Citat:
Ursprungligen postat av isabell92
haha nej klart man kan bygga muskler.. men läste i en iForm tidning att det är svårare, och så luras ju också kroppen att man är "gravid" och då tar kroppen vara på fett lite mer än annars
Jo, jag har läst att många tycker det gör jätteont med spiral.. det är synd eftersom den inte innehåller hormoner

men har i alla fall försökt få tag på det mest naturliga p-pillret.. Qlaira! Det ska tydligen vara bättre för miljön och det ska också ge mindre biverkningar, men jag vet inte jag...

Inget jag själv testat då jag har dissat alla hormoner efter att ha varit försöksråtta och stått ut med en massa skit, tycker inte det är värt alla biverkningar som jag drabbats av. Det känns bra att dom försöker utveckla snällare piller men jag tycker också man ska vara mer kräsen och ställa mer krav och inte sko läkemedelsföretagen, då skulle dom få mer press, och jobba fram något mer, på ett effektivare sätt. Det är iaf vad jag vill tro.
Hittade detta om Qlaira.
Har testat bla Yasmine som när det kom skulle vara så snällt och ge väldigt lite biverkningar, tyvärr fungerade inte dom något bättre hellre.
Men, detta med preventivmedel är ju precis som att köpa kläder, inget passar alla och även om det fungerar toppen för Anna så suger det för Berit. Osv..
Ett råd är att vara påläst och veta vilka alternativ som finns och även ta upp det när man träffar sin barnmorska, och stå på dig om du vill vara hormonfri.
Tyvärr har väl inte jag världens bästa upplevelser när det gäller just bm-besök. Jag har alltid fått känslan att dom vill pracka på mig diverse olika grejer, precis som dom hade provision på alla sorter som säljs idag.
Men, detta är tack och lov ett tag sedan så jag hoppas utvecklingen och klarsyntheten även inom detta område gått framåt.
Aldrig funderat på pessar? ålderdomligt javisst men eftersom det ändå fortfarande finns måste det ju vara en bra grej.
Annat alternativ kan vara person p-dator, men då bör man leva i ett stadigt förhållande och ändå inte tycka världen går under om man skulle plussa.
Är länge sedan jag köpte min så jag har noll koll på vart man köper, om den ens finns kvar osv men ska forska så återkommer jag.
Update:
Här kommer länken till p-datorn, som förövrigt är helt hormonfri. Glöm inte att spana in om det verkligen passar dig, innan du beställer den.
http://www.persona.org.uk/se/