• 1
  • 2
2011-01-22, 14:34
Bannlyst
som sagt som tråden lyder, har någon vart i ett tåg när någon hoppat framför det ? isf kan ni berätta hur de kändes psykist för er i vegnen,om de dunsta till, vad sa förarn osv. tack på förhand
Citera
2011-01-22, 14:37
Medlem
I vagnen får man inte veta om någon hoppat framför, "Vi står stilla vid en stoppsignal" säger dem.
Citera
2011-01-22, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baldguy404
I vagnen får man inte veta om någon hoppat framför, "Vi står stilla vid en stoppsignal" säger dem.

Ganska lustigt när ens vagn lika gärna kan vara dränkt i blod :P Ganska häftig stoppsignal som gör hela tåget rött =D
Citera
2011-01-22, 14:49
Medlem
Kattolfs avatar
Ett av mina ex som arbetade i tunnelbanan berättade att många gånger när felmeddelandet "Vagnfel" ropas ut i högtalarna, så beror det på att någon har hoppat framför tåget.

OnT. Jag var med om att en tjej blev överkörd av roslagsbanan för en tjugo år sedan. Hon försökte tydligen att gena över spåren vid "Universitetet" och hann inte över. Som passagerare märkte man bara en hastig inbromsning, för att sedan vara tvungen att stiga av tåget. Obehagligt kändes det efteråt dock när man fick veta vad stoppet berodde på. Stackars tjej!
Citera
2011-01-22, 15:00
Medlem
Sniglas avatar
En gång var det förseningar pga "obehöriga på spåret". Vad fan betydde det? Att folk satt och fikade på spåret, eller var det helt enkelt så att någon hoppat?

Tycker f.ö. att det är jävligt grisigt att hoppa framför tåg. Tänker på alla dessa stackars lokförare som måste leva med vetskapen att de gjort köttfärs av en fantasilös jävla idiot som inte kunde ta livet av sig själv på ett mindre blodigt sätt med färre inblanade...
Citera
2011-01-22, 15:00
Medlem
doris123s avatar
snälla ts, ändra "vart" i rubriken till "varit" eller "befunnit sig"..

sedan tycker jag det är lite roligt när dessa hoppare hoppar framför tåget vid perrongen i tex tunnelbanan, när tåget SAKTAR IN. wtf, då finns det ju en lite chans att överleva. bättre att hoppa framför ett x2000 mitt ute i ingenstans där det kör fort som fan?
Citera
2011-01-22, 15:44
Medlem
Caens avatar
Hänt mig 2-3 gånger i England. Känns inget speciellt, bara lite olustigt när man ser poliser gå runt med hinkar och plasthandskar runt spåren.. Annars var jag mest förbannad över att få sitta fast i ett tåg i fyra timmar.
Citera
2011-01-22, 16:47
Medlem
Har varit med om det några gånger, känns inget speciellt. Lite kymigt innan man vet om det är ett djur eller en människa som hor hoppat. Då har personalen sagt att "Vi har haft en incident". Ena gången var mitt ute i bygden, o vi fick kliva av bussas vidare, då när bussen passerade "stället" så låg det kroppsdelar kvar, lite creepy...
Citera
2011-01-22, 17:33
Medlem
kallestolpillers avatar
Om jag inte missminner så skall tydligen lokförare i snitt uppleva 5 självmord under sin karriärs gång.. lite intressant trivia.
Citera
2011-01-22, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snigla
En gång var det förseningar pga "obehöriga på spåret". Vad fan betydde det? Att folk satt och fikade på spåret, eller var det helt enkelt så att någon hoppat?
När någon har blivit påkörd av tåget, hoppat eller olycka, är det mer eller mindre standard att formuleringen "obehöriga på spåret" används i högtalarutrop och andra meddelanden...
Citera
2011-01-22, 20:54
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattolf
Ett av mina ex som arbetade i tunnelbanan berättade att många gånger när felmeddelandet "Vagnfel" ropas ut i högtalarna, så beror det på att någon har hoppat framför tåget.

Skitsnack av ditt ex eller dig!

Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
När någon har blivit påkörd av tåget, hoppat eller olycka, är det mer eller mindre standard att formuleringen "obehöriga på spåret" används i högtalarutrop och andra meddelanden...

Skitsnack!

Inom SL så säger man alltid som det är. Självmord och olyckor kallas för "olyckshändelse" i både högtalare och annan information.

"Vagnfel" är vagnfel. Kan vara allt från krånglande dörr som försenar tåget till ett stillastående tåg som inte går att rubba ur fläcken.

"Obehöriga på spåret" innebär just att någon sett obehöriga personer i spårområdet. Då blir det förseningar eftersom tågen måste ta det jävligt lugnt förbi den platsen. Oftast är det klottrare som ställer till detta problem.

/Anställd inom SL
Citera
2011-01-23, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Skitsnack!

"Obehöriga på spåret" innebär just att någon sett obehöriga personer i spårområdet. Då blir det förseningar eftersom tågen måste ta det jävligt lugnt förbi den platsen. Oftast är det klottrare som ställer till detta problem.

/Anställd inom SL
Vad du tar i då! Senast i julhelgen stod jag själv på en tågstation och högtalarutropen förkunnade oavbrutet under en timmes tid att trafiken var inställd tills vidare på grund av "obehöriga på spåret"!
Det visade sig senare att det var frågan om att en lokförare kört på en människa vilket trafikledningen givetvis kände till men valde att inte berätta för resenärerna...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in