2017-08-03, 09:10
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hansa40
Kan ju vara så att det kanske inte finns nån skit att gräva upp? Om det hade funnits så borde det väl rimligen skrivits på nätet då all annan skit bubblar upp överallt.
Jodå..det finns. Stefan har noll karaktär. En arrogant slarver som tänker med kuken.
Citera
2017-08-03, 19:58
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teleslinga
Jodå..det finns. Stefan har noll karaktär. En arrogant slarver som tänker med kuken.
Tror nog att ett och annat finns att plocka fram. Det lär ju hänt en del under årens gång. Dock så vet jag att det finns / funnits anknytning till Livets Ord, vilket är en mycket smutsig rörelse med mycket som tystats ner genom åren.
Citera
2017-08-08, 08:20
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Tror nog att ett och annat finns att plocka fram. Det lär ju hänt en del under årens gång. Dock så vet jag att det finns / funnits anknytning till Livets Ord, vilket är en mycket smutsig rörelse med mycket som tystats ner genom åren.
Bra synpunkter. Det sjuka är att det är förhållandevis knäpptyst från de som varit nära verksamheten. De håller varandra om ryggen, frimiklarna. Klart det finns en massa sjukt att gräva fram ur denna soppa.
Citera
2017-08-08, 09:56
Medlem
godboys avatar
Citat:
Bra synpunkter. Det sjuka är att det är förhållandevis knäpptyst från de som varit nära verksamheten. De håller varandra om ryggen, frimiklarna. Klart det finns en massa sjukt att gräva fram ur denna soppa.

Tack! Sen kan det för kuriosa skull vara värt att veta att flera religiösa samfund utnyttjar arbetslösa. Det jag tänker på är bland annat Myrorna men även secondhand som drivs i vissa frikyrkors regi, "tar emot" så kallade praktikanter som erhåller aktivitetsstöd eller andra ersättningar som inte verksamheten står för utan som vi skattebetalare får betala.

Kyrkornas secondhandbutiker påstår ju sedan att de "ger så mycket till välgörenhet". Jag var själv aktiv i en secondhand ett tag rent ideellt, ganska längesedan, och det var bara ett par procent som verkligen gick till det man påstod. Detta var ju inget man pratade högt om.

Nu säger jag inte att alla secondhandrörelser i kyrkan regi är suspekta, men man ska veta att det förkommer, troligen i stor omfattning.

Sedan så tror jag ju även att andra organisationer, som inte är anknutna till kyrkorna, är precis lika utnyttjande.
Citera
2017-08-31, 13:42
Medlem
Varför är Stefan och Elida bojkottade i de flesta församlingar på västkusten tror ni? Varför tror ni Stefan har noll kontakt med sin bror och sina systrar?

Är ej ute efter att svartmåla någon person men bara för att man blivit frikänd för övergrepp så innebär det inte att man är oskyldig.

Om jag haft barn som ville segla med dem så skulle jag säga absolut NEJ!!

Det är tyvärr alldeles för mycket som hänt för att se emellan fingrarna...
Citera
2017-08-31, 14:18
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedboy77
Varför är Stefan och Elida bojkottade i de flesta församlingar på västkusten tror ni? Varför tror ni Stefan har noll kontakt med sin bror och sina systrar?

Är ej ute efter att svartmåla någon person men bara för att man blivit frikänd för övergrepp så innebär det inte att man är oskyldig.

Om jag haft barn som ville segla med dem så skulle jag säga absolut NEJ!!

Det är tyvärr alldeles för mycket som hänt för att se emellan fingrarna...
Högst relevanta och intressanta frågeställningar. Tