (4051, Rue Saint-Denis). De säljer inte alkohol men man får ta med sitt eget vin, det finns en SAQ vägg i vägg. Ni ska kanske boka på förhand, också på en söndag.

Sedan är ju BuonaNotte (3518, Boulevard St Laurent) eller Globe (3455, samma gata) trevliga om man vill äta gott och se på riktigt snygga servitriser under tiden.

Citat:
Ursprungligen postat av EnSjukJaevel
-En pub/bar där det kan tänkas vara lite folk på en söndagkväll. Irländska pubar funkar alltid, vi är i åldrarna 30-55, så fräckaste klubben i stan passar inte riktigt in på oss. Utan mer ett bra ställe och snacka skit på.

Hurley's Irish Pub (1225, Rue Crescent) är en typisk irländsk pub. Saint-Sulpice (1680, rue St-Denis) brukar alltid vara livat. Jag kan garantera att ingen av dem är en fräck klubb.

Citat:
Ursprungligen postat av EnSjukJaevel
-nattklubb; inte säkert vi kommer gå, men vill alltid ha ngt ess i rockärmen om kvällen utformas på det sättet. Där kan det vara vilket som, men gärna med lite olika dansgolv, så chiefen kan få utlopp för sin tyska techno.

Klubbar finns hur många som helst men tysk techno är inte så stort i stan. Club 1234 (1234, Rue de la Montagne) brukar ha riktigt snygga tjejer. Gogo Lounge (3682, Boulevard St Laurent) brukar finnas med på topplistorna över världens bästa klubbar. Tribe Hyper Club (400 Rue St Jacques) är stort.

Citat:
Ursprungligen postat av EnSjukJaevel
Och så dagen efter; Vad ska man se? Inga kyrkor eller så kanske, finns det något schysst stråk med bra affärer och lite schyssta lunchrestauranger.

Vandra omkring i gamla stan (Vieux Montréal) omkring Place Jacques-Cartier en stund. Rue Sainte-Catherine är huvudgatan för shopping, där ligger mängder med affärer, speciellt sträckan mellan Place-des-Arts och Rue Crescent. Trevligast området är Le Plateau, rekommenderar speciellt Avenue du Mont-Royal mellan Metro Mont-Royal (orangea linjen) och Rue de Brébeuf. Många trevliga caféer och bra ställen för brunch. Samma sak gäller Rue Saint-Denis mellan just Avenue du Mont-Royal och Rue Saint-Catherine.
Citera
2011-02-02, 18:42
  #3
Medlem
Så berätta, vad gjorde ni?
Citera
2011-02-02, 19:09
  #4
Avstängd
01lirpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnSjukJaevel
Hello fellow flashbackers!

NU ligger landet såhär;

Jobbar på båt som trafikerar USA/Kanada och Europa. Nu närmar sig avmönstringen och det ska ju givevis bli hur skönt som helst att komma hem till good ole' Svärje.

Vi flyger nästa måndag från Montreal. Men, vi mönstrar av redan vid lunchtid på söndag, och ska bo på hotell till måndagen. Planet lyfter vid 15-tiden Så med andra ord har vi i runda slängar 24 timmar att slå ihjäl. De andra har redan utsett mig till reseledare. Så nu tar jag FB till hjälp.

Jag tänker följande;
-Åka till hotell, sova lite, slappa, ta en dusch.

-Ut och käka en god middag.

-Pub/bar för öl/sprit/häng

-klubb?

Och på söndagen;
-Lättare sightseeing/shopping

Så, någon som kan rekommendera;

-en schysst restaurang? Behöver inte vara ngt fancy, utan ett ställe med rejäl mat och trevlig stämning. Vi är inte kräsna, men vill ha bra mat helt enkelt!

-En pub/bar där det kan tänkas vara lite folk på en söndagkväll. Irländska pubar funkar alltid, vi är i åldrarna 30-55, så fräckaste klubben i stan passar inte riktigt in på oss. Utan mer ett bra ställe och snacka skit på.

-nattklubb; inte säkert vi kommer gå, men vill alltid ha ngt ess i rockärmen om kvällen utformas på det sättet. Där kan det vara vilket som, men gärna med lite olika dansgolv, så chiefen kan få utlopp för sin tyska techno.

Och så dagen efter; Vad ska man se? Inga kyrkor eller så kanske, finns det något schysst stråk med bra affärer och lite schyssta lunchrestauranger.

Så, alla tips emottas gladeligen!

//EnSjukJaevel
Ett måste i Montreal, var där i somras. Fick tag i ett dubbelrum för 50 dollar per natt på denna gata.
Deras restaurang/ alternativa/ hippagata, ja det finns det mesta och rekommenderas.http://en.wikipedia.org/wiki/Saint_Denis_Street
__________________
Senast redigerad av 01lirpa 2011-02-02 kl. 19:18.
Citera
2011-02-16, 01:50
  #5
Medlem
zenNets avatar
Om jag vill ha tag i riktigt tung electro/techno i Montreal vart går jag då?
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f1433937

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback