2011-01-29, 11:00
Citat:
Jag tar mig friheten att citera ur min blogg:
Ursprungligen postat av DanceBaby
Tyvärr, allt tyder på att Johanna Koljonens första twitter var helt äkta. Hon verkar bara vara för dum för att kunna dra igång nått sånt här. Dessutom tror jag inte hon rör sig i PR kretsar överhuvudtaget. Dock kan hennes twitter snappats upp av självutnämnda experter på socialamedier såsom mymlan och isobelverkstad. De har båda många kontaktytor mot PR-firmor, men kan också planerat detta utan yttre påverkan. Koljonen har nog bara varit en duktig idiot.
Sen förstår jag inte riktigt det här med "mediemannen". Om han våldtagit henne i 2:an så förtjänar han väl att hängas ut? Och även dömas om inte brottet är preskriberat. Varför okej att hänga ut JA men inte mediemannen? Det kan väl inte vara så att om hans namn kom ut så skulle han kunna tänkas vilja försvara sig och vi skulle få höra en annan version av händelseförloppet. I fallet JA så tar givetvis media ställning mot honom eftersom wikileaks i grunden är ett bevis för medias totala misslyckande. Om de skulle ge sig på en känd medieman så kan man kanske förvänta sig lite kritiska frågor från media.
Sen förstår jag inte riktigt det här med "mediemannen". Om han våldtagit henne i 2:an så förtjänar han väl att hängas ut? Och även dömas om inte brottet är preskriberat. Varför okej att hänga ut JA men inte mediemannen? Det kan väl inte vara så att om hans namn kom ut så skulle han kunna tänkas vilja försvara sig och vi skulle få höra en annan version av händelseförloppet. I fallet JA så tar givetvis media ställning mot honom eftersom wikileaks i grunden är ett bevis för medias totala misslyckande. Om de skulle ge sig på en känd medieman så kan man kanske förvänta sig lite kritiska frågor från media.
Hur spontant var det? Eller var hela twittrandet planerat från början?
"Vad tror ni följderna skulle vara om jag skrev om det här tex på DN Kultur - eller på debattsidan i en kvällstidning? Jag får om jag vill. 8:09 PM Dec 14th, 2010 via Twitter for iPad.
Inte ens Johanna Koljonen kan väl vara säker på att få i en artikel om analsex på tidningarns kultursidor? Ringde hon DN:s kulturchef Björn Wiman innan han hann till jobbet? Eller hade de pratat om det dagen innan?
Johanna fortsätter så här:
"Kulturchefer och hugade skribenter kan ju höra av sig till mig. Just a thought. 8:20 PM Dec 14th, 2010 via Twitter for iPad"
(http://oldwolf-vindenviskarmittnamn....det-del-2.html)