2011-01-24, 11:57
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Skjutningen har av allt att döma ägt rum utomhus långt in på Kennedygatan. Innanför de avspärrningar som upprättades i går kväll hade polisen placerat ut små koner för att markera säkrade fynd som tomhylsor, allt i väntan på teknikerna.
Mitt emellan avspärrningsbanden stod en sliten Audi A4 Avant, delvis uppkörd på trottoaren. Bilen har körförbud och ägs av ett industriföretag i Löddeköpinge. Det är oklart om bilen har något med händelsen att göra.
http://gt.expressen.se/nyheter/1.230...majorna-i-natt
Min albanradar gick igång när jag läste det sista i GT-artikeln. Om nu Audin har något med det hela att göra vill säga. Droger som transporterats söderifrån till Gbg och sen har det blivit strul vid leverans.

Vad finns det för "industriföretag" i Lödde?

Citera
2011-01-24, 12:29
Bannlyst
Nu har de anhållit en person, om det var någon som hade missat det...

Mer får man naturligtvis inte veta.
Citera
2011-01-24, 13:07
Medlem
Lite mer info från gp.se

En anhållen efter skott i Majorna
En person har anhållits för medhjälp till mordförsök efter att två personer skottskadades i Göteborg på söndagskvällen.

Ett vittne som passerade i närheten av platsen vid halvtretiden på natten noterade en piketbil som blockerade vägen. Därefter såg han två poliser som höll fast en kille med mörka byxor och svart luvtröja på marken. Huruvida personen hade något att göra med skottlossningen kunde tidigt på måndagsmorgonen inte bekräftas.

Polisen är mycket förtegen om övriga detaljer kring händelsen och vill inte avslöja om de båda männen skjutit varandra eller blev beskjutna.

Vittnen har hörts under natten, och kriminaltekniker har undersökt platsen. Ett antal spår är säkrade.

Egna iakttagelser: Jag åkte hem från Påvelund till Tynnered igår runt 21.45 tiden. På vägen såg jag flera piketbilar och polishelikopter. Dessutom verkade polisen vara angelägna att besöka Briljantgatan här i Tynnered. Två polisbilar med blåljus, och därefter hjälpte polishelikoptern till över området runt 22.15 tiden. Kanske något samband med skjutningarna i Majorna, eller inte...
Citera
2011-01-24, 14:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blifullidag
Det finns Mc gäng etablerade i området. Och runt Kennedygatan har jag sett en del handel pågå och tom handlat själv.
Här är en teori: En söndag kväll glider de riktiga gangstrarna förbi och ser några smådealers deala. Blir sneda för att det är deras territorium och drar Uzin på de mindre. Skjuter mot benen för att statuera. Ville de verkligen skadat skulle de ha skjutit mot överkropparna på dem.

Det skulle kunna vara så att dom fightas över marknadsdelar av droghandeln om det nu är ett ställe där det dealas mycket.

Citat:
Ursprungligen postat av FirozeUnit421
Lite mer info från gp.se

En anhållen efter skott i Majorna
En person har anhållits för medhjälp till mordförsök efter att två personer skottskadades i Göteborg på söndagskvällen.

Ett vittne som passerade i närheten av platsen vid halvtretiden på natten noterade en piketbil som blockerade vägen. Därefter såg han två poliser som höll fast en kille med mörka byxor och svart luvtröja på marken. Huruvida personen hade något att göra med skottlossningen kunde tidigt på måndagsmorgonen inte bekräftas.

Polisen är mycket förtegen om övriga detaljer kring händelsen och vill inte avslöja om de båda männen skjutit varandra eller blev beskjutna.

Vittnen har hörts under natten, och kriminaltekniker har undersökt platsen. Ett antal spår är säkrade.

Egna iakttagelser: Jag åkte hem från Påvelund till Tynnered igår runt 21.45 tiden. På vägen såg jag flera piketbilar och polishelikopter. Dessutom verkade polisen vara angelägna att besöka Briljantgatan här i Tynnered. Två polisbilar med blåljus, och därefter hjälpte polishelikoptern till över området runt 22.15 tiden. Kanske något samband med skjutningarna i Majorna, eller inte...

Låter som för tunn klädsel nu i januari månad , snutarna kanske drog av honom jackan eller så kanske dom grep han ur en bil?
Senast redigerad av Painfree 2011-01-24 kl. 14:46.
Citera
2011-01-24, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Superiority
Såg civilpolis cirkulera borta där jag bor dvs nära incidenten.

En Wolkswagen van, dimmade svarta rutor samt 2 polismän i denne, regskylt ksu - xxx.

Håll er borta!

KSU - ??? Vilka siffror?
Citera
2011-01-24, 16:06
Medlem
Herr Hattuluss avatar
Satt å glodde på film när jag hörde skottlossningen utanför min lägenhet igår. Trodde först att det var nån smällare men smällarna var oregelbundna så sprang till fönstret.

Såg en man springa längs med grannhuset, hoppa ner för rabatten och ramla in i en bil och sprang vidare runt krönet, om han var träffad eller bara vettskrämd vet jag inte.

Här har ni en kartbild jag gjort av brottsplatsen:
http://img522.imageshack.us/img522/4204/skott.jpg

Platsen är en vändplats med ett soprum. I närheten finns en skola, parkering, men inte mycket mer.
Senast redigerad av Herr Hattulus 2011-01-24 kl. 16:18.
Citera
2011-01-24, 16:12
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Hattulus
Satt å glodde på film när jag hörde skottlossningen utanför min lägenhet igår. Trodde först att det var nån smällare men smällarna var oregelbundna så sprang till fönstret.

Såg en man springa längs med grannhuset, hoppa ner för rabatten och ramla in i en bil, om han var träffad eller bara vettskrämd vet jag inte.

Här har ni en kartbild jag gjort av brottsplatsen:
http://img522.imageshack.us/img522/4204/skott.jpg

Platsen är en vändplats med ett soprum. I närheten finns en skola, parkering, men inte mycket mer.

Tycker helt klart du ska prata med polisen om detta om du inte redan gjort det, 11414 och får du nån ointresserad polis i luren, lägg på och ring igen. Åkte han iväg med bilen sen? Såg du vad för bil det var osv. ?
Citera
2011-01-24, 16:14
Medlem
Komigen skippa allt skitsnack!
Är de nån som vet vilka de skjuta är eller inte ?
Citera
2011-01-24, 16:15
Medlem
Tuesdays avatar
Är den anhållne 88:a med finskklangande efternamn?
Citera
2011-01-24, 16:19
Medlem
Herr Hattuluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Tycker helt klart du ska prata med polisen om detta om du inte redan gjort det, 11414 och får du nån ointresserad polis i luren, lägg på och ring igen. Åkte han iväg med bilen sen? Såg du vad för bil det var osv. ?

vart lite otydlig, han ramlade på bilen å sprang iväg bland husen. Med tanke på att polisen redan varit på plats så tror jag nog redan dom fått den infon då minst ett tiotal grannar såg samma grej.
Citera
2011-01-24, 16:21
Medlem
Kors va de vimlar av snutar idag? e de kappsegling, nä de lörda?
Senast redigerad av oilbarrel 2011-01-24 kl. 16:27.
Citera
2011-01-24, 16:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Är den anhållne 88:a med finskklangande efternamn?

Varför misstänker du detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in