Citat:
Ursprungligen postat av tjoho
Hur ljligt knns det p en skala att sitta och prata med en gosse/gubbe som flsar och stnkar samtidigt som du sjlv lser korsord eller filar naglarna?
Fr min egen del kndes det inte ljligt men med tanke p mannen som betalade 20 kr per minut fr att runka i telefon s kndes det djvligt tragiskt. Att arbeta med telefonsex har helt klart frndrat min syn p mn.
Angelina: Eftersom det blev frbjudet med betalsamtal med sex s flyttade verksamheten utomlands. Tjejerna satt i stora salar runt om i vrlden och pratade med svenska mn. S vitt jag vet pgr det fortfarande. P Tre-mag satt tjejerna i Sverige men betalningen skedde med betalkort via ett amerikanskt fretag.
Provisionen baserades p antal minuter som tjejen pratar och nu fr tiden kan man jobba hemifrn. Jag vet inte hur stor provisionen r men p min tid var jag tvungen att prata 10 minuter per timme fr att vara lnsam fr arbetsgivaren. Antar att provisionen r smre n timlnen.
Sen finns ju Phone Cafe och liknande linjer som utger sig fr att frmedla kontakter mellan killar och tjejer. Tjejer ringer gratis och killarna prjsar, sanningen r att det r anstllda som sitter och babblar dr ocks. Visst hnder det att "riktiga" tjejer ringer ibland men fr att hlla kvar killarna r det bemannat med "proffs" Kolla upp de fretag som annonsera om liknande tjnster och sk jobb dr.