2011-04-10, 22:00
  #3301
Medlem
Katzespeiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intensifier
Hej Flashback! [..]

Är det någon Kullenberg som inte äger en ordbok?

Om det vore så att ert kotteri var helt oförmögna att ta er hit och läsa själva kan jag kanske tänka mig att tråden blir mytisk. Men nu finns ni här så vad i hela fridens namn menar du med att tråden är en modern myt?
Citera
2011-04-10, 22:11
  #3302
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Inte så roligt, tyckte inte jag. Men smaken är ju olika.

1. Är du släkt med Annette Kullenberg?

2. Hur vet du att tråden är en myt?

Sen tycker jag att det du skriver sammantaget inte känns trovärdigt. Först påstår att du gillar smuts och äckel men sen blir du osäker och nöjer dig med att acceptera det. Ja, vad skulle du annars göra? Slå dig samman med Rydbergskan och dra ur sladden för Flashback?

Du kallar någon ful och sen så försöker du släta över ditt övertramp genom att förtvivlat försöka slå i oss att du gillar fula?

Nej du. Försök inte steppa loss här.

En sak till iMarx, jag tror inte att det går att knäcka dig. Ingen ryggrad du vet.
Vad! Har jag missat nåt roligt här medan jag var ute och söp, kn*llade och åkte radiobil? Eller vänta nu, det var inte roligt säger du. Jag litar på ditt omdöme, MoLoK, och återgår till mina teologiska studier. Här är en cool text som håller för tillämpning i alla möjliga sammanhang (Karl XII-översättningen):

Hämnens eder icke sjelfve, käre vänner; utan låter (Guds) vrede hafva rum; ty det är skrifvet: Min är hämnden, jag skall vedergälla, säger Herren.

Pauli Epistel til de Romare 12:19
Citera
2011-04-10, 22:32
  #3303
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzespeien
Är det någon Kullenberg som inte äger en ordbok?

Om det vore så att ert kotteri var helt oförmögna att ta er hit och läsa själva kan jag kanske tänka mig att tråden blir mytisk. Men nu finns ni här så vad i hela fridens namn menar du med att tråden är en modern myt?

Skönt att det inte bara var jag som blev konfys av det där. Vad menar du, intensifier, här? Började leta efter någon slags ordvits i det hela eftersom den första halvan av ditt inlägg var spydiga/cyniska skämt eller vad det nu skulle föreställa.
Citat:
Ursprungligen postat av intensifier
Den här tråden har, vare sig man vill eller inte, blivit en slags modern myt. Jag kunde helt enkelt inte låta bli att kommentera den

Modern myt? Tråden? Som du deltar i? Drömmer vi detta allihop?

Citat:
Ursprungligen postat av intensifier
Okej, nu var jag lite arrogant och raljerande. Det var inte min andemening, utan jag ångrar mig.

Då hade du väl suddat bort första halvan av ditt inlägg/inte postat det, väl. Om du verkligen ångrade dig.
Citera
2011-04-10, 22:56
  #3304
Medlem
espressinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intensifier
Hej Flashback!

Det var lite krångligt att skaffa ett konto här, men nån tjänade 30kr på ett SMS. Smart affärsidé H4H4H4H4H4!

Eftersom det skrivs en hel del felaktigheter om mig personligen, inte för att jag egentligen har ett behov av att reda ut dem utan snarare ser det som en upplysning, så hade jag tänkt att presentera följande information, vilken i sig är helt sann och ärlig:

1. Jag deltar i ett antal konspirationer som har en agenda att baktala samhället och förändra det i en önskad riktning.

2. Jag är radikalfeminist och mångkulturalist. Helst av allt vill jag att man bygger europas största moské på Heden i Göteborg.

3. Att jag hyllar Wikileaks i min bok Det nätpolitiska manifestet, samt donerade delar av intäkterna till WL, det var bara en coverup för att promota min egna agenda av månkulturalism och radikalfeminism. Rätt smart va?

...

Okej, nu var jag lite arrogant och raljerande. Det var inte min andemening, utan jag ångrar mig.

En ofta citerad fras här på flashback är en kommentar jag gjorde hos Copyriot (http://copyriot.se/2011/01/04/om-med...journalistik/). Den lyder:

"Så det blev aldrig finrummet med modiga medborgare som avslöjade makten. Istället blev det smuts och äckel. Eurotrash. Min åsikt är: “Det är intressant”."

Jag skulle vilja förtydliga detta citat och anmärka att det inte rör sig om någon form av "kritik" eller "elitism". Tvärtom värnar jag smutsens existens, och trivs i den. Världen är inte en polerad yta av räta linjer och doft av liljekonvalj. Snarare är våra liv jävligt geggiga och smutsiga. Och jag gillar det! Eller, jag accepterar det åtminstone.

Den här tråden har, vare sig man vill eller inte, blivit en slags modern myt. Jag kunde helt enkelt inte låta bli att kommentera den

Denna postning kan ju vara skriven av vem som helst, ett bra troll jobbar ju över 9000 proxies. Men för er som är kryptoanarkister, så har jag signerat innehållet med min gpg-nyckel (B3BA295C). Avkryptera bara denna fil för att se signaturen: http://humaninternet.info/flashback.gpg

Fortsatt trevlig helg!

/Christopher Kullenberg
Hej Christopher och välkommen till Flashback, foliehattarnas hemvist på jorden. Att du har en agenda delar du med de flesta människor, så det är i sig ingen stor sak. att du vill bygga Sveriges största moské på heden i Göteborg gör möjligtvis arrangörerna av Gothia cup besvikna, men det finns säkert alternativa fotbollsplaner att tillgå. Så om din mening är att utmana dina egna fördomar, och att tråden skulle vara islamofobisk tror jag att du skjuter över målet.

Varje tråd lever sitt eget helt unika liv, den här tråden har mycket lite med de fördomar som florerar om perverterad barnsex och extrema politiska åsikter. De facto är det ämnet som styr.

Som radikalfeminist innebär det att du sällar dig till Eva Lundgrens discipler, att det inte finns några genetiska skillnader mellan könen, att dagen samhälle är ett resultat av patriarkatet allena?
Varför jag frågar är att du är man relativt ung och ännu i mångt oprövad. du kommer precis som alla vi andra tids nog försöka vinna dina vingar och i den processen också lära dig att allt inte är svart och vitt. Med rötterna i ett feministiskt 70tal blir jag beklämd över den kantrade feminismen.
Dagens radikalfeminism är elitistisk, trots att du säger att du inte är det. Den är utmanande, kontraproduktiv och närmast sekteristiskt. Den påminner mer om en krigsförklaring mot allt och alla. Befolkade av rabiata, psykotiska, självhatande kvinnor och män med diffusa sexuella preferenser som i hetronormen ser satan själv. Det är inte lättsålt!!

Förklara gärna varför denna tråd varit så utmanande, så utmanande att mediavärlden mobiliserat alla resurser för att kväsa den. Sida upp och ner har journalister tävlat om de bästa och mest nedsättande invektiven. Du är ytterligare ett exempel på att vi måste bemötas, för det var väl ingen hyllningstext du delgav oss. Du kallar oss fortfarande smuts, men kan stå ut med det. det är ett märkligt sätt att förhålla sig till smuts. För du är väll inte en modern upplaga av Lubbe Nordström han ville också som bekant komma tillrätta med smutsen.

Vi har inte krävt att bli bemötta, vi krävde bara sanningen om prataomdet kampanjen, och fick den till slut. En i allt väldigt smutsigt historia med feministiska förtecken och en ohelig agenda. Så berätta för mig varför ingen radikalfeminist reagerat i Sverige, och de som reagerat utomlands har förringats å det grövsta. Varför var det så viktigt att äventyra hela feminismen i kampen för en lögnstämplad syster, en syster som ingen vågat ifrågasätta. Den syster som får ormen i Eden att se ut som en snäll snok i jämförelse. Piratpartiet är på reträtt, den bekymmerslösa twittret har reduceras till meningslöst kvitter om ingenting eller skyddats.

Begrepp som heder och moral, rätt och fel försvann i en handvändning, och ingen inom kampanjen reagerade. Den enda reaktionen var kritik mot de som hade mage att ifrågasätta kampanjen och dess mål.

En muslim som ställs inför 4 SD nämndemän är ett problem, men en man som ställs inför motsvarande 4 radikalfeminister i en vårdnadsrättegång är inget problem. Som man och radikalfeminist hoppas jag att du aldrig ska behöva hamna i den situationen där du trots försäkran om hur radikal du är hudflängs och döms, inte för dina handlingar utan för att du var man.
__________________
Senast redigerad av espressino 2011-04-10 kl. 23:37.
Citera
2011-04-10, 23:31
  #3305
Medlem
Veritas-Detectors avatar
Piratpartiets kommunikationsansvariga Emma (Marie Andersson) lär nog ångra att hon retade Flashback! #prataomdet!

Emma @Opassande twittrar flitigt med ett antal kända kamikazes från #prataomdet:

@jocxy @rasmusfleischer, @sannarayman, @lisamagnusson, Anna Ardins HBT-kompisar @einerstam, @unnidrougge @elingrelsson @chingshih @danielswedin @mymlan @emanuelkarlsten @grovtinitiativ @dagensarena @AnnikaBeijbom @teresaaxner, @dekaminski

Emma uppskattar sedan länge (kräkdrottningen) Lisa Magnusson:
Nu kan ni fånga upp en av Sveriges bästa skribenter om ni är lite snabba; @lisamagnusson inte kvar på bladet längre
2:57 PM Nov 22nd, 2010 via TweetDeck


Emma gör retweet på Lisa Magnussons artikel med de berömda orden:
"Vi måste prata om Julian Assange…så kåt på uppmärksamhet att han låter det överskugga allt annat…den självutnämnde info-Jesus som är dess talesman… lider av svår hybris… Julian Assange och hans hejdukar… personkult… fan och hans moster… en fårskocks bräkande bäääää"

Från nylander: Läs @lisamagnusson om #wikileaks och #assangegate http://j.mp/dZnJhk
2010-12-06 15:27:23 via DestroyTwitter
Retweeted by opassande and 2 others


Emma insinuerar om Assange:
Assange eller Wikileaks konto? RT @dabitch: Swiss bank freezes #Assanges account #wikileaks http://bbc.in/evsMk8
2010-12-06 19:51:28 via TweetDeck


Emma fortsätter hånfullt:
Delat: Whatever the Julian Assange arrest is about, it's not about how much women suck - Boing Boing http://goo.gl/MI6JY
2010-12-08 17:59:28 via web


Kvällen då Koljonen twittrar igång den falska kampanjen:
Från chmod007: @jocxy Hur kommer det sig att killen var ett ‘miffo’ när du inte gjorde klart att du inte ville? Skulle han gissat? Skulle Assange gissat?
2010-12-14 19:45:59 via web
Retweeted by jocxy


Från jocxy: Jo! @chmod007 Vi hade under natten redan förhandlat om kondom i varje hål. Han borde ha gissat att jag inte ändrat mig i sömnen.
2010-12-14 20:00:12 via Twitter for iPad in reply to chmod007

Emma retweetar Koljonens kondomtrassel:
+1 RT @mymlan: Kvällens twittrare utan konkurrens: @jocxy Följ!
2010-12-14 20:03:10 via TweetDeck

Koljonen känner sig för:
Vad tror ni följderna skulle vara om jag skrev om det här tex på DN Kultur - eller på debattsidan i en kvällstidning? Jag får om jag vill.
2010-12-14 20:09:18 via Twitter for iPad


Emma uppmanar Koljonen att sätta igång:
@jocxy det skulle vara oerhört värdefullt, gör det!
2010-12-14 20:09:37 via TweetDeck in reply to jocxy

Emma försäkrar Koljonen - ingen fara:
@jocxy Pär Ström är inget att vara rädd för. Och uppstår "näthat" så hojta till. Det finns än mer nätkärlek att lyfta stöd från.
2010-12-14 20:11:25 via TweetDeck in reply to jocxy


Emma försöker vinkla kondomtrassel till våldtäkt:
Delat: What the #Assange case reveals about rape in America http://goo.gl/Dxe68 #svpol #wikileaks
2010-12-15 14:21:43 via web


Emma kör samma falska spår som hon använt många gånger – Wikileaks sviker:
Medan kändisar slåss om att betala Assanges borgen sitter Manning inspärrad under tortyrliknande förhållanden http://bit.ly/fwCUjN
2010-12-15 22:20:26 via TweetDeck


Emma igen:
Bloggat: Vem bryr sig om Bradley Manning? http://goo.gl/MpkHn #cablegate #wikileaks
2010-12-15 22:36:41 via web


Emma stöttar verkligen Anna Ardin – hur pass känner de varandra?
@unnidrougge Fick just en dåre på bloggen som upplever Anna Ardin-bashingen som "första gången feministerna får känna på". Bedrövligt.
2010-12-16 08:55:44 via TweetDeck in reply to unnidrougge


Emma retweetar det som passar kampanjen:
Från JockeHolmstrom: följer #prataomdet och @mymlan's rörande brutala ärlighet. Läs du också.
2010-12-16 14:19:49 via TweetDeck
Retweeted by opassande


Emmas faller in i kampanjen på sin blogg – inlägget tycks vara raderat:
Bloggat: Vem har rätten att beklaga sig? http://bit.ly/fqF8k5 #prataomdet
2010-12-16 20:02:34 via web

Bra med Google cache: http://bit.ly/dQG134

Emma retweetar efter teknisk assistans:
Från mymlan: Hjälp! Någon WP-stjärna som väldigt snabbt och helt gratis vill fixa en sajt för #prataomdet ? Skicka DM eller mejla mig på mymlan72, gmail
2010-12-17 08:16:14 via web from Sundsvall, Västernorrland
Retweeted by opassande and 18 others


Emma är djupt engagerad:
subjektivitetsdilemmat; när får man, när har man rätt att säga ifrån RT @Hedonisten många skriker "kränkning" lite för lätt. #prataomdet
2010-12-17 15:45:15 via web in reply to Hedonisten


Emma går i polemik med tvivlare:
@Hedonisten Många väljer då att ta skit de inte behöver, eftersom de inte vill framstå som gnälliga eller lättkränkta #prataomdet
2010-12-17 15:46:43 via web in reply to Hedonisten


Emma vet precis hur det ska vara:
Ja, det här är på gräsrotsnivå RT @HeManHedman: blir irriterad på dom som hävdar att #prataomdet är någon feminism-rörelse!
2010-12-17 18:57:46 via TweetDeck


Emma kan inte sova i sin iver:
vi är nog alla, utan undantag misstänker jag, nån gång offer och nån gång förövare #prataomdet
2010-12-18 00:04:34 via TweetDeck


Spännande – första beviset på att Emma känner Anna Ardin?
@musmumrik så om man känner Anna Ardin är man per definition en lögnare? Sådär "alla män är djur"-resonemang funkar? #prataomdet
2010-12-18 01:14:21 via TweetDeck


Emma förklarar - fan tro´t, sa bofinken:
@janjohannesson egentligen så startades det inte av nån som ev. är vän med Ardin, den startades av ALLA som hade behov att #prataomdet
2010-12-18 11:20:27 via TweetDeck in reply to janjohannesson


Emma tycker redan illa om FigaroPravda och hon har inte begripit någonting sen dess:
Bloggat: Om #prataomdet, Assange och Ardin http://bit.ly/hazmLO
2010-12-19 11:22:27 via web


Ja, där fick vi förklaringen till Piratpartiets försåtliga agerande. En av deras ledare låg bakom den illistiga kampanjen #prataomdet!

"LEDANDE PIRATPARTIST TAPPAR BRALLORNA"
Citera
2011-04-10, 23:43
  #3306
Medlem
intensifiers avatar
Okej, va många svar jag fick Detta är mitt andra inlägg här på flashback, så ursäkta om jag är lite n00b.

Först lite individuella svar:

BaalZeBub: det där med "iMarx" är inte mina ord, utan en finsk journalist som intervjuade mig. Jag är visserligen kommunist, men dock inte marxist, så om det skulle vara en komplimang är jag ej förtjänt den.

MoLoK:

1. Vet inte om jag är släkt med Anette Kullenberg. Kanske, men har aldrig träffat henne. Jag är inte så mycket för släktforskning och sånt. Vet att jag har ett skånskt ursprung, typ fiskarsläkt. Kanske förklarar min förkärlek till havet.

2. (även svar till Katzespeien) Med att den här tråden är en "myt" menar ja att den är "beryktad". Alltså, folk läser den och hänvisar till den (även i sk. "gammelmedia"). Antar att jag är fåfäng och vill vara del av myten, därför jag skaffade konto

Hmm... inser nu att jag måste läsa om några inlägg för att lyckas svara på alla frågor.

Men, generellt om smutsen. Asså, bli inte butthurt snälla ni. Det kanske låter motsägelsefullt när jag å ena sidan kallar flashback för smuts, och sen "tar tillbaka det". Men srsly, och på fullaste allvar, det är smuts som är det närmsta en demokrati vi kan komma! Jag skulle ju lätt kunna säga att flashback är "medborgarjournalistik" och "folkstyre" och allt annat fint. Men varför ens spela på etablissemangets arena? Fuck it. Jag trivs bättre i smutsen än i fina ord.
Citera
2011-04-10, 23:45
  #3307
Medlem
espressinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veritas-Detector
Piratpartiets kommunikationsansvariga Emma (Marie Andersson) lär nog ångra att hon retade Flashback! #prataomdet!

Emma @Opassande twittrar flitigt med ett antal kända kamikazes från #prataomdet:

@jocxy @rasmusfleischer, @sannarayman, @lisamagnusson, Anna Ardins HBT-kompisar @einerstam, @unnidrougge @elingrelsson @chingshih @danielswedin @mymlan @emanuelkarlsten @grovtinitiativ @dagensarena @AnnikaBeijbom @teresaaxner, @dekaminski

Emma uppskattar sedan länge (kräkdrottningen) Lisa Magnusson:
Nu kan ni fånga upp en av Sveriges bästa skribenter om ni är lite snabba; @lisamagnusson inte kvar på bladet längre
2:57 PM Nov 22nd, 2010 via TweetDeck


Emma gör retweet på Lisa Magnussons artikel med de berömda orden:
"Vi måste prata om Julian Assange…så kåt på uppmärksamhet att han låter det överskugga allt annat…den självutnämnde info-Jesus som är dess talesman… lider av svår hybris… Julian Assange och hans hejdukar… personkult… fan och hans moster… en fårskocks bräkande bäääää"

Från nylander: Läs @lisamagnusson om #wikileaks och #assangegate http://j.mp/dZnJhk
2010-12-06 15:27:23 via DestroyTwitter
Retweeted by opassande and 2 others


Emma insinuerar om Assange:
Assange eller Wikileaks konto? RT @dabitch: Swiss bank freezes #Assanges account #wikileaks http://bbc.in/evsMk8
2010-12-06 19:51:28 via TweetDeck


Emma fortsätter hånfullt:
Delat: Whatever the Julian Assange arrest is about, it's not about how much women suck - Boing Boing http://goo.gl/MI6JY
2010-12-08 17:59:28 via web


Kvällen då Koljonen twittrar igång den falska kampanjen:
Från chmod007: @jocxy Hur kommer det sig att killen var ett ‘miffo’ när du inte gjorde klart att du inte ville? Skulle han gissat? Skulle Assange gissat?
2010-12-14 19:45:59 via web
Retweeted by jocxy


Från jocxy: Jo! @chmod007 Vi hade under natten redan förhandlat om kondom i varje hål. Han borde ha gissat att jag inte ändrat mig i sömnen.
2010-12-14 20:00:12 via Twitter for iPad in reply to chmod007

Emma retweetar Koljonens kondomtrassel:
+1 RT @mymlan: Kvällens twittrare utan konkurrens: @jocxy Följ!
2010-12-14 20:03:10 via TweetDeck

Koljonen känner sig för:
Vad tror ni följderna skulle vara om jag skrev om det här tex på DN Kultur - eller på debattsidan i en kvällstidning? Jag får om jag vill.
2010-12-14 20:09:18 via Twitter for iPad


Emma uppmanar Koljonen att sätta igång:
@jocxy det skulle vara oerhört värdefullt, gör det!
2010-12-14 20:09:37 via TweetDeck in reply to jocxy

Emma försäkrar Koljonen - ingen fara:
@jocxy Pär Ström är inget att vara rädd för. Och uppstår "näthat" så hojta till. Det finns än mer nätkärlek att lyfta stöd från.
2010-12-14 20:11:25 via TweetDeck in reply to jocxy


Emma försöker vinkla kondomtrassel till våldtäkt:
Delat: What the #Assange case reveals about rape in America http://goo.gl/Dxe68 #svpol #wikileaks
2010-12-15 14:21:43 via web


Emma kör samma falska spår som hon använt många gånger – Wikileaks sviker:
Medan kändisar slåss om att betala Assanges borgen sitter Manning inspärrad under tortyrliknande förhållanden http://bit.ly/fwCUjN
2010-12-15 22:20:26 via TweetDeck


Emma igen:
Bloggat: Vem bryr sig om Bradley Manning? http://goo.gl/MpkHn #cablegate #wikileaks
2010-12-15 22:36:41 via web


Emma stöttar verkligen Anna Ardin – hur pass känner de varandra?
@unnidrougge Fick just en dåre på bloggen som upplever Anna Ardin-bashingen som "första gången feministerna får känna på". Bedrövligt.
2010-12-16 08:55:44 via TweetDeck in reply to unnidrougge


