Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-01-20, 10:01
  #1
Medlem
SvartKaffes avatar
Om man skulle jobba med en vettig lön tills man har blivit 30 ungefär och sedan flyttar utomlands till något billigt land. Ett land som är varmt.
Sen så lever man på större delen pengar man ha tjänat i Sverige. Om det behövs så kan man åka till Sverige och jobbar någon gång.
Någon idé på länder?
Thailand, Filipinerna mm?
Länder där inget kostar mer än en spottstyver. Där mark och hus är billiga.
Citera
2011-01-20, 10:04
  #2
Avstängd
MagiskaSvampenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartKaffe
Om man skulle jobba med en vettig lön tills man har blivit 30 ungefär och sedan flyttar utomlands till något billigt land. Ett land som är varmt.
Sen så lever man på större delen pengar man ha tjänat i Sverige. Om det behövs så kan man åka till Sverige och jobbar någon gång.
Någon idé på länder?
Thailand, Filipinerna mm?
Länder där inget kostar mer än en spottstyver. Där mark och hus är billiga.

Visst men då är det nog bättre om du jobbar i Norge tills du är 30.
Citera
2011-01-20, 10:13
  #3
Medlem
femforfems avatar
Thailand, cuba, jamaica, är dom jag skulle välja mellan men tror thailand ligger högst på listan där är det ju väldigt billigt.finns förresten ett ekonomiforum där jag tror tråden skulle passat bättre
Citera
2011-01-20, 11:06
  #4
Medlem
doffdavid2s avatar
Starta något slags internetföretag. Dra sen till Thailand och styr det där ifrån.
Citera
2011-01-20, 12:23
  #5
Medlem
smultrongotts avatar
pundar du kan du la glömma det, men är du normal Go for it.
Citera
2011-01-20, 13:28
  #6
Medlem
SvartKaffes avatar
Tittat lite på Thailand men tycker inte om tanken att vara tvungen att leasa marken eftersom jag inte är thailändsk .. En annan sak är att jag har hört att dem är inte så samarbetsvilliga med långtidsvisum..
Hade gärna köpt mark och hus, sen hade den varit släktägd i det fallet att det inte var någonting för mig..Sommarstuga!
Cuba låter lite spännande fast hur är det med den amerikanska blockaden? Dock känns det inte som det skulle passa mig..
I svar på tidigare post, pundar ej.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback