2011-01-27, 17:31
Medlem
Fula Gubbens avatar
Som sagt, det faktum att socialdemokratin befinner sig i upplösning borgar för en ytterst besvärlig sits för Nätverket Idioterna när räkenskapens dag kommer. På 1980-talet hade de kunnat räkna med en beskedlig "damage control" via vänstervridna media och systematiskt nedtystande av all seriös granskning, men 2011 råder en helt annan situation... kanske kan man rentav förvänta sig att en del kappvändare inom gammel-media vill dra sig för att uppfattas som apologeter för Ardin, twitter-fittorna, och diverse tentakel-anslutna personer inom såsialdemokratin och högskole-feminismen.

Det kan med andra ord blåsa rejält snålt när ballongen spricker, vilket torde ske vid rättegången om inte förr.

- F.G
Citera
2011-01-27, 18:27
Medlem
logitas avatar
Tankeväckande inlägg av Mats Sederholm: Drömtillståndet och informationskriget

http://www.sourze.se/__10737359.asp
Citera
2011-01-27, 18:28
Medlem
Foliehatten på:

Ingen som vill kommentera konspirationsspåret Jacob Wallenberg --> Karl Rove --> Prime/Billy McCormac --> Isobel Hadley-Kamptz --> Koljonen/Mymlan et al.?

Isobel Hadley-Kamptz smälter in bra bland feministerna, men politiskt står hon långt till höger om #prataomdet-gänget. Kan hon vara den felande länken mellan Rove/Prime och de svenska tokfeministerna?

Bloggaren nedan har följt pengaspåret, och hittat intressanta uppgifter om Wallenberg och ABB:

http://open.salon.com/blog/anonymous...o_profits_most
Citat:
In mid-December of 2010, Investor initiated the purchase of an extremely large portion of the U.S. NASDAQ OMX (stock exchange). (see http://www.investorab.com/en/Investo...ssreleases.htm ) Investor’s purchase of millions of NASDAQ shares would give the Wallenbergs/Investor a seat on the board IF U.S. Attorney General Eric Holder approves it.

At the end of 2010, the Antitrust Division of the U.S. Department of Justice made a second request for additional documents related to the pending $4.2 billion ABB purchase of Baldor Electric. The ABB subsidiary Brock Acquisition Corp. had made the initial offer under a November 29, 2010, merger agreement.

This tender offer is scheduled to expire at 12:00 midnight, New York City time, on the night of Monday, January 10, 2011, unless extended pursuant to the terms of the merger agreement or the applicable rules and regulations of the SEC. Any extension of the offer will be announced no later than 9:00 am, New York time, on the first business day following the scheduled expiration time.”

January 11, 2011 the publisher and editor of WikiLeaks, Julian Assange, appears again in the London, U.K. court regarding the warrant filed by the Swedish government over allegations of sexual misconduct. Will the U.K. Court order extradition of Julian Assange to Sweden? The next court date regarding extradition to Sweden is scheduled for February 7, 2011.

Is it just a coincidence, that the DOJ deadline for the ABB review of Anti -Trust matters got extended on January 11, 2011 for the third time? The new date in February to once again coincide with Assanges court date over extradition to Sweden, is very suspicious. http://www.abb.com/cawp/seitp202/cf4...5001c6465.aspx

Did Jacob Wallenberg seek advice from Karl Rove on how to "deal" with Attorney General Eric Holder? It appears quite probable that Rove helped with a strategy—given that U.S. Secretary of State, Hillary Clinton, and Attorney General Holder would want to stop any further evidence of war crimes and other inappropriate government activities being revealed to the public. One thing they all had in common was that they wanted Assange and to stop WikiLeaks from sharing the truth about the war crimes.
Citera
2011-01-27, 20:35
Medlem
OldWolfs avatar
Även Sonja S läser Flashback
Lajvsonja RT @danielswedin: Nu har genierna på Flashback lyckats få in Wallenberg i #prataomdet-konspirationen! Lyckan i detta. ZOG nästa? 12 minutes ago via TweetDeck
Citera
2011-01-27, 22:16
Medlem
OldWolfs avatar
Isobel Hardley-Kamptz följer denna tråd troget. Är hon orolig för nått? Varför går hon till försvar? Tråden har ju inget med Assange och Anna Ardin att göra
"De två kvinnor som anmält Assange löper nu globalt gatlopp för att de anmält klassens populäraste kille, som Maggie Strömberg skrev (Sydsvenskan 9/12) . Svenska politiska bloggare publicerar bild och namn på kvinnorna och kallar dem för årets största horor.

Men vi är många som är dem djupt tacksamma
. Inte för att vi vet vad som hände mellan dem och Assange, eller om det var brottsligt eller bara otrevligt. Men för att de faktiskt sade ifrån, för att de inte tryckte tillbaka alla känslor av förvirring och obehag och utgick ifrån att det enklaste nog var att tiga och gå vidare."
http://www.expressen.se/kultur/1.226...r-av-graskalor
Författare: Isobel Hardley-Kamptz ("Håll det så nära Assange som möjligt")
Citera
2011-01-27, 22:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf
Även Sonja S läser Flashback
Lajvsonja RT @danielswedin: Nu har genierna på Flashback lyckats få in Wallenberg i #prataomdet-konspirationen! Lyckan i detta. ZOG nästa? 12 minutes ago via TweetDeck
Är det Sonja som är så lycklig? Jag får en distinkt och obehaglig känsla av att bli tittad på högt ovanifrån och twittrad, jag menar fnittrad, åt. Om de i "kampanjen" involverade inte vill komma hit och ta en riktig debatt i stället för att spotta ur sig snorkiga oneliners såhär så kommer jag aldrig att tro på att de har nåt med "gräsrötter" att göra.
Citera
2011-01-27, 23:06
Medlem
OldWolfs avatar
Lite förvånande att Isobel Hardley-Kamptz inte vet hur Guardian fick information om kampanjen. Hon följer ju Flashback så noga:
Ulrika Nulty

@mymlan min bästis i 6:an var ett huvud längre än mig, tror jag utvecklade mitt korthetskomplex då... ;-) (ping @asaavdic )
6:08 PM Jan 10th via Twitter for iPhone in reply to mymlan

@Pelletsmaskinen @viita (@jocxy) nä DN har exclusive premiär på texten.
Sat Dec 18 2010 03:45:08 (V�steuropa, normaltid) via Twitter for iPhone in reply to Pelletsmaskinen

@mediaguardian in swedish #prataomdet also on prataomdet.se - most major newspaper will publish stories as well. Check it out, it's big.
12:07 AM Dec 18th, 2010 via TweetDeck in reply to mediaguardian

@mediaguardian have you seen #talkaboutit in Sweden? A Twitter-quake, personal stories about sex & boundries, re Assange alligations...
12:05 AM Dec 18th, 2010 via TweetDeck in reply to mediaguardian

@emanuelkarlsten @joxcy @elingrelsson @mymlan tänkte försöka sprida taggen #talkaboutit oxå, tror det finns många som vill prata där ute...
Thu Dec 16 2010 18:26:04 (V�steuropa, normaltid) via Twitter for iPhone in reply to emanuelkarlsten

@ensmula inte tar ställning i skuldfrågan, mer som en support att de vågat anmäla alfahannen, sånt man själv aldrig skulle våga göra.
5:38 PM Dec 16th, 2010 via Twitter for iPhone in reply to ensmula

Initiated by swe radio/tv-presenter @joxcy the campaign now has a blog: http://prataomdet.wordpress.com/ #prataomdet #talkaboutit
5:34 PM Dec 16th, 2010 via Twitter for iPhone
Citera
2011-01-27, 23:32
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Det hela försvåras kraftigt av att HusvagnSvensson liksom du försvarar en lista som börjar med namn som Alexander Bard och Tove Lifendahl. Själv kan jag bara dra på munnen åt att försöka dra in dem i en diskussion om #prataomdet.

Denna trend slutar bara med att vi får se ett massivt förlöjligande av denna tråd. Skärpning behövs.

Citat:
Ursprungligen postat av f-boy
EDIT: Förtydligande: Det jag håller med HusvagnSvensson om är beskrivningen av vänsterns tankemodeller och vilka konsekvenser dessa får när vänstermänniskorna blir makthavare. Jag har sett det där från insidan och det är exakt så som HusvagnSvensson beskriver det. De tror att de fortfarande är gräsrötter och underdogs oavsett hur mycket makt de får.

Exakt. Det vara alltså inte själva listan i sig som jag kommenterade i förhållande till #prataomdet, BaalZeBub. Alexander Bard och Tove Lifendahl saknar inte heller inflytande i den politiska och mediala pyramidtoppen, fast då med andra politiska förtecken mestadels, men de är knappast aktuella i det här sammanhanget
Senast redigerad av HusvagnSvensson 2011-01-27 kl. 23:34.
Citera
2011-01-27, 23:38
Medlem
espressinos avatar
Trafikintensiteten på pratomdet.se

Roade mig att kolla de nya inläggen under 2011.

Mot bakgrund av den enormt stora medieexponering som ämnet orsakat och den lavin av kvinnor som hört av sig.

Signerade med namn: 17 st
Anonyma 4 st
Annat media, (korspublicering) 5 st

Summa 26 st

Anna Svensson 1 inlägg
Mymlan 2 inlägg
Gustav Almstad 3 inlägg
Ulrika Nulty 20 inlägg

Annat media P1, Helsingborgs Dagblad, ABC nyheter, DN, Norrländska socialdemokraten

2st av avsändarna är från Norge// har dom inget eget juridiskt system att belasta eller feministrörelse som kan sätta upp "snakkeomdet"

Någon direkt tillgång till och möjlighet att skriva på prataomdet verkar saknas. Texterna är utskrivna av gruppen (länkade), där Ulrika Nulty uppenbart är mamma ledig och inte har något bättre för sig.

Gör 26 flingor en lavin? Nej kampanjen, trots all uppmärksamhet har gått i stå.
Som mediemänniskor och strateger gå hem och gör läxan och kom tillbaka.
En riktig skitkampanj
Senast redigerad av espressino 2011-01-27 kl. 23:48.
Citera
2011-01-27, 23:57
Medlem
MilitantCanibals avatar
Citat:
Summa 26 st

Dammluckorna har öppnat sig
Citera
2011-01-27, 23:58
Medlem
På Twitter har Isobel Hadley-Kamptz tålmodigt svarat på "kritiska" frågor från användaren @pravdarus hela kvällen. @pravdarus är ett nyreggat konto med 44 tweets, alla till Isobel Hadley-Kamptz, alla i kväll. 0 followers.

Hej Prime! Och hej Isobel!
Senast redigerad av HansLucas 2011-01-28 kl. 00:02.
Citera
2011-01-28, 00:29
Medlem
MoLoKs avatar
Här är hela konversationen tror jag:

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in