2011-01-24, 11:57
Citat:
Min albanradar gick igång när jag läste det sista i GT-artikeln. Om nu Audin har något med det hela att göra vill säga. Droger som transporterats söderifrån till Gbg och sen har det blivit strul vid leverans.
Skjutningen har av allt att döma ägt rum utomhus långt in på Kennedygatan. Innanför de avspärrningar som upprättades i går kväll hade polisen placerat ut små koner för att markera säkrade fynd som tomhylsor, allt i väntan på teknikerna.
Mitt emellan avspärrningsbanden stod en sliten Audi A4 Avant, delvis uppkörd på trottoaren. Bilen har körförbud och ägs av ett industriföretag i Löddeköpinge. Det är oklart om bilen har något med händelsen att göra.
http://gt.expressen.se/nyheter/1.230...majorna-i-natt
Mitt emellan avspärrningsbanden stod en sliten Audi A4 Avant, delvis uppkörd på trottoaren. Bilen har körförbud och ägs av ett industriföretag i Löddeköpinge. Det är oklart om bilen har något med händelsen att göra.
http://gt.expressen.se/nyheter/1.230...majorna-i-natt
Vad finns det för "industriföretag" i Lödde?
Citat:
Ja.
Ursprungligen postat av pepej9
Jag älskar majorna. Men då är jag en kulturintresserad ung man som röstar på mp och trivs bland kulturkoftorna och småbarnsfamiljerna. Sen är ju alkisarna runt jeagerdorff rätt harmlösa jämfört med de psykopatiska gäng som går runt i länsmansgården och slår sönder pizzerior. Jag undrar också var de som anser att majorna är slöddrigt bor? Bor ni alla i en tiorums-villa i långedrag med egen båtplats?
Majorna är ett jävla slödderställe, har alltid varit och kommer alltid att förbli. Bara för att det är "bättre" än miljonprogramskatastroferna behöver inte det innebära att det är bra på något sätt. Som Grön Khmer passar du in som fisken i vattnet. Majorna har en hög andel trasproletariat i form av pundare, kommunister och alkisar, tillsammans med halvkriminella, halvt tveksamma typer - har dessa spätts på med Somalier eller annat bantufolk är o-succén ett faktum. I majorna finns alltså gott om sådana individer som lever i samhällets gränsskikt och så har det varit väldigt länge, det är bara under de senaste decennierna när gbg fyllts på med än lägre socialgrupper som dessa "majorna-individer" hamnat utanför ljuskäglan, men för den sakens skull har de inte försvunnit.
Synd för de som satsat på de nybyggda områdena mellan Kommendörsgatan och Såggatan och de som bor i de mer civiliserade delarna närmare Slottsskogen (varför i hela fridens namn någon nu kan tänka sig att slå ner sina bopålar där?).