2011-03-10, 22:34
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzespeien
Svarar de inte tiger de för att de är fega. Om de svarar svarar de för mycket och kan ifrågasättas från det hållet.

Det där var en gliring åt Sonja S som sa att "vi" är besatta och skriver för mycket.

Citat:
Släpper de inte mailinglistan hemlighåller de saker. Släpper de listan kommer ni leka FRA och rita sociogram och sedan dra extrema slutsatser från mycket klen data (någon har skrivit någon kommentar på någons blogg någon gång).

Ibland måste man argumentera så för att få dem att skriva detaljer om saker och ting.
Citera
2011-03-10, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindfulpilot
Tack alla ni flashbackaren som bidrar till en spännande tråd.
Det är som ett informationskrig mellan folket och media.
Folket vinner

Huvudet på spiken
Citera
2011-03-10, 22:42
Medlem
Katzespeiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Det där var en gliring åt Sonja S som sa att "vi" är besatta och skriver för mycket.
Espressino som förövrigt framstår som bitvis briljant och bitvis som Alex Jones eller motsvarande bör nog få försvara sig själv.

Skall man göra sig lustig över någon bör man använda samma ord som de själva gjorde för att det skall bli tydligt. Det var inte heller igår någon av nötterna klagade på att det skrevs frenetiskt så någon större kontext fanns inte.

EDIT: Hans visslande smiley, som jag tidigare inte tog någon hänsyn till, leder mig till att tro att du har rätt. Jag får ursäkta min brist på fingertoppskänsla. Synd egentligen att smileys är så missbrukade att den gången de faktiskt används korrekt missar jag det grovt. My bad.
Citat:
Ibland måste man argumentera så för att få dem att skriva detaljer om saker och ting.
Försöka går ju men att de skulle vara så intelligensbefriade med tanke på hur väl de slingrar sig härinne har jag svårt att tro på. Syftet må vara provokation men resultatet blir snarare att de som skriver så framstår som naiva och/eller logikbefriade konspirationsteoretiker.
Senast redigerad av Katzespeien 2011-03-10 kl. 22:45.
Citera
2011-03-10, 22:51
Medlem
espressinos avatar
Nu vet vi vilka män de inte gillar.

En stilla undran då, om dom mot förmodan och överhuvudtaget gillar män hur skulle de då se ut. Hjälp mig att beskriva ultrafeministens idealman. Jag förstår att det kan vara svårt men ge det lite tankemöda och kom igen.

Finns det hopp för oss förtappade, kanske genom offentlig självkritik, arbetsläger för ideologisk korrigering. Skära av den och vika in kanterna, eller hormonbehandling. Hur ska jag liten syndig skäggig man bli upptagen i det högre ståndet strålande av lycka få vittna inför församlingen och i extas få utropa! Äntligen har jag blivit bönhörd äntligen har jag fått uppleva lyckan av att få vara en sexuellt förvirrad kvinna med diffusa sexuella preferenser.
Citera
2011-03-10, 22:52
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:

Försöka går ju men att de skulle vara så intelligensbefriade med tanke på hur väl de slingrar sig härinne har jag svårt att tro på. Syftet må vara provokation men resultatet blir snarare att de som skriver så framstår som naiva och/eller logikbefriade konspirationsteoretiker.

Tja jag lyckades?

Jag har tidigare bett om att få träffa en av dem privat för att spana in mejlinglistan men han funderade ett tag och avstod sen.

Skippa snacket om konspirationsteorier för det du inte själv håller med om förresten. Annars får du gå in i detalj på vad du ogillar. Det pågår brainstorming här. Det som överlever gör det för att det klarar kraven.

Annars kan du ju starta upp någon tråd och diskutera Tonkin, WMD och ties to AQ i Irak. För några år sedan skulle du kallat mig konspirationsteoretiker angående de ämnena.
Citera
2011-03-10, 22:58
Medlem
Tror vi kanske kommit ett steg närmre att knyta #prataomdet även till målsägare 2, dvs Sofia Wilén

Jag satt och sökte på Sonja S för att få grepp om hennes bakgrund och hittade då på Wikipedia att:

Citat:
Sonja är med i rollspelsklubben Camelot i Västerås.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Sonja_Schwarzenberger

När jag började söka på Camelot så upptäckte jag att det är en rollspelsklubb som drivs av Svenska Kyrkans stift i Västerås. De arrangerar tom rollspelskonfirmationer.

I en webcache för klubbens wiki hittade jag att Torbjörn Axner är vikarierande komminister och kan vara kontaktperson för klubben i stiftet, eller om han jobbar direkt med rollspelsverksamheten, det framgår inte. Se:

http://webcache.googleusercontent.co...www.google.com

Enligt Märta Axners blogg så heter hennes pappa Törbjörn Axner.

http://martaaxner.blogspot.com/2005/...-familjen.html

Nu börjar detta kännas lite väl Bjästa-prästigt men poängen jag försöker komma till är att Västerås ligger väldigt nära Enköping där Sofie Wilén bor och vi har tidigare knutit henne till kören i Västerlövsta Kyrka som ligger i Heby.

Nu ligger Västerlövsta Kyrka i Uppsala stift men närheten är sån att det inte är otroligt att man kan hitta en koppling om man gräver vidare vad gäller Svenska Kyrkan. Körer eller ungdomsverksamhet kan vara kopplingen. Vi vet ju också att Anna Ardins chef Peter Weiderud är rejält insyltad i Svenska Kyrkan.
Citera
2011-03-10, 22:58
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av espressino
Nu vet vi vilka män de inte gillar.

En stilla undran då, om dom mot förmodan och överhuvudtaget gillar män hur skulle de då se ut. Hjälp mig att beskriva ultrafeministens idealman. Jag förstår att det kan vara svårt men ge det lite tankemöda och kom igen.

Finns det hopp för oss förtappade, kanske genom offentlig självkritik, arbetsläger för ideologisk korrigering. Skära av den och vika in kanterna, eller hormonbehandling. Hur ska jag liten syndig skäggig man bli upptagen i det högre ståndet strålande av lycka få vittna inför församlingen och i extas få utropa! Äntligen har jag blivit bönhörd äntligen har jag fått uppleva lyckan av att få vara en sexuellt förvirrad kvinna med diffusa sexuella preferenser.

Idealmannen är den som ser nationalfeministen i den form hon önskar bli sedd.

I December skrev jag:

Citat:
Kvinnor är heliga offer.

Mystiska och sårbara.

De är diskriminerade Gudinnor.

Sanningen är föränderlig och styrs av känslan.

Känslor kan inte ljuga.

Det rebellorna skrev i augusti var sant då och den editerade texten speglar sanningen idag. Om texten skulle redigeras ytterligare en gång skulle den nya formuleringen också vara sann.

En kvinna som kan uttrycka sig i text kan aldrig ha fel.

Vidare skrev jag:

[

Mannen ska alltså tillbe. Men ska verka utan att synas.
Citera
2011-03-10, 22:59
Medlem
espressinos avatar
Citat:
Espressino som förövrigt framstår som bitvis briljant och bitvis som Alex Jones eller motsvarande bör nog få försvara sig själv.

Skall man göra sig lustig över någon bör man använda samma ord som de själva gjorde för att det skall bli tydligt. Det var inte heller igår någon av nötterna klagade på att det skrevs frenetiskt så någon större kontext fanns inte.

EDIT: Hans visslande smiley, som jag tidigare inte tog någon hänsyn till, leder mig till att tro att du har rätt. Jag får ursäkta min brist på fingertoppskänsla. Synd egentligen att smileys är så missbrukade att den gången de faktiskt används korrekt missar jag det grovt. My bad.

Tack till molok för rätt tolkning, tack till avatar för en trevlig komplimang:
Citera
2011-03-10, 23:10
Medlem
espressinos avatar
Citat:
Idealmannen är den som ser nationalfeministen i den form hon önskar bli sedd.

I December skrev jag:

Vidare skrev jag:

[

Mannen ska alltså tillbe. Men ska verka utan att synas.[/quote]

Usch där försvann mina chanser, återstår självstympning och hormoner
Citera
2011-03-10, 23:12
Medlem
Katzespeiens avatar
Vad har du fått ut genom press angående mailinglistan? Har skummat i princip hela tråden men måste ha missat något avgörande.

Citat:
Skippa snacket om konspirationsteorier för det du inte själv håller med om förresten. Annars får du gå in i detalj på vad du ogillar. Det pågår brainstorming här. Det som överlever gör det för att det klarar kraven.
Det vi diskuterar i den här tråden är en konspiration. En konspiration som mer eller mindre utförts öppet. Det vi pratar om är alltså en numera bekräftad konspirationsteori. Jag har inget emot sanna och med fakta understödda konspirationsteorier det jag har något emot är när man far ut molnen och tror att det här är organiserat från en mycket högre nivå. Det kan vara så men det finns inga bevis för det så det finns ingen anledning att spekulera om man inte vill tappa trovärdighet.

Citat:
Annars kan du ju starta upp någon tråd och diskutera Tonkin, WMD och ties to AQ i Irak. För några år sedan skulle du kallat mig konspirationsteoretiker angående de ämnena.
Jag vet inte vad du har för uppfattning men jag minns att jag i upptakterna till andra Irakkriget satt och svor över någon idiotisk folkpartist som satt och rapade USA-propaganda i morgonsoffan trots att FN:s inspektörer inte trodde att Saddam hade någon WMD-produktion eller ens vapen kvar. Har man FN:s vapeninspektörer på sin sida kan man inte rimligen klassas som konspirationsteoretiker (av typen Alex Jones).

Tonkinbukten har jag känt till rätt länge och var inte vidare överraskad när jag läste om saken. Bara för att jag har låg tolerans mot fria fantasier innebär det inte att jag inte känner till MK-Ultra och liknande. Men skillnaden mellan MK-Ultra och fria fantasier är att MK-Ultra är belagt.

Jag har inte heller förstått vad al-qaida skulle ha med irak att göra ända sedan start. Det verkar vara någon sorts tidningsanka i klass med de försvarsartiklar vi nu ser för prataomdet. En faktoid som sprids med flit eller av händelse och fortsätter förstöra för att journalister inte sysslar med källkritik.

EDIT: Molok du är en av de få i tråden som enligt mig så gott som alltid hållit sig på mattan så konspirationskritiken är inte riktad mot dig överhuvudtaget. Kritiken är snarare allmän för hela tråden och jag orkar inte namnge någon specifik person eftersom jag då måste ge konkreta exempel.
Senast redigerad av Katzespeien 2011-03-10 kl. 23:15.
Citera
2011-03-10, 23:27
Medlem
espressinos avatar
Citat:
Vad har du fått ut genom press angående mailinglistan? Har skummat i princip hela tråden men måste ha missat något avgörande.

Det vi diskuterar i den här tråden är en konspiration. En konspiration som mer eller mindre utförts öppet. Det vi pratar om är alltså en numera bekräftad konspirationsteori. Jag har inget emot sanna och med fakta understödda konspirationsteorier det jag har något emot är när man far ut molnen och tror att det här är organiserat från en mycket högre nivå. Det kan vara så men det finns inga bevis för det så det finns ingen anledning att spekulera om man inte vill tappa trovärdighet.

Jag vet inte vad du har för uppfattning men jag minns att jag i upptakterna till andra Irakkriget satt och svor över någon idiotisk folkpartist som satt och rapade USA-propaganda i morgonsoffan trots att FN:s inspektörer inte trodde att Saddam hade någon WMD-produktion eller ens vapen kvar. Har man FN:s vapeninspektörer på sin sida kan man inte rimligen klassas som konspirationsteoretiker (av typen Alex Jones).

Tonkinbukten har jag känt till rätt länge och var inte vidare överraskad när jag läste om saken. Bara för att jag har låg tolerans mot fria fantasier innebär det inte att jag inte känner till MK-Ultra och liknande. Men skillnaden mellan MK-Ultra och fria fantasier är att MK-Ultra är belagt.

Jag har inte heller förstått vad al-qaida skulle ha med irak att göra ända sedan start. Det verkar vara någon sorts tidningsanka i klass med de försvarsartiklar vi nu ser för prataomdet. En faktoid som sprids med flit eller av händelse och fortsätter förstöra för att journalister inte sysslar med källkritik.

EDIT: Molok du är en av de få i tråden som enligt mig så gott som alltid hållit sig på mattan så konspirationskritiken är inte riktad mot dig överhuvudtaget. Kritiken är snarare allmän för hela tråden och jag orkar inte namnge någon specifik person eftersom jag då måste ge konkreta exempel.

Att det skulle ingå i en större plan ser jag som mindre troligt. Däremot är det en kampanj orkestrerad och iscensatt Av journalister för journalister till försvar för AA. Varav 5 av dem är direkta vänner till målsägaren, Sonja Schwarzenberger med en central roll och god vän med Johanna Koljonen.

Så här långt har delar av provokationen fungerat och det kommer lite itaget från framför allt herrar nerdbasher och Abu Nidal. idag kom tex detta häpnadsväckande uttalande:

"Det var ju fortfarande och aldrig hemligt att idén kom av hur hon stämplats som lögnare. Bara för att det inte är en upprättelsekampanj för en person betyder det inte att hon precis som alla andra som misstros kan känna stöd av det."

Uppenbart har det aldrig slagit kampanjledningen att hon de facto faktiskt är en lögnare och att de genom uttalandet faktiskt har tagit ställning
Citera
2011-03-10, 23:37
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:

Nerdbasher eller AbuNidal gjorde bland annat några sökningar på Ardin och Assange och rapporterade resultatet.

Citat:

En tråd av den här sorten har alltid vilda spekulationer. Spekulationen i sig kan vara fel men någon ingrediens i den kan leda vidare till nästa spår.

Jag går wikivägen: Konspiration (av latinets conspirare: 'andas tillsammans'), eller sammansvärjning, syftar på ett hemligt samarbete mellan en grupp individer med dunkelt, olagligt eller illasinnat syfte.

Gruppen individer som vi pekar ut (som "kärnan") är relativt få. Sen finns det såklart en ovetande svans.

Tänk bara på hur det gick till i Assangetråden. Folk misstänkte att något var skumt med de inledande förhören. Vips! Plötsligt framkom det att Irmeli Krans kände Anna Ardin. Om inte spekulationen funnits där skulle inte sökningarna gjorts.

Hoppas du förstår vad jag menar.

Däremot har SWs "cia-koppling" gått i ide.

Där är skillnaden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in