Emma retweetar det som passar kampanjen:
Från JockeHolmstrom: följer #prataomdet och @mymlan's rörande brutala ärlighet. Läs du också.
2010-12-16 14:19:49 via TweetDeck
Retweeted by opassande


Emmas faller in i kampanjen på sin blogg – inlägget tycks vara raderat:
Bloggat: Vem har rätten att beklaga sig? http://bit.ly/fqF8k5 #prataomdet
2010-12-16 20:02:34 via web

Bra med Google cache: http://bit.ly/dQG134

Emma retweetar efter teknisk assistans:
Från mymlan: Hjälp! Någon WP-stjärna som väldigt snabbt och helt gratis vill fixa en sajt för #prataomdet ? Skicka DM eller mejla mig på mymlan72, gmail
2010-12-17 08:16:14 via web from Sundsvall, Västernorrland
Retweeted by opassande and 18 others


Emma är djupt engagerad:
subjektivitetsdilemmat; när får man, när har man rätt att säga ifrån RT @Hedonisten många skriker "kränkning" lite för lätt. #prataomdet
2010-12-17 15:45:15 via web in reply to Hedonisten


Emma går i polemik med tvivlare:
@Hedonisten Många väljer då att ta skit de inte behöver, eftersom de inte vill framstå som gnälliga eller lättkränkta #prataomdet
2010-12-17 15:46:43 via web in reply to Hedonisten


Emma vet precis hur det ska vara:
Ja, det här är på gräsrotsnivå RT @HeManHedman: blir irriterad på dom som hävdar att #prataomdet är någon feminism-rörelse!
2010-12-17 18:57:46 via TweetDeck


Emma kan inte sova i sin iver:
vi är nog alla, utan undantag misstänker jag, nån gång offer och nån gång förövare #prataomdet
2010-12-18 00:04:34 via TweetDeck


Spännande – första beviset på att Emma känner Anna Ardin?
@musmumrik så om man känner Anna Ardin är man per definition en lögnare? Sådär "alla män är djur"-resonemang funkar? #prataomdet
2010-12-18 01:14:21 via TweetDeck


Emma förklarar - fan tro´t, sa bofinken:
@janjohannesson egentligen så startades det inte av nån som ev. är vän med Ardin, den startades av ALLA som hade behov att #prataomdet
2010-12-18 11:20:27 via TweetDeck in reply to janjohannesson


Emma tycker redan illa om FigaroPravda och hon har inte begripit någonting sen dess:
Bloggat: Om #prataomdet, Assange och Ardin http://bit.ly/hazmLO
2010-12-19 11:22:27 via web


Ja, där fick vi förklaringen till Piratpartiets försåtliga agerande. En av deras ledare låg bakom den illistiga kampanjen #prataomdet!

"LEDANDE PIRATPARTIST TAPPAR BRALLORNA"

Kärlek Veritas, poetry in motion

Edit: Piratpartiet kan inte skilja på partiet och sina privata engagemang, var det inte det man anklagade Assange för. Mmmmmm vänta till nästa val det ska bli kul!
__________________
Senast redigerad av espressino 2011-04-10 kl. 23:48.
Citera
2011-04-10, 23:53
  #3308
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veritas-Detector
Piratpartiets kommunikationsansvariga Emma (Marie Andersson) lär nog ångra att hon retade Flashback! #prataomdet!

Emma @Opassande twittrar flitigt med ett antal kända kamikazes från #prataomdet:

@jocxy @rasmusfleischer, @sannarayman, @lisamagnusson, Anna Ardins HBT-kompisar @einerstam, @unnidrougge @elingrelsson @chingshih @danielswedin @mymlan @emanuelkarlsten @grovtinitiativ @dagensarena @AnnikaBeijbom @teresaaxner, @dekaminski

Emma uppskattar sedan länge (kräkdrottningen) Lisa Magnusson:
Nu kan ni fånga upp en av Sveriges bästa skribenter om ni är lite snabba; @lisamagnusson inte kvar på bladet längre
2:57 PM Nov 22nd, 2010 via TweetDeck


Emma gör retweet på Lisa Magnussons artikel med de berömda orden:
"Vi måste prata om Julian Assange…så kåt på uppmärksamhet att han låter det överskugga allt annat…den självutnämnde info-Jesus som är dess talesman… lider av svår hybris… Julian Assange och hans hejdukar… personkult… fan och hans moster… en fårskocks bräkande bäääää"

Från nylander: Läs @lisamagnusson om #wikileaks och #assangegate http://j.mp/dZnJhk
2010-12-06 15:27:23 via DestroyTwitter
Retweeted by opassande and 2 others


Emma insinuerar om Assange:
Assange eller Wikileaks konto? RT @dabitch: Swiss bank freezes #Assanges account #wikileaks http://bbc.in/evsMk8
2010-12-06 19:51:28 via TweetDeck


Emma fortsätter hånfullt:
Delat: Whatever the Julian Assange arrest is about, it's not about how much women suck - Boing Boing http://goo.gl/MI6JY
2010-12-08 17:59:28 via web


Kvällen då Koljonen twittrar igång den falska kampanjen:
Från chmod007: @jocxy Hur kommer det sig att killen var ett ‘miffo’ när du inte gjorde klart att du inte ville? Skulle han gissat? Skulle Assange gissat?
2010-12-14 19:45:59 via web
Retweeted by jocxy


Från jocxy: Jo! @chmod007 Vi hade under natten redan förhandlat om kondom i varje hål. Han borde ha gissat att jag inte ändrat mig i sömnen.
2010-12-14 20:00:12 via Twitter for iPad in reply to chmod007

Emma retweetar Koljonens kondomtrassel:
+1 RT @mymlan: Kvällens twittrare utan konkurrens: @jocxy Följ!
2010-12-14 20:03:10 via TweetDeck

Koljonen känner sig för:
Vad tror ni följderna skulle vara om jag skrev om det här tex på DN Kultur - eller på debattsidan i en kvällstidning? Jag får om jag vill.
2010-12-14 20:09:18 via Twitter for iPad


Emma uppmanar Koljonen att sätta igång:
@jocxy det skulle vara oerhört värdefullt, gör det!
2010-12-14 20:09:37 via TweetDeck in reply to jocxy

Emma försäkrar Koljonen - ingen fara:
@jocxy Pär Ström är inget att vara rädd för. Och uppstår "näthat" så hojta till. Det finns än mer nätkärlek att lyfta stöd från.
2010-12-14 20:11:25 via TweetDeck in reply to jocxy


Emma försöker vinkla kondomtrassel till våldtäkt:
Delat: What the #Assange case reveals about rape in America http://goo.gl/Dxe68 #svpol #wikileaks
2010-12-15 14:21:43 via web


Emma kör samma falska spår som hon använt många gånger – Wikileaks sviker:
Medan kändisar slåss om att betala Assanges borgen sitter Manning inspärrad under tortyrliknande förhållanden http://bit.ly/fwCUjN
2010-12-15 22:20:26 via TweetDeck


Emma igen:
Bloggat: Vem bryr sig om Bradley Manning? http://goo.gl/MpkHn #cablegate #wikileaks
2010-12-15 22:36:41 via web


Emma stöttar verkligen Anna Ardin – hur pass känner de varandra?
@unnidrougge Fick just en dåre på bloggen som upplever Anna Ardin-bashingen som "första gången feministerna får känna på". Bedrövligt.
2010-12-16 08:55:44 via TweetDeck in reply to unnidrougge


Emma retweetar det som passar kampanjen:
Från JockeHolmstrom: följer #prataomdet och @mymlan's rörande brutala ärlighet. Läs du också.
2010-12-16 14:19:49 via TweetDeck
Retweeted by opassande


Emmas faller in i kampanjen på sin blogg – inlägget tycks vara raderat:
Bloggat: Vem har rätten att beklaga sig? http://bit.ly/fqF8k5 #prataomdet
2010-12-16 20:02:34 via web

Bra med Google cache: http://bit.ly/dQG134

Emma retweetar efter teknisk assistans:
Från mymlan: Hjälp! Någon WP-stjärna som väldigt snabbt och helt gratis vill fixa en sajt för #prataomdet ? Skicka DM eller mejla mig på mymlan72, gmail
2010-12-17 08:16:14 via web from Sundsvall, Västernorrland
Retweeted by opassande and 18 others


Emma är djupt engagerad:
subjektivitetsdilemmat; när får man, när har man rätt att säga ifrån RT @Hedonisten många skriker "kränkning" lite för lätt. #prataomdet
2010-12-17 15:45:15 via web in reply to Hedonisten


Emma går i polemik med tvivlare:
@Hedonisten Många väljer då att ta skit de inte behöver, eftersom de inte vill framstå som gnälliga eller lättkränkta #prataomdet
2010-12-17 15:46:43 via web in reply to Hedonisten


Emma vet precis hur det ska vara:
Ja, det här är på gräsrotsnivå RT @HeManHedman: blir irriterad på dom som hävdar att #prataomdet är någon feminism-rörelse!
2010-12-17 18:57:46 via TweetDeck


Emma kan inte sova i sin iver:
vi är nog alla, utan undantag misstänker jag, nån gång offer och nån gång förövare #prataomdet
2010-12-18 00:04:34 via TweetDeck


Spännande – första beviset på att Emma känner Anna Ardin?
@musmumrik så om man känner Anna Ardin är man per definition en lögnare? Sådär "alla män är djur"-resonemang funkar? #prataomdet
2010-12-18 01:14:21 via TweetDeck


Emma förklarar - fan tro´t, sa bofinken:
@janjohannesson egentligen så startades det inte av nån som ev. är vän med Ardin, den startades av ALLA som hade behov att #prataomdet
2010-12-18 11:20:27 via TweetDeck in reply to janjohannesson


Emma tycker redan illa om FigaroPravda och hon har inte begripit någonting sen dess:
Bloggat: Om #prataomdet, Assange och Ardin http://bit.ly/hazmLO
2010-12-19 11:22:27 via web


Ja, där fick vi förklaringen till Piratpartiets försåtliga agerande. En av deras ledare låg bakom den illistiga kampanjen #prataomdet!

"LEDANDE PIRATPARTIST TAPPAR BRALLORNA"

Oops, så Opassande att Emma (PP) var så insyltad i det falska systematiska twitterkaraktärsmordet på JA. Det hade jag inte vågat tro.
Citera
2011-04-10, 23:55
  #3309
Bannlyst
Hej Christopher, Anna-Karin Granberg här! Jag blir nyfiken på hur det kommer sig att ni alla som gästspelar här skriver som fjortonåringar på Fragbite. Det tar tyvärr undan intresset för texternas innehåll.
Citera
2011-04-10, 23:57
  #3310
Medlem
intensifiers avatar
Nu även ett svar till espressino.

(jag har inte fattat netiketten här än, så jag undviker att citera ett långt block).

Det var en ful härskarteknik jag använde när jag sade att jag var radikalfeminist och mångkulturalist. Det är ju mest ord, som kan betyda lite vad som helst. Jag är egentligen emot att använda så trubbiga ord för att driva ett samtal framåt, så det är mycket bättre att ta saker för vad de är och diskutera det enskilda. Slarvigt från min sida!

Dock är jag allvarlig med moskén på Heden. Fast det är troligtvis off-topic för den här tråden. Men, av rent estetiska skäl - när jag har vaknat på morgonen i Istanbul, Sarajevo eller Kairo. Då har jag alltid kännt en rysligt vacker känsla av civilisation, av framsteg, när minareterna ropat ut bönerna. Göteborg skulle bli en mycket vacker stad genom en grandios moské på Heden! (men det är ju bara min åsikt).
Citera
2011-04-10, 23:58
  #3311
Medlem
Katzespeiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intensifier
2. (även svar till Katzespeien) Med att den här tråden är en "myt" menar ja att den är "beryktad". Alltså, folk läser den och hänvisar till den (även i sk. "gammelmedia"). Antar att jag är fåfäng och vill vara del av myten, därför jag skaffade konto
Är du medveten om att det är skillnad mellan att något är mytiskt och att det är en myt? Mytiskt är inte heller en direkt synonym till välkänd.

Om inte borde du vara det nu.
Citera
2011-04-11, 00:00
  #3312
Medlem
intensifiers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berengar
Hej Christopher, Anna-Karin Granberg här! Jag blir nyfiken på hur det kommer sig att ni alla som gästspelar här skriver som fjortonåringar på Fragbite. Det tar tyvärr undan intresset för texternas innehåll.

Hej!

Jag är ingen god stilist. Jag sitter mest på IRC när jag datar, och då är det där med stilnivåer inte så viktigt. Man tillåts stava som en kratta och använder sig hela tiden av smileys. Så, jag antar att jag är lite skadad av nätet helt enkelt. Ska försöka skriva lite mera korrekt framöver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in