2011-02-08, 17:18
Medlem
marchinons avatar
Jag använde Yasmin 28 i 3 månader då jag slutade pga. biverkningar. Hade då gått upp 8,5 kg, fått massa finnar (hade inga problem med finnar innan) och så vidare. Den positiva biverkningen var väl att mina bröst blev en kupa större och har stannat i den storleken trots att jag gått ner (om inte gått ner mer) dom kilon jag fick när jag åt p-piller.

EDIT: Har idag hormonspiral, vilket jag ABSOLUT rekommenderar!
Citera
2011-03-14, 13:53
Medlem
Slatslatslatss avatar
bump på denna tråd. funderar på att börja med p-piller, dock lider jag av ångest och depression och undrar om ni (som tar/tagit p-piller) skulle rekommendera det pga. biverkningarna. det är just risken att bli sämre som jag inte är helt säker på om jag vill börja med det eller ej. finns det något märke som har mindre chans (statistiskt då) att påverka en psykiskt?
Citera
2011-03-14, 15:58
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slatslatslats
bump på denna tråd. funderar på att börja med p-piller, dock lider jag av ångest och depression och undrar om ni (som tar/tagit p-piller) skulle rekommendera det pga. biverkningarna. det är just risken att bli sämre som jag inte är helt säker på om jag vill börja med det eller ej. finns det något märke som har mindre chans (statistiskt då) att påverka en psykiskt?
Min personliga åsikt är att undvika allt som innehåller hormoner om man har tendens till depression. Har man en depression redan ska man dissa det helt. Jag rekommenderar hormonfritt p-medel istället. Finns kondom, femidom, pessar, kopparspiral och p-dator.
Citera
2011-03-14, 16:08
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aitch-three
Har med ljus, lykta och strålkastare sökt en kondom UTAN glid- & spermiedödande medel. Finns det och vart tusan får man tag på dessa? Syftet är att lätt kunna passera från mensknull till avsugning utan den vidriga smaken av blä.
Den här använder jag och är nöjd med den: http://www.rfsu.se/sv/Produkter/Kondomer/17006/
Jättebra om man vill slippa glidmedel och/eller är allergisk emot det.
Här är andra: http://www.kondomkungen.se/wpt/view/...akt-dry-32876/
http://www.kondomkungen.se/wpt/view/...y-silke-32734/
Citera
2011-04-03, 01:47
Medlem
Jag slutade med mina p-piller för ca 2 veckor sedan, har efter det fått superont i magen. Kommer främst då jag äter eller dricker, vilket resulterar i att jag undviker detta.

Va hos en läkare i onsdags och fick tabletter för magkatarr, men de gör bara värken ännu värre, tänkte då att det kanske har med p-pillrena att göra istället, för att jag har slutat med dom.

Har ont långt ner i magen vilket känns rimligt, men jag har även ont uppe mellan revbenen, någon som känner igen detta?

Något man kan göra för att fixa det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in