Det beror ju som sagt på om den har kedja eller stötstänger. Jag är helt osäker på det och jag vet inte vilken snurra du har i motorn.
Generellt sett om kammen kuggat över och bilen går att starta så kan man ju köra med den. Det man ska tänka på är att man är ute på jävulskt hal is om man kör med en överkuggad rem. Det finns i regel inte så mycket tolerans kvar innan ventilerna slår ner i kolvarna. Vissa motorer spelar det ingen roll på, men jag tror att de flesta lite nyare motorer inte tål mötande kolvar och ventiler.
Jag skulle inte använda den i onödan. Ett fel kan ge upphov till ett annat fel. Så jag skulle ta bilen till doktorn för rådfrågning om hur läget ligger, eller köpa en annan bil beroende på behov kontra kostnad för rep.
Jag skulle överväga att göra mig av med kärran om det kostar mer än någon tusenlapp att laga. En snabb sökning på blocket gav priser från 2 500 kr till ca 30 000 för en kärra med din årsmodell 98-99. Om den ser hyfsad ut kanske du kan få 10 000 för den när den börjar gå bra igen. Det bör du ställa i relation med vad verkstan vill ha för reparationen.