Citat:
Ursprungligen postat av Katzespeien
Vad har du fått ut genom press angående mailinglistan? Har skummat i princip hela tråden men måste ha missat något avgörande.
Nerdbasher eller AbuNidal gjorde bland annat några sökningar på Ardin och Assange och rapporterade resultatet.
Citat:
EDIT: Molok du är en av de få i tråden som enligt mig så gott som alltid hållit sig på mattan så konspirationskritiken är inte riktad mot dig överhuvudtaget. Kritiken är snarare allmän för hela tråden och jag orkar inte namnge någon specifik person eftersom jag då måste ge konkreta exempel.
En tråd av den här sorten har alltid vilda spekulationer. Spekulationen i sig kan vara fel men någon ingrediens i den kan leda vidare till nästa spår.
Jag går wikivägen: Konspiration (av latinets conspirare: 'andas tillsammans'), eller sammansvärjning, syftar på ett hemligt samarbete mellan en grupp individer med dunkelt, olagligt eller illasinnat syfte.
Gruppen individer som vi pekar ut (som "kärnan") är relativt få. Sen finns det såklart en ovetande svans.
Tänk bara på hur det gick till i Assangetråden. Folk misstänkte att något var skumt med de inledande förhören. Vips! Plötsligt framkom det att Irmeli Krans kände Anna Ardin. Om inte spekulationen funnits där skulle inte sökningarna gjorts.
Hoppas du förstår vad jag menar.
Däremot har SWs "cia-koppling" gått i ide.
Där är skillnaden.