• 1
  • 2
2011-01-19, 19:31
Medlem
Haft en något obehaglig känsla i vänstra delen av magen de senaste dagarna. Det gör inte ont och känslan är mycket svår att beskriva. Men det känns lite som att magen krampar sig lite just där eller som att jag är väldigt hungrig fast att jag ätit (alltså som den fysiska känslan av att inte ha något i magen, känner inte av själva hungern). Tänk er att ni drar in magen, då spänner det ju lite, ungefär så känns det fast att jag inte drar in magen. Tycker även att jag känner av pulsen i just detta parti ibland. På något sätt känns det som att det kommer från hjärtat och går neråt. Har även haft lite problem med djupa andetag sen detta kom också, dock har inte just det varit något stort problem. Skulle kunna beskriva känslan lite som en "klump i vänster sidan av magen". Bättre än så kan jag inte definiera det.

Som sagt har jag inte haft några smärtor, snarare en känsla av att något inte är som det brukar.

Tänkte bara kolla ifall dessa symtom stämmer överens med något som jag bör kolla upp hos läkare?
Citera
2011-01-19, 19:33
Medlem
Svårt att veta av din beskrivning men jag tycker det låter som magkatarr.
Citera
2011-01-19, 19:40
Medlem
Luftwaffels avatar
Jag funderar lite på magsår, då kan man känna ett slags hungersug.
Hur ser din avföring ut, mörkare än vanligt eller annorlunda doft?
Citera
2011-01-20, 01:15
Medlem
Scaroors avatar
Det låter absolut inte som magsår symptomen är alldeles för milda för att kunna vara det.

Det låter som en början på magkatarr, fast magkatarr ger fysiska smärtor i magen och kommer oftast pga stress under en längre tid. Det är bara att ringa läkaren och rådfråga eventuellt bli undersökt om det inte blir bättre.
Citera
2011-01-20, 11:03
Medlem
Tack för råden. Känns något bättre idag. Funderar på om det kanske är stressrelaterat då jag varit aningen stressad senaste dagarna.

Tror iaf det är på bättringsvägen.
Citera
2019-01-01, 23:15
Medlem
Väldigt gammal tråd, men detta stämmer exakt överens med det jag känner, känns som en klump i vänstra delen av magen. Någon vet något om vad det skulle kunna vara? Eller kan dem gamla inläggen i tråden stämma?
Citera
2019-01-02, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AvidBirch
Väldigt gammal tråd, men detta stämmer exakt överens med det jag känner, känns som en klump i vänstra delen av magen. Någon vet något om vad det skulle kunna vara? Eller kan dem gamla inläggen i tråden stämma?

Ifall du inte har mer symptom än vad föregående person har så är det mest troligt att det är magkatarr eller bara att magen är lite i olag/gaser.

Men har du smärta, feber, blod i avförningen eller något annat som inte stämmer kan det ju vara värt att kolla upp.
Citera
2019-01-02, 07:33
Medlem
NeonCrosss avatar
Har du kräkts?
Citera
2019-01-02, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wreten999
Ifall du inte har mer symptom än vad föregående person har så är det mest troligt att det är magkatarr eller bara att magen är lite i olag/gaser.

Men har du smärta, feber, blod i avförningen eller något annat som inte stämmer kan det ju vara värt att kolla upp.

Okej, nej än så länge har jag inte känt några andra symptom. Känner att magen känns lite orolig, så det kanske stämmer det du skriver.

Citat:
Ursprungligen postat av NeonCross
Har du kräkts?

Nej, har inte kräkts och mår inte illa.
Citera
2019-01-02, 12:40
Medlem
Nu när jag var på gymmet och sprang lite så fick jag himla ont i vänster neder del av magen efter några minuter. Vet inte om det var vanligt håll eller något annat.
Citera
2019-01-02, 14:15
Medlem
NeonCrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvidBirch
Nu när jag var på gymmet och sprang lite så fick jag himla ont i vänster neder del av magen efter några minuter. Vet inte om det var vanligt håll eller något annat.

Håll får man inte vid magen, utan snarare midjan. Uppsök läkare och återkom, skulle vara intressant och höra vad de säger.
Citera
2019-01-02, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeonCross
Håll får man inte vid magen, utan snarare midjan. Uppsök läkare och återkom, skulle vara intressant och höra vad de säger.

Ja så är det väl, men det är i vänstra nedre delen som jag har den här konstiga känslan, nästan på gränsen till midjan och ibland bak mot ryggen.
Ska åka bort ett par dagar men ska uppsöka läkare när jag kommer hem igen om det fortfarande är kvar. För det är väl inte särskilt akut?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in