2011-01-24, 00:45
Medlem
Volkswagen-van är piketen på jakt.
Citera
2011-01-24, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattias_gbg
Volkswagen-van är piketen på jakt.

Hehe, särskilt "stealth" va de ju inte iaf. Kunde ju skrivit polis i pannan på dessa herrar.

Civilare är ju lite bättre på de iaf.
Citera
2011-01-24, 01:01
Medlem
Burkamans avatar
Nu säger man på AB. En person som bor i området säger till Göteborgs-Postens nättidning att det lät som om automateld hade avlossats i två snabba skottsalvor.
Citera
2011-01-24, 01:04
Medlem
wellermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkaman
Nu säger man på AB. En person som bor i området säger till Göteborgs-Postens nättidning att det lät som om automateld hade avlossats i två snabba skottsalvor.

En duell i gryningen?
Citera
2011-01-24, 01:06
Bannlyst
Citat:

Står i GP också, har det gjort hela tiden.

Automatvapen alltså, hur fan överlever man det? Skottsäkra västar förmodar jag, och det säger en del...
Senast redigerad av KooperativSkog 2011-01-24 kl. 01:12.
Citera
2011-01-24, 01:10
Bannlyst
Citat:

Kanske någon av gängen i gbg som gjort upp om det är automateld som avlossats.
Citera
2011-01-24, 01:15
Medlem
Burkamans avatar
På Kennedygatan tydligen! http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....utna-i-majorna
Citera
2011-01-24, 01:18
Medlem
Burkamans avatar
Här tydligen!
http://kartor.eniro.se/query?what=ma...B6teborg&from=
Citera
2011-01-24, 01:38
Medlem
allegragellers avatar
Ur G-P:

"Polisen var mycket förtegen och ville sent i går kväll inte avslöja om de båda männen skjutit varandra eller blev beskjutna. Det var också oklart hur allvarliga skador männen hade.

Vi säger för närvarande inget mer, säger Staffan Dahlborg, biträdande länsvakthavande vid polisen i Västra Götaland."

Vi bor alltså i ett samhälle där det finns en rättsmakt som har till uppgift att upprätthålla lag och ordning etcetera. Men svensk polis börjar likna någonting annat, en slags egen liten gerilla som gärna vill operera i det tysta. Inte minst genom att stänga ner polisradion till förmån för RAKEL som lär vara oavlyssningsbart.

Det är vår (medborgarnas) rättighet att få veta vad som händer i samhället. Antingen via media eller t.ex. genom något, ännu icke uppfunnet, polisorgan.

Så jävla trött på polisernas standardsvar "inga kommentarer". Och sedan blir det aldrig någon uppföljning. Varför skall det mörkas så förbannat??
Citera
2011-01-24, 02:05
Medlem
Kanske för att utredningsarbetet blir en aning lättare när dom inte berättar namnet på den dom jagar. Grattis till Nobelpriset förresten, det jag förmodar att du någon gång kommer få, så smart som du ändå är.
Citera
2011-01-24, 02:12
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pepej9
Kanske för att utredningsarbetet blir en aning lättare när dom inte berättar namnet på den dom jagar. Grattis till Nobelpriset förresten, det jag förmodar att du någon gång kommer få, så smart som du ändå är.

Tack för ironin, men jag menar allvar. Klart de inte skall berätta namn, men rent generellt är det ett stort problem att polisen inte informerar mer om vad de pysslar med. De stryper informationstillförseln och analyserar varken det de ser i samhället eller sitt eget arbete.

Då blir det miffon som Hasse Aaro som får stå i nån skitkanal och leka sanning med retoriska typsnitt och dramatiseringar. Jaha, är det så verkligheten ser ut, allt går i slowmotion med mörka långa skuggor och lite spännande ljudeffekter.
Citera
2011-01-24, 03:19
Medlem
Resolutios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KooperativSkog
Står i GP också, har det gjort hela tiden.

Automatvapen alltså, hur fan överlever man det? Skottsäkra västar förmodar jag, och det säger en del...

Man dör ju oftast inte direkt av att bli träffad varesig det är av 5.56 eller 9mm avfyrat ifrån ett automatvapen, om man är riktigt skadad blöder man ut på operationsbänken och dör där.

Skottsäkravästar skyddar dig bara ifrån de första skotten, sen är du utslagen. ( dvs du har så ont i revbenen och kroppen att du inte kan stå upp). Sen är det ju inte så lätt att få tag på eller gå omkring med västar som skyddar mot automatvapen. 9mm e nog möjligt. Men om du ska vara skyddad mot 5.56 eller lite grövre så har du en hel del skydd som väger. Försvarsmaktens stridsskydd väger upp mot 10 kg har jag för mig.

Svårt och säga nu när vi inte vet så mycket iförsig. Men spekulera får vi båda göra

EDIT: Förästen, är det ngn som bor där som ser hur stor polisaktivitet det är? Om nu automatvapen har varit inblandat så lär man ju sätta in fler resurser och tyngre beväpnande poliser.
Senast redigerad av Resolutio 2011-01-24 kl. 03:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in