Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-01-20, 22:09
  #1
Medlem
Hejhej,

ska genomföra operation i form av dagskirurgi. Alltså, man får åka hem på kvällen typ.. Sjukhuset som jag ska operera mig på har bara dagskirurgi, och är alltså stängt på nätterna. Men om jag skulle må skit efter operationen (av narkos, smärta etc) Kan personalen skicka över mig till ett annat sjukhus över natten för att jag ska kunna få sjukhusvård? Eller är det krav på att de måste skicka hem mig om jag mår jätte dåligt?

Förstår ni ungefär vad jag menar?
Citera
2011-01-20, 22:22
  #2
Medlem
weathergirls avatar
De skickar inte hem dig om de tror att det innebär risker.
Citera
2011-01-20, 22:26
  #3
Medlem
När jag har låtit mig opereras med narkos på sjukhus med enbart dagkirurgi vid ett par tillfällen har jag fått besked att jag skulle bli skjutsad med ambulans till sjukhus med övernattningsmöjlighet om något skulle gå fel (vilket det inte gjorde).

Jag tror du kan vara lugn men fråga för säkerhets skull så slipper du ligga och vara orolig. Även om allt som står på FB alltid är sant så är det ju bäst att höra det från någon på det aktuella sjukhuset.

---/T
Citera
2011-01-20, 22:54
  #4
Medlem
montevideos avatar
även om sjukhuset inte är ett akutsjukhus (dvs, kan operera dygnet runt) har de ju andra avdelningar som är öppna som du kan få eftervård på.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback