• 1
  • 2
2011-01-22, 18:23
Medlem
Hejsan.

"Tjäna pengar på internet"
...jag sökte denna fras på Google och såg att det finns företag som betalar en för att svara på olika frågor, så kallade "surveys". Känns ju som bra grej att testa. Tjäna lite extra pengar på att svara på frågor, typ på iphonen när man åker tunnelbana hem från jobbet.

Men jag blir lite misstänksam om de är scam eller om det verkligen är sant. Man måste betala en engångsavgift på ca 50 Dollar, vilket är förståeligt, men...

Det som gör mig misstänksam är att jag hittade flera svenska hemsidor som promotade och sade att det verkligen funkade, och alla hemsidor hade exakt samma skrivna recension.

Är det någon som har testa sådana här tidigare?
Blev du scammad eller funkade det bra, i så fall?

Hemsidan:
http://www.paid-surveys-at-home.com/index.html

(Ursäkta om jag postat i fel forum. Tänkte först posta i "övrigt" men beslutade mig för att posta här)
Citera
2011-01-22, 18:27
Medlem
stilltons avatar
ja, du KAN tjäna pengar på pyramidspel men 99% förlorar pengar på det. det är inbyggt i själva konstruktionen.
Citera
2011-01-22, 18:28
Medlem
Kleggers avatar
Du kan ju spela onlinepoker eller rigga upp cam och ta betalt om du ser bra ut .
Citera
2011-01-22, 18:30
Medlem
Itons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saty

Men jag blir lite misstänksam om de är scam eller om det verkligen är sant. Man måste betala en engångsavgift på ca 50 Dollar, vilket är förståeligt, men...

Har själv erfarenhet från att besvara såna här enkäter för ngt år sen o tror inte att mkt ändrats sen dess. Oftast kan du tjäna en liten slant per månad men då talar vi om inte mer än ca 50-100 SEK. Det som du säger att det är förståeligt att du ska betala dem 50 USD är inte alls förståeligt för mig o jag avråder dig från att göra det. Du börjar aldrig ett nytt jobb med att betala en avgift till din arbetsgivare. De här enkäterna kan vara bra för att få in ngn hundring extra per månad* men kommer ganska säkert aldrig att ersätta ett riktigt jobb.

*Har själv dock aldrig lyckats tjäna mer än 50 spänn varannan/var tredje månad...

Trevlig kväll
Iton
Citera
2011-01-22, 20:20
Medlem
mr-panics avatar
Finns flera gratis svenska undersöknings "paneler" men man blir inte rik man får typ betalt 1kr/min på de flesta undersökningarna. Du kan ju pm'a mig om du vill ha adresserna. Jag vet inte om det är ok att lägga upp dom här?
Citera
2011-01-22, 21:08
Medlem
Buckshootas avatar
Paneler eller Pay Per Click fungerar inte i min åsikt. Du bör ha en hemsida, blogg, info sida ja bara du har en publik sida med reklam som du kan genera pengar i princip, om du utgår från att inte spela spel och tjäna pengar. Tjänster via internet är nytt som att öppna en enskild firma och erbjuda tjänster som att optimera deras sidor som är i princip kostnadsfritt.
Citera
2011-01-22, 21:13
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Man måste betala en engångsavgift på ca 50 Dollar, vilket är förståeligt, men...
Nej, det är inte förståeligt. Man ska aldrig behöva betala för att få börja jobba åt ett företag
Citera
2011-02-15, 08:16
Medlem
Citat:
Hejsan.

"Tjäna pengar på internet"
...jag sökte denna fras på Google och såg att det finns företag som betalar en för att svara på olika frågor, så kallade "surveys". Känns ju som bra grej att testa. Tjäna lite extra pengar på att svara på frågor, typ på iphonen när man åker tunnelbana hem från jobbet.

Det som gör mig misstänksam är att jag hittade flera svenska hemsidor som promotade och sade att det verkligen funkade, och alla hemsidor hade exakt samma skrivna recension.

Är det någon som har testa sådana här tidigare?
Blev du scammad eller funkade det bra, i så fall?

Hemsidan:
http://www.paid-surveys-at-home.com/index.html

(Ursäkta om jag postat i fel forum. Tänkte först posta i "övrigt" men beslutade mig för att posta här)

Paid Surveys på nätet är ingen scam. Bara man är redo att arbeta för det så kan man tjäna väldigt fina pengar varje månad. Den enda nackdelen är att det tar lååååång tid att regga sig för alla survey sidor men när man väll har gjort det så kommer man att få många undersökningar skickade till sin mail.

Jag får mellan 6-10 varje dag men då är jag också medlem på över 900 sidor...
Citera
2011-02-15, 13:50
Moderator
MondoBizarros avatar
ÖDOI ► Privatekonomi
/Mod
Citera
2011-02-15, 14:16
Bannlyst
Beställ RC-droger från utlandssidor och sälj på nätet, säljer som smör och du kommer inte behöva tänka på pengar på ett bra tag.
Citera
2011-02-15, 19:05
Medlem
Registrera dig på massor av PPC-sidor och survey-sidor så kanske du kan skrapa ihop någon hundring i månaden =)
Citera
2011-03-03, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wesx
Registrera dig på massor av PPC-sidor och survey-sidor så kanske du kan skrapa ihop någon hundring i månaden =)

Någon hundring? Jag drar in mellan 5000-10.000 kr varje månad så "någon hundring" skrattar jag bara åt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in