2011-01-30, 00:40
Medlem
MoLoKs avatar
Ja, jag har försökt få någon att gräva i lajvsvängen angående kopplingar mellan de här ett tag nu

Tack. Jag är slö ibland.
Citera
2011-01-30, 00:43
Medlem
MoLoKs avatar
Ok Somar el Naher är alltså fd SSU-ordförande på Gotland, verkar ha suttit i kommunfullmäktige där också. Hennes band till Anna Ardin går nog långt tillbaka i tiden.

De är nog väldigt goda vänner (fd par?).

Jag ser det som en omöjlighet att Somar el Naher skulle skrivit ledaren i Tro & Politik utan att låta Anna Ardin godkänna den först. Kanske var det till och med Anna som skrev.

En analys av texten borde ge svaret.
Citera
2011-01-30, 00:45
Medlem
espressinos avatar
gamla nyheter sorry
Citera
2011-01-30, 00:47
Medlem
Somar är ogift enligt ratsit, nästan 30 år.
Citera
2011-01-30, 00:48
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Somar är ogift enligt ratsit, nästan 30 år.

Och hon Anna Ardins föräldrar (tror jag) som vänner på facebook... OM nu Anders Ardin, 67 år i Visby, är Annas pappa.
Citera
2011-01-30, 00:51
Medlem
OldWolfs avatar
Möjligtvis en återvändsgränd, men kastar ändå upp den här bollen:
"Whispr Group bevakar företags närvaro i sociala medier och erbjuder även krisberedskap och kreativa kampanjer i sociala medier."
http://www.dagensmedia.se/nyheter/di...cle2476180.ece
Jerry Silfwer och Sofia Mirjamsdotter är goda vänner och brukar föreläsa tillsammans
Citera
2011-01-30, 00:51
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Och hon Anna Ardins föräldrar (tror jag) som vänner på facebook... OM nu Anders Ardin, 67 år i Visby, är Annas pappa.
Enligt Sveriges befolkning 1980 så är han detta.
Citera
2011-01-30, 00:58
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf
Möjligtvis en återvändsgränd, men kastar ändå upp den här bollen:
"Whispr Group bevakar företags närvaro i sociala medier och erbjuder även krisberedskap och kreativa kampanjer i sociala medier."
http://www.dagensmedia.se/nyheter/di...cle2476180.ece
Jerry Silfwer och Sofia Mirjamsdotter är goda vänner och brukar föreläsa tillsammans

Han är @Doktorspinn på twitter om ni har lust att leta där.
Citera
2011-01-30, 01:01
Medlem
MoLoKs avatar
Mer Somar el Naher, känns det igen?

Citat:
När "vanligt folk" bekänner sin sexualitet i kvällstidningarna eller på Kanal 5 så rubbas inte någon maktordning, när Carolina Gynning opererar in eller ur sina silikonbröst så händer ingenting med vår sexualitet som verkar frigörande. Det finns så att säga en sexuell diskurs som man inte kan besegra genom att gå emot dess spelregler, den sexuella diskursen fångar in allt motstånd. Inte heller kan man utmana diskursen genom sexuell exil, genom att ha sex utanför diskursen utmanas inte makten, du blir endast en sexuell enstöring.

Vad det handlar om är makt, makten att få oss att tala om vår sexualitet, makten att få oss att ha sex på ett visst sätt och makten att få oss att spela med i de över- och underordnande förhållanden som präglar en sexuell relation. Den revolutionära sexuella handlingen är således något som utmanar makten.

Vad är då makt och vem besitter den? Michel Foucault menar
att makten är relationell, den går inte att besitta på samma sätt som ekonomiskt kapital, den är ständigt föränderlig och finns överallt. Den utgår inte från ett centrum ut till periferin även om den såklart kan förankras i institutioner och stater. Det intressanta med att studera hur "spelreglerna" ser ut för sexuella relationer, det vill säga vad som anses vara generellt acceptabelt och vad som är sanktionerat av staten, är att det berättar väldigt mycket om vilket stadium vi befinner oss i när det gäller synen på människan och dess frigörelse.

Motståndet måste handla om mer än att ha sex på ett visst sätt. För det första krävs att man görs medveten om att sexualiteten påverkas av maktförhållandena i samhället. När vi uppmanas att bekänna våra sexuella eskapader och identiteter så bör man misstänka att det handlar om något mer än ett tecken på frigörelse. Något vill uppenbarligen veta allt om vad som sker i sovrummen. Möjligen för att klassificera oss, inordna oss i ett system som kan hanteras därefter. En strategi för frigörelse skulle då kunna ta sig uttryck i en obestämd hybridisering av vår sexualitet. Jag kan inte inordnas som hetero-, homo- eller bisexuell om jag inte bekänner mina preferenser. Genom att inte specificera min ensam-, tvåsam- eller tresamhet kan inte mina relationer definieras. Min sexualitet förblir obestämbar men samtidigt öppen för alla möjligheter. Den sexuella diskursen vänds upp och ner genom att dess begrepp för vår sexualitet förlorar sina betydelser i den sociala världen. Vi ska diskutera sexualitet men utan att dela upp och skapa skillnader som gör oss till främlingar för varandra.
Citera
2011-01-30, 01:03
Medlem
MoLoKs avatar
Ingressen för utdraget ovan:

Citat:
Sex är politik!

Att berätta om, diskutera och manifestera sin sexualitet beskrivs ofta som en frigörelse. Ibland tillskrivs den sexuella frigörelsen till och med en revolutionär potential. Men det är först i relation till makten som sexualiteten får betydelse.

Länk: http://www.tvardrag.se/text/oeex-ar-politik

Så sex är politik. Då är #prataomdet också politik.
Citera
2011-01-30, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Ja, jag har försökt få någon att gräva i lajvsvängen angående kopplingar mellan de här ett tag nu

Tack. Jag är slö ibland.

De var bara de här 4 jag kollade, den som orkar kan checka resten.
Citera
2011-01-30, 01:16
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
De var bara de här 4 jag kollade, den som orkar kan checka resten.

En Maria Axner fladdrade förbi när jag skummade en Kristen Vänster-sida.

Gjorde den här bilden lite snabbt:

http://data.fuskbugg.se/skalman02/Prataomdetlogo.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in