Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-01-20, 17:15
  #1
Medlem
mjölpåses avatar
jag är åtalad för Snatteri, Narkotikabrott(innehav) och i papprerna står det att det har genomförts en förundersökning angående de angivna brotten. och jag har ett par frågor angående narkotikabrottet.
Är Innehav och Bruk är två olika brott? jag vägrade att lämna urinprov och lämnade då blodprov istället, urinprovet hade jag åkt dit på men blodprovet verkade vara grönt antar jag då jag inte är åtalad för bruk? stämmer detta?
Och eftersom de fann ett rökverktyg med rester kvar av cannabis i åtalas jag för innehav och ej bruk?
Ska jag neka till innehavet, alltså säga att jag har ingen aning om vem som har rökt ur rökverktyget eftersom jag inte är åtalad för bruk?
jag vill tillägga att jag har aldrig haft kontakt med polisen förr och är ung (över 18)
men då detta hände berättade jag för både skolkuratorn och föräldrarna. skolkuratorn hänvisade mig till Maria ungdom, dit jag gått och pratat om detta och lämnat negativa pissprov en tid. Detta måste jag kunna använda som argument mot mitt innehav och en lindring av mitt straff. eller?

"jag är mycket ung och har aldrig haft kontakt med polisen innan, jag fick en smäll på mina fingrar och insåg att mitt liv var i fel kurs, så efter denna incident har jag verkligen fått tänka. Jag har frivilligt pratat både med skola och maria ungdom om detta, därför kräver jag en "lindring" "ett streck över detta"". ja hur ska man uttrycka sig i de brevet jag ska lämna in innan mitt ärende skickas till åklagaren?

jag hade tänkt att ta mig till polisen imorgon för att läsa min förundersökning. så jag kommer återkomma när jag har mer information!

tack på förhand!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback