2011-11-13, 15:30
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Tack. Tyvärr inga bloggplaner, försöker istället att minska mitt intresse för den ruttna och oärliga subkultur som utvecklats bland svenska journalister, men det är svårt att avhålla sig. Bristen på etik, avsaknaden av självkritik och den proppmätta inställningen till läsarna är tyvärr fascinerande. Dessutom vore det omöjligt att kunna profitera på en blogg som skriver om Koljonens kroppsöppningar, det finns inga annonsörer som vill förknippas med liknande bloggposter.

I fallet med Assange har man gemensamt ägnat sig åt ren förföljelse från den svenska journalistkårens sida. Hoppas att någon tar sig tid och sammanfattar eländet i bokform, på samma sätt som Heinrich Böll i boken "Katharina Blums förlorade heder" skildrade hur man på 70-talet i den tyska Springerpressen ägnade sig åt att ta ära och heder av privatpersoner. Det finns paralleller, även om det idag istället handlar om klonade vänstertomtar som i flock ger sig på personer som står upp för yttrandefriheten, eller har åsikter som inte passar den snäva norm som de för dagen jobbar efter.

Sen kvarstår frågan vem som är mediamannen. Eller är "Mediamannen i Koljonen" bara en modern vandringssägen, kanske en slags uppdaterad version av "Råttan i pizzan" ?

Koljonen kanske startar en egen blogg om det ämnet : till synes finns det ju inga gränser för den patologiskt pinsamma självupptagenheten i hennes lajvkretsar.

Instämmer i bedömningen av hur dessa devota tillbedjare och försvarare av de genomkorrupta maktägarnas intressen betett sig gentemot Assange. Men de är väl både av överprivilegierad salongsvänstertyp och av den sort som Karin Olsson tillhör, dvs. borgerliga Timbro/Allians/Bonnier-murvelpolitrukprostituerade? Inte för att det spelar någon större roll hur strebrar och opportunister betecknar sig: om det nu finns två kategorier så trivs de ändå alldeles glupskt glufsande utmärkt vid samma köttgrytor...Och deras närmast imbecilla infantilism framstår i ett historiskt perspektiv som häpnadsväckande. Men i denna tid är deras förhållningssätt normen, och det är allt de bryr sig om.

Många bra skribenter i denna tråd och i diskussioner om Assange på Flashback, bl.a. MoLoK och BaalZebub.
Citera
2011-11-13, 15:58
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Jag är paniskt rädd för att gå OT men jag kan inte skapa en tråd i en sexavdelning om den här frågan. Förra gången jag gjorde det så raderades den tråden innan någon hade fått chans att svara (det var en undran om varför en morot kokades innan sex, allt taget ur en #prataomdet-berättelse). Så enligt tidigare moderatorsanvisningar så ska sådana spörsmål stanna här i denna tråd.

Jag tycker att allt tyder på att Koljonen menar analsex även på morgonen.

Koljonen berättar följande:

1. Hon har redan haft analsex med honom.
2. Därför har hon förverkat rätten att säga nej
3. Den rätten är förverkad eftersom "att jag tidigare hade velat nåt annat."

"att jag tidigare hade velat nåt annat" syftar ju på analsexet.

Då måste det nuvarande "hålet" (som Koljonen säger) vara stjärthålet?

Ja, så kan du ju tolka det. Jag tolkar det som att hon redan haft analsex och gjort en massa annat som fina finlandsvenska helsingforsflickor inte gör
https://www.flashback.org/sp30955886
"Så fort du börjar känna dig som en dålig flicka så börjar du förhandla med dig själv, och det är då man går med på sådant man egentligen inte vill. När man har passerat gränsen för vad man anser att en fin flicka får så blir det allt svårare att hävda sig"

"Min kropp blev en form av valuta som sjönk i värde ju längre jag gick. "

och sedan, när vi kommer till 'övergreppet' eller vad man ska drista sig till att kalla det:

"Förhandlade han om kondomen? Lirkade han för att slippa? Jag önskar att jag kom ihåg det. Det gör jag inte. Jag har resonerat med lirkande män så ofta att gångerna flyter ihop."

Där är alltså själva poängen att den fallna flickan är redo att falla ytterligare ett steg: kärlek utan kondom. I vilket hål det nu var.

Eller, som Karin Boye diktade

Ja visst gör det ont när rektum brister.
Varför skulle annars Johanna tveka?
Varför skulle all vår heta längtan
bindas i Johannas analsextvekan?
Höljet var ju på knoppen hela natten.
Vad är det för nytt, som tär och spränger?
Ja visst gör det ont när rektum brister,
ont för det som växer
och det som stänger.
Citera
2011-11-15, 12:32
Medlem
Erik Laakso i damage control mode, drar "alla känner alla"-kortet.
Citat:
Det visade sig då att många av deltagarna i skvallertrådarna på Flashback drog sina slutsatser utifrån vilka som känner vilka. Jag försökte verkligen se saken ur deras perspektiv men hur jag än förvrider mitt arma huvud så kan jag inte ens närma mig den världsbild som krävs för att se saker på de sätten. Det man verkar missa är att Alla är bekanta med Alla i ett litet land som Sverige. Inte minst är jag bekant med många med vitt skilda bakgrunder och yrken.

Eftersom jag varit aktiv debattör av sossepolitik sedan 2001 är jag bekant med mängder av sossar.

Eftersom jag drivit frågor mot övervakningssamhället sedan länge är jag bekant med massor av integritetskämpar.

Eftersom jag är ganska långt framme i och kring sociala medier är jag bekant med horder av “socialamedie-experter”.

Eftersom jag haft uppdrag åt PR-företag är jag bekant med ganska många konsulter.

Lägg ihop de fyra ingredienserna och rör om till en förvirrad soppa så har man kokat sig en hyfsat lättköpt konspirationsteori. Det ska därför bli intressant att se hur fortsättningen kommer se ut och hur spinnet kommer utvecklas. Men i minnet kan man hålla, att det som ser ut som tillfälligheter också många gånger är just tillfälligheter.
Öppna ögonen och skåda ankdammen: Alla känner alla

http://eriklaakso.voltaire.se/?p=2161
Citera
2011-11-15, 12:48
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HansLucas

Men om alla känner alla - varför försökte de då påstå att de inte kände varandra?

Favorit i repris, Emma Andersson - Kommunikationsansvarig i PP, med tidigt i prataomdet:

Citat:
@janjohannesson egentligen så startades det inte av nån som ev. är vän med Ardin, den startades av ALLA som hade behov att #prataomdet
2010-12-18 11:20:27 via TweetDeck in reply to janjohannesson

Där ser du Laaaaaaakso! Du har fel!

Edit: en grej till Laaaaakso, från din vän AbuNidal. Lajvaren. Mannen.

Citat:
Ursprungligen postat av AbuNidal
Av de få personer inom nätverket som ens visste vem AA var när prataomdet drog igång så var nog ingen så insatt så att de hade en åsikt i fallet. AA och JA har inte diskuterats mer än hur vi skulle undvika att kopplas ihop med fallet eller ta ställning.

Vem ljuger, AbuNidal eller Laaaakso?
Senast redigerad av MoLoK 2011-11-15 kl. 12:56.
Citera
2011-11-15, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Men om alla känner alla - varför försökte de då påstå att de inte kände varandra?

Favorit i repris, Emma Andersson - Kommunikationsansvarig i PP, med tidigt i prataomdet:

Där ser du Laaaaaaakso! Du har fel!

Edit: en grej till Laaaaakso, från din vän AbuNidal. Lajvaren. Mannen.

Vem ljuger, AbuNidal eller Laaaakso?

Nu vet jag ju inte vem "AbuNidal" är men vad är det som säger att någon måste ljuga? Det kan finnas olika perspektiv och olika ingångsvinklar. Jag var ingen del utav #prataomdet så hur de resonerade där är mig obekant. Däremot är jag bekant med AA (och IK, NN, HU, SM med flera) men det i sig finner jag underligt som varande bevis för vare sig konspirationer eller PR-kampanjer.
Citera
2011-11-15, 13:10
Medlem
Citat:

Kort och kort. Tänk om det är den enkla sanningen som är den rätta sanningen. Vågar du ens försöka se det?
Citera
2011-11-15, 13:34
Medlem
PrivateBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eriklaakso
Kort och kort. Tänk om det är den enkla sanningen som är den rätta sanningen. Vågar du ens försöka se det?

Lille Erik, det finns bara en sanning, och det är att du är en del av konspirationen mot Julian Assange.
Citera
2011-11-15, 13:39
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Nu vet jag ju inte vem "AbuNidal" är men vad är det som säger att någon måste ljuga? Det kan finnas olika perspektiv och olika ingångsvinklar. Jag var ingen del utav #prataomdet så hur de resonerade där är mig obekant. Däremot är jag bekant med AA (och IK, NN, HU, SM med flera) men det i sig finner jag underligt som varande bevis för vare sig konspirationer eller PR-kampanjer.
Du har just bevisat din okunnighet i den här frågan. Du har även bevisat att du inte har läst den här tråden. Hur föreställer du dig att någon i så fall skulle lyssna på dina försäkringar om att 'det' är en ren slump, när du inte ens vet vad du påstår vara en slump? Är det en ren slump att så många i den här eländiga soppan bär Irmeli Krans otympliga handgjorda smycken, vad?
Citera
2011-11-15, 13:40
Medlem
Citat:
Däremot är jag bekant med AA (och IK, NN, HU, SM med flera) men det i sig finner jag underligt som varande bevis för vare sig konspirationer eller PR-kampanjer.
Tack, det där var ju intressant information, men såvitt jag vet har ditt sociala nätverk aldrig anförts som "bevis" för något överhuvudtaget.

Det vi har intresserat oss för här är att du var väldigt tidigt ute med att formulera de tankegångar som senare blev #prataomdet. Och att detta skedde tillsammans med Marta Axner, Sofia Mirjamsdotter och Isobel Hadley-Kamptz som alla blev "officiella" initiativtagare.

Detta under augusti 2010, alltså samtidigt som du i hemlighet tog emot pengar från Svenskt Näringsliv via Prime, för att på din blogg driva intern lobbyverksamhet inom (s).

Det är väl klart att man blir nyfiken? Att dina motiv skulle kunna ifrågasättas borde du väl ha tänkt på innan du tog emot pengar av Prime?
Citera
2011-11-15, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrivateBusiness
Lille Erik, det finns bara en sanning, och det är att du är en del av konspirationen mot Julian Assange.

Den som tror att det bara finns en sanning bör kanske vända sig till en rådgivare i hur man tar sig ur sekter. Sanningen är i allra högsta grad relativ, mångfacetterad och svårbegriplig ens i sina klaraste ögonblick.
För övrigt är jag inte så liten, väger minst 130 pannor.
Citera
2011-11-15, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Du har just bevisat din okunnighet i den här frågan. Du har även bevisat att du inte har läst den här tråden. Hur föreställer du dig att någon i så fall skulle lyssna på dina försäkringar om att 'det' är en ren slump, när du inte ens vet vad du påstår vara en slump? Är det en ren slump att så många i den här eländiga soppan bär Irmeli Krans otympliga handgjorda smycken, vad?

Du missförstår mig tror jag. Jag vet alltså inte vem personen AbuNidal är. Det var en relevant upplysning eftersom det påstods att han var en vän till mig. Att jag läst vad han skrivit här i tråden är en annan fråga. Det har jag naturligtvis gjort. De uppgifter han lämnar får räknas till honom, om det vet jag inget eftersom jag inte varit aktiv i kampanjen. Förstår du bättre nu?
Citera
2011-11-15, 13:44
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Tack, det där var ju intressant information, men såvitt jag vet har ditt sociala nätverk aldrig anförts som "bevis" för något överhuvudtaget.

Det vi har intresserat oss för här är att du var väldigt tidigt ute med att formulera de tankegångar som senare blev #prataomdet. Och att detta skedde tillsammans med Marta Axner, Sofia Mirjamsdotter och Isobel Hadley-Kamptz som alla blev "officiella" initiativtagare.

Detta under augusti 2010, alltså samtidigt som du i hemlighet tog emot pengar från Svenskt Näringsliv via Prime, för att på din blogg driva intern lobbyverksamhet inom (s).

Det är väl klart att man blir nyfiken? Att dina motiv skulle kunna ifrågasättas borde du väl ha tänkt på innan du tog emot pengar av Prime?
Tillsammans med en av syskonen Axner, skriver du? Och han påstår sig inte känna AbuNidal

"Johannes Axner
@pravdarus Jag menar att Assange målade in sig i ett hörn genom att bete sig som en rövhatt i 3 år. Bara anmälan inte nog, men det var dags."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in