2011-01-24, 04:32
Medlem
d0pefishs avatar
Jag bor relativt nära, och jag såg polis springa in på kyrkogården.. Det är utan tvekan så som folk innan har nämnt, en urspårad drogaffär.
Citera
2011-01-24, 07:59
Medlem
VVatsons avatar
Det kan inte vara en hämndaktion för morden på Dler Aziz och Raof Asadi?
Citera
2011-01-24, 08:39
Medlem
TimothyMcVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVatson
Det kan inte vara en hämndaktion för morden på Dler Aziz och Raof Asadi?

Om det är så har vi att se fram emot ett uppblossat gängkrig i göteborg igen.
Men det kan ju lika gärna vara en uppgörelse som gått snett som redan flera här har spekulerat om.
Citera
2011-01-24, 08:42
Medlem
Dunhams avatar
Gissar att det här bara var varningsskott. Snart kommer det uppgifter på att de skadade blev skjutna i benen. Idiottidningarna hade gått ut med "tillståndet är kritiskt" och "livshotande" om någon blivit skjuten i torson eller huvudet.
Citera
2011-01-24, 08:58
Medlem
Blifullidags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dunham
Gissar att det här bara var varningsskott. Snart kommer det uppgifter på att de skadade blev skjutna i benen. Idiottidningarna hade gått ut med "tillståndet är kritiskt" och "livshotande" om någon blivit skjuten i torson eller huvudet.
Du har inte läst på GP.se?
Exakt vad som står där.
Jag tror också att det är en drogrelaterad grej. Och nej, det bor inte fler pundare i Majorna än i någon annan stadsdel. Förutom då de allra finaste områdena. (där det bor mycket lite människor)
Citera
2011-01-24, 09:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blifullidag
Du har inte läst på GP.se?
Exakt vad som står där.
Jag tror också att det är en drogrelaterad grej. Och nej, det bor inte fler pundare i Majorna än i någon annan stadsdel. Förutom då de allra finaste områdena. (där det bor mycket lite människor)

Man får ju alltid hoppas och att de lyckas döda varandra nästa gång!
Citera
2011-01-24, 09:12
Medlem
Blifullidags avatar
Det finns Mc gäng etablerade i området. Och runt Kennedygatan har jag sett en del handel pågå och tom handlat själv.
Här är en teori: En söndag kväll glider de riktiga gangstrarna förbi och ser några smådealers deala. Blir sneda för att det är deras territorium och drar Uzin på de mindre. Skjuter mot benen för att statuera. Ville de verkligen skadat skulle de ha skjutit mot överkropparna på dem.
Citera
2011-01-24, 10:47
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Painfree
Kanske någon av gängen i gbg som gjort upp om det är automateld som avlossats.

Ja, och förmodligen bor ingen av de inblandade ens i området, utan man har bara träffats där för affärer eftersom det är "neutralt" område och ganska fritt från snokande poliser.
Citera
2011-01-24, 10:48
Bannlyst
Det är väl därför som dem bryter ut med våld där eftersom att det är ett säkert område annars?
Själv skulle jag valt en plats som annars kallas säker istället för Bergsjön eller dylikt där det är vanligt med dylika händelser.
Citera
2011-01-24, 10:51
Medlem
allegragellers avatar
Jaha, ingen från majorna som kan bidra med info om vad som hände igår? Eller om de skjutna inte var hemmahörande i Majorna kanske någon förorts-fb:are kan hosta upp lite info.
Citera
2011-01-24, 10:58
Medlem
Det har kommit två nya artiklar om fallet i media nu!

GP: Två skjutna i Majorna
GT: Här sköts två män i Majorna inatt
Citera
2011-01-24, 11:00
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dunham

Du hade eventuellt rätt, några skrämselskott:

"Det finns också medieuppgifter som talar om att en av de skadade efteråt tagit sig till en trappuppgång på Älvsborgsgatan. Han ska ha blivit skjuten i hälen och knät. Men uppgiften är obekräftad."

http://gt.expressen.se/nyheter/1.230...majorna-i-natt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in