• 1
  • 2
2004-08-15, 14:42
Medlem
Finns det ngon hr som har erfarenhet av att jobba med telefonsex?
Bertta lite om det isf. Var hittar man jobben, r det ett skert jobb, hur var lnen, etc? Var det svrt att hantera ett sdant jobb?
Citera
2004-08-15, 15:00
Medlem
joyces avatar
Jag jobbade med telefonsex p 071-numrens tid. Jobben brukar annonseras ut i Gula tidningen, annars kan du ju kolla i annonserna vilka fretag som ligger bakom och sen kontakta dem. Nr jag brjade jobba (1992) hade jag fast ln, 120 kr/timme. Efter branchens omlggning vergick man till provisionsln och infrde ven utlandstjnster. Gillar du att ka utomlands r det ett bra jobb. Ngra mnader i Dominikanska republiken eller Colombia med ln r ju inte helt fel. Jag jobbade aldrig p provision utan brjade istllet som konsult t ett fretag som skulle starta en telefonsexlinje. Frga p om det r ngot mer du vill veta.
Citera
2004-08-15, 18:25
Medlem
tjohos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joyce
Jag jobbade med telefonsex p 071-numrens tid. Jobben brukar annonseras ut i Gula tidningen, annars kan du ju kolla i annonserna vilka fretag som ligger bakom och sen kontakta dem. Nr jag brjade jobba (1992) hade jag fast ln, 120 kr/timme. Efter branchens omlggning vergick man till provisionsln och infrde ven utlandstjnster. Gillar du att ka utomlands r det ett bra jobb. Ngra mnader i Dominikanska republiken eller Colombia med ln r ju inte helt fel. Jag jobbade aldrig p provision utan brjade istllet som konsult t ett fretag som skulle starta en telefonsexlinje. Frga p om det r ngot mer du vill veta.

Hur ljligt knns det p en skala att sitta och prata med en gosse/gubbe som flsar och stnkar samtidigt som du sjlv lser korsord eller filar naglarna?
Citera
2004-08-15, 21:16
Medlem
joyce

Citat:

Tack fr svar. Ok ngra frgor har jag vl. Fr det frsta fattar jag inte riktigt hur man kan jobba p provision...fr man betalt per minut man lyckas hlla ngon kvar i luren, eller? i % av vad det kostar fr gubben att ringa. Eller? Har du ngon aning om hur mycket man kan tjna nu? Fattar heller inte varfr man ska ka utomlands...jag kanske r dum, men menar du att du jobbar p engelska d du r utomlands? eller ringer de svenska kunderna till utlandet??? Finns det oserisa fretag eller fretag dr man riskerar att hamna i problem av ngt slag? Kndes det "skert" att jobba dvs. att ingen fick tag p ens personuppgifter eller visste var man satt och jobbade?

r det ngt drag i barnschen idag med tanke p allt internetsex? Finna flest ftg i Stockholm eller finns de ven ute i landet?

Tack tack fr svar...
Citera
2004-08-15, 21:59
Medlem
joyces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjoho
Hur ljligt knns det p en skala att sitta och prata med en gosse/gubbe som flsar och stnkar samtidigt som du sjlv lser korsord eller filar naglarna?

Fr min egen del kndes det inte ljligt men med tanke p mannen som betalade 20 kr per minut fr att runka i telefon s kndes det djvligt tragiskt. Att arbeta med telefonsex har helt klart frndrat min syn p mn.

Angelina: Eftersom det blev frbjudet med betalsamtal med sex s flyttade verksamheten utomlands. Tjejerna satt i stora salar runt om i vrlden och pratade med svenska mn. S vitt jag vet pgr det fortfarande. P Tre-mag satt tjejerna i Sverige men betalningen skedde med betalkort via ett amerikanskt fretag.

Provisionen baserades p antal minuter som tjejen pratar och nu fr tiden kan man jobba hemifrn. Jag vet inte hur stor provisionen r men p min tid var jag tvungen att prata 10 minuter per timme fr att vara lnsam fr arbetsgivaren. Antar att provisionen r smre n timlnen.

Sen finns ju Phone Cafe och liknande linjer som utger sig fr att frmedla kontakter mellan killar och tjejer. Tjejer ringer gratis och killarna prjsar, sanningen r att det r anstllda som sitter och babblar dr ocks. Visst hnder det att "riktiga" tjejer ringer ibland men fr att hlla kvar killarna r det bemannat med "proffs" Kolla upp de fretag som annonsera om liknande tjnster och sk jobb dr.
Citera
2004-08-16, 14:25
Medlem
Hej Joyce, jag har aldrig ringt fr sex. Kan du bertta ungefr hur konversationen gr? Vad gr tjejerna under tiden, sitter och stickar. Har du sett filmen "Punch Drunk Love" med Adam Sandler? Dr spelar telefonsex en viktig roll. ven i Spike Lee filmen "Girl 6". Tycker du att filmerna ger en bra bild av verkligheten.

Fr vrigt sade regissren i en intervju att han r helt faschinerad av telefonsex och att han ringer mycket, och att han lyckats "lura systemet" genom att verkligen ftt till trffar i verkligheten. Trffade du ngon som ringde?

Hnder det att tjejen verkligen blir kt under telefonsexet?

Mnga frgor, hoppas du har tid att svara.
Citera
2004-08-16, 18:10
Medlem
Dr.Jekylls avatar
Skulle aldrig ringa ett betalnummer fr att runka och stna i luren men, och jag sger men, jag har 1 verkt tjej jag trffat via polare. Eller hon verkar inte s nr vi trffades nr hon var hr nere men efter att ha knt varandra ett tag och snackat mycket telefon har man upptckt det, och vi har haft telesex ngra gnger. Det r faktist rtt okej, jvligt mycket bttre n att ligga och runka sjlv iallafall, mer syndigt :P. Att dessutom tjejen freslr det och man drmed vet att hon faktist ligger och pillar p andra sidan, det r ju det som r saken
Citera
2004-08-16, 18:57
Medlem
Tack fr bra svar, Joyce!
Kan du ge lite tips p fretag som hller p med detta, utver Tre Mag? Jag testade att kolla i gula tidningen men hittade inget.
Vad jag ven undrar r om det r ett skert jobb, dvs serisa fretag som inte ger ut ens personuppgifter hur som helst osv. Har du ngn aning om det r ltt eller svrt att f jobb. Hur fr man hmm...."inspiration" till konversationen, lever man sig in i akten som om det var p riktigt, eller sitter man och lser ur en porrblaska?

Kan man jobba hemifrn ven om man r knuten till ett fretag eller mste man ppna en egen betallinje d??
Mnga frgor.....

Citat:
Fr min egen del kndes det inte ljligt men med tanke p mannen som betalade 20 kr per minut fr att runka i telefon s kndes det djvligt tragiskt. Att arbeta med telefonsex har helt klart frndrat min syn p mn.

Angelina: Eftersom det blev frbjudet med betalsamtal med sex s flyttade verksamheten utomlands. Tjejerna satt i stora salar runt om i vrlden och pratade med svenska mn. S vitt jag vet pgr det fortfarande. P Tre-mag satt tjejerna i Sverige men betalningen skedde med betalkort via ett amerikanskt fretag.

Provisionen baserades p antal minuter som tjejen pratar och nu fr tiden kan man jobba hemifrn. Jag vet inte hur stor provisionen r men p min tid var jag tvungen att prata 10 minuter per timme fr att vara lnsam fr arbetsgivaren. Antar att provisionen r smre n timlnen.

Sen finns ju Phone Cafe och liknande linjer som utger sig fr att frmedla kontakter mellan killar och tjejer. Tjejer ringer gratis och killarna prjsar, sanningen r att det r anstllda som sitter och babblar dr ocks. Visst hnder det att "riktiga" tjejer ringer ibland men fr att hlla kvar killarna r det bemannat med "proffs" Kolla upp de fretag som annonsera om liknande tjnster och sk jobb dr.
Citera
2004-08-16, 21:27
Medlem
joyces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marang
Hej Joyce, jag har aldrig ringt fr sex. Kan du bertta ungefr hur konversationen gr? Vad gr tjejerna under tiden, sitter och stickar. Har du sett filmen "Punch Drunk Love" med Adam Sandler? Dr spelar telefonsex en viktig roll. ven i Spike Lee filmen "Girl 6". Tycker du att filmerna ger en bra bild av verkligheten.

Fr vrigt sade regissren i en intervju att han r helt faschinerad av telefonsex och att han ringer mycket, och att han lyckats "lura systemet" genom att verkligen ftt till trffar i verkligheten. Trffade du ngon som ringde?

Hnder det att tjejen verkligen blir kt under telefonsexet?

Mnga frgor, hoppas du har tid att svara.

Vad man pratar om beror p den som ringer. Om ngon blyg ringer s blir det vanligt sex prat, dvs. beskrivningar av vad jag vill gra med personen ifrn frn frspel med oralsex och fortsttning med stnanden och smprat fram till orgasm. Sen ringer det mnga slavar som vill att man berttar vad de ska gra med sig sjlva. Vi vanliga samtal gr det att lsa korsord, titta p film, rka osv. eftersom de gr p rutin. Vid slavsamtal och andra ovanligheter mste man vara lite mer p allerten och anvnda sin fantasi fr att spinna ihop en bra historia.

Jag har trffat ngra av de mn jag pratat med fastn fretagen tydligt sger att man inte fr.
Citera
2004-08-16, 21:33
Medlem
Varfr vill man jobba med nt dylikt?
Citera
2004-08-16, 21:33
Medlem
joyces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angelina
Tack fr bra svar, Joyce!
Kan du ge lite tips p fretag som hller p med detta, utver Tre Mag? Jag testade att kolla i gula tidningen men hittade inget.
Vad jag ven undrar r om det r ett skert jobb, dvs serisa fretag som inte ger ut ens personuppgifter hur som helst osv. Har du ngn aning om det r ltt eller svrt att f jobb. Hur fr man hmm...."inspiration" till konversationen, lever man sig in i akten som om det var p riktigt, eller sitter man och lser ur en porrblaska?

Kan man jobba hemifrn ven om man r knuten till ett fretag eller mste man ppna en egen betallinje d??
Mnga frgor.....

LWCG r det enda fretaget jag kommer p p rak arm, de ligger i Hammarbyhamnen i Stockholm. Jag kan frska kolla upp lite fler fretag och terkommer i s fall om det senare. Om du jobbar hemma r du knuten till ett fretag och alla samtal gr via deras vxel. Du jobbar enligt schema fr att det inte ska bli fr mnga/fr f tjejer vi olika tider.

De flesta fretag verkar ha runt 20-40 tjejer anstllda och vad jag vet s har ingen haft problem. I arbetsgivarintygen str det att man arbetat som telefonist/kontorgroml.

Vad det gller konversationen s r det fantasin som stter grnser. Efter ett tag s blir man lyhrd fr vad kunderna vill ha och skapar sig ett litet klientel av stammisar som ringer med jmna mellanrum. Mnga mn r ensamma och vill ofta bara ha ngon att prata med. Ibland bygger man upp en relation till ngon som man pratat mycket med och det har hnt att jag trffat ngra "runkisar" men inte fr att ha sex p riktigt.
Citera
2004-08-16, 21:52
Medlem
nebutsdutss avatar
joyce/ Du sa att din syn p mn har frndrats sen du jobbade med detta,
hur har den frndrats?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto