Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-08-14, 19:13
  #1
Medlem
Niffel kongs avatar
idag när jag var på ett växthus och kollade bland kaktusarna så sår jag ngt som fick mig att öppna ögonen,ngt som såg ut som en peyote kaktus.
kan det vara möjligt?
är det lagligt med peyote?
har ngn ngn igenkännings guide som på svampar?
glömde fråga vad det var för art...ska göra det nästa gång jag är där
hadde varigt roligt om de svarade: lophophora wiiliamsi


//chill
Citera
2004-08-14, 19:18
  #2
Medlem
varelses avatar
Mycket möjligt att det är.
San Pedro vet jag att man kan få tag i om man letar lite. Kaktusar är inte olagliga att inneha utan endast att förtära och extrahera.
Erowids bildarkiv borde väl innehålla en del peyote-bilder.

/chris
Citera
2004-08-14, 21:16
  #3
Medlem
Niffel kongs avatar
ok...då får jag hoppas på det bästa då...
hur utvinner man mescalinet då?
//Chill
Citera
2004-08-14, 21:17
  #4
Moderator
Ruskigbusss avatar
Prova att söka på "peyote" - förutom användaren Truman_Peyote så finns det en hel del trådar, t ex
http://217.75.104.59/scandinavia/sho...ghlight=peyote
Citera
2004-08-14, 22:43
  #5
Medlem
Jag vill också veta hur man utvinner mescalinet, och när man ser att kaktusen är "mogen" för det....
Citera
2004-08-15, 02:35
  #6
Medlem
Ralle_s avatar
Är det Mescalin i den? .Shit .Vad kostar en blomma då? .Är det lätt att få ur Mescalinet?
Citera
2004-08-15, 02:42
  #7
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ralle_
Är det Mescalin i den? .Shit .Vad kostar en blomma då? .Är det lätt att få ur Mescalinet?
Att få utvinna meskalinet borde inte vara några problem, men frågan är om det är värt pengarna att köpa en Peyote/San Pedro bara för att trippa... Kaktusarna säljs ju som prydnadsväxter, och priset är troligen därefter... Folk är helt enkelt berädda att betala mer för en fin prydnadsväxt än för en psykedelisk tripp...
Citera
2004-08-15, 02:47
  #8
Medlem
Ralle_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Att få utvinna meskalinet borde inte vara några problem, men frågan är om det är värt pengarna att köpa en Peyote/San Pedro bara för att trippa... Kaktusarna säljs ju som prydnadsväxter, och priset är troligen därefter... Folk är helt enkelt berädda att betala mer för en fin prydnadsväxt än för en psykedelisk tripp...

Hehe okej.Finns det nån länk till nån guide där det står hur man gör?.Men jag tror inte att dom kan kosta så mycket.Hur mycket Mesclain typ får man ut av en fullvuxen då? .
Citera
2005-12-16, 13:46
  #9
Medlem
n3mos avatar
vilken affär va du i?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback