Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-01-20, 23:24
  #1
Medlem
Hej kan kan någon hjälpa mig men en liten fråga jag och en kompis diskuterar vad man får mest träning av 1 timmes promenad eller 1 timmer i skoter körning ( stående körning ) i styrka och kondition.

Skulle vara tacksam av alla svar jag kan få.
Citera
2011-01-20, 23:26
  #2
Medlem
RAAxels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skateflip
Hej kan kan någon hjälpa mig men en liten fråga jag och en kompis diskuterar vad man får mest träning av 1 timmes promenad eller 1 timmer i skoter körning ( stående körning ) i styrka och kondition.

Skulle vara tacksam av alla svar jag kan få.

Mer styrka av skoter och mer kondis av promenaden skulle jag tro
Citera
2011-01-20, 23:27
  #3
Medlem
Med skoter använder du alla muskler i kroppen, även hjärnan (samma med cross). Så måste svara skoter.
Citera
2011-01-20, 23:47
  #4
Medlem
Jan-Cogos avatar
Beror på hur det ska promeneras och hur det ska köras skoter.
Lunkar du på sakta eller är det snudd på jogging?
Är det köra skoter rakt fram eller med många svängar och gupp och grejer?
Måste hur som svara skoter. Både ifråga om styrka och kondition.
Gissar att din kompis tror på promenaden.
Citera
2011-01-20, 23:56
  #5
Avstängd
MELLONPICKERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skateflip
Hej kan kan någon hjälpa mig men en liten fråga jag och en kompis diskuterar vad man får mest träning av 1 timmes promenad eller 1 timmer i skoter körning ( stående körning ) i styrka och kondition.

Skulle vara tacksam av alla svar jag kan få.
Beror väl på lite.
En trött svårstartad skoter , ja då kan du få både och. Kör ut som idiot i naturen sen stå en timme och med snörstart försöka få igång den ...Skit i det gå hem .Sen gå tillbaka och dra hem skoterhelvettet. Jag tror det är svårslaget vad gäller motion i ditt fall :-)
Citera
2011-01-20, 23:57
  #6
Avstängd
MELLONPICKERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-m3ist3r
Med skoter använder du alla muskler i kroppen, även hjärnan (samma med cross). Så måste svara skoter.
Var sitter dom musklerna (dom i hjärnan allså?)
Citera
2011-01-29, 20:20
  #7
Medlem
Marcus_osds avatar
Skulle tro att ledkörning är effektivare än promenad. Du använder ju både benen och armarna, samtidigt som det är 5 gånger så roligt. Dock kostar det ju, men det var inte frågan.

Skoter på bana är däremot en riktigt krävande sport, svårt att förstå när man inte varit på bana men här har ni ju en film på hur det ser ut. ( Lite OT nu men vafan )
http://www.youtube.com/watch?v=kOXYo_uV8vQ
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback