2011-01-20, 15:28
Medlem
sRages avatar
Kanske (Bigfoot)
Citera
2011-01-20, 15:46
Medlem
nooblazers avatar
Fan va sjukt det där låter, kanske kan vara någon psyksjuk som har rymt från någon anstalt. Ta reda på om det finns några psyksjukhus eller liknande i närheten.
Citera
2011-01-20, 15:47
Medlem
sRages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nooblazer
Fan va sjukt det där låter, kanske kan vara någon psyksjuk som har rymt från någon anstalt. Ta reda på om det finns några psyksjukhus eller liknande i närheten.

Så du menar att någon psyksjuk som går springer smidigt på alla fyra och är svart?
Citera
2011-01-20, 15:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sRage
Så du menar att någon psyksjuk som går springer smidigt på alla fyra och är svart?

Varför inte?
Citera
2011-01-20, 16:15
Medlem
nooblazers avatar
Citat:
Om du börjar med att läsa det första inlägget så kommer du tydligt se att "varelsen" INTE var smidig!
Så du menar alltså att psyksjuka människor över hela världen inte har gjort någonting konstigare än att springa på fyra ben?
Citera
2011-01-20, 16:16
Medlem
Citat:

Nee juste jag tror att nooblazer glömde bort att psykfall går rakryggade och behärskar sig mycket väl ute i samhället! Det var väldigt mörkt ute så jag tror nog inte att personen/varelsen i fråga behöver vara svart...

Intressant tråd, skulle som tidigare har sagts behövas några mer konkreta bevis! Vet du på ett ungefär hur snabbt den rörde sig?
Citera
2011-01-20, 17:03
Medlem
Threedots-deads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddargatan1
Jag har sett det du har sett men jag vågar inte prata om det.
Vad synd

Nej det låter som någon som vill jävlas med dig. En människa alltså. Att "varelsen" inte var så smidig på fyra ben tyder ju på det.
Citera
2011-01-20, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Syriansk-Krigare
Nee juste jag tror att nooblazer glömde bort att psykfall går rakryggade och behärskar sig mycket väl ute i samhället! Det var väldigt mörkt ute så jag tror nog inte att personen/varelsen i fråga behöver vara svart...

Intressant tråd, skulle som tidigare har sagts behövas några mer konkreta bevis! Vet du på ett ungefär hur snabbt den rörde sig?

Jag tittade ju inte på den men jag kunde höra att den inte var långt bakom mig. Så jag tror den var jämn snabb med mig och jag sprang ändå på två ben och den sprang på alla fyra. Så om de va ett psykfall som många tror va han sjukt snabb.

Jag kommer inte lägga upp en bild idag då jag inte åkte hem, jag sover hos en kusin i stan.

Och det finns heller inga psykhem i området, dock finns det ett fängelse inte allt för långt bort.
Citera
2011-01-20, 18:06
Medlem
LucNNs avatar
Låter mest som ett skadad rådjur. Sett framifrån kan det likna att den går på "två ben". När ett rådjur skriker utger den ett högfrekvent människoliknande ljud. Som en tjej som blir knivstucken typ. Första gången jag hörde ett rådjurskrik var när jag var liten, på våren (tror dom parade sig). Trodde det var en kvinna eller liknande som skrek i smärta, och blev ganska rädd.

Förövrigt är det inte ovanligt att rådjur attakerar. Särskilt om de har ungar, är i "tjejhumör", eller om de är skadade/jagade upp i en hörn. Det har hänt att rådjur har dödat människor. Tror att rådjur har dödat fler människor än kronhjorten, i alla fall i Dk. Det beror på att människor inte har så mycket respekt för rådjuret, då de är mycket mindre än de större hjortarterna.

Du ska inte vara orolig för troll och liknande. De verkar främst existera i gamla äventyr (och i detta forum).
Citera
2011-01-20, 19:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Låter mest som ett skadad rådjur. Sett framifrån kan det likna att den går på "två ben". När ett rådjur skriker utger den ett högfrekvent människoliknande ljud. Som en tjej som blir knivstucken typ. Första gången jag hörde ett rådjurskrik var när jag var liten, på våren (tror dom parade sig). Trodde det var en kvinna eller liknande som skrek i smärta, och blev ganska rädd.

Förövrigt är det inte ovanligt att rådjur attakerar. Särskilt om de har ungar, är i "tjejhumör", eller om de är skadade/jagade upp i en hörn. Det har hänt att rådjur har dödat människor. Tror att rådjur har dödat fler människor än kronhjorten, i alla fall i Dk. Det beror på att människor inte har så mycket respekt för rådjuret, då de är mycket mindre än de större hjortarterna.

Du ska inte vara orolig för troll och liknande. De verkar främst existera i gamla äventyr (och i detta forum).

"Och i detta forum" Haha

Nej,men som många reda påpekat låter det som en skadat lodjur..
Citera
2011-01-20, 19:22
Medlem
Är själv rätt skeptisk till paranormala förklaringar på sånt här, men om du vill läsa en mycket bra faktabok(eller hur man nu ser på saken) om dylika upplevelser så rekommenderar jag starkt "De ofödda-en bok om elementaler" av Dénis Lindbohm. Linbohms böcker är nog de mest välskrivna som finns på svenska inom paranormalt/ockult etc.. och nämnda bok sysslar nästan uteslutande med upplevelser som din.
Citera
2011-01-20, 20:07
Medlem
TS måste berätta mer exakt hur den lät, såg ut osv. Hade det varit norrut hade jag gissat på björn, ingen som rymt från skansen då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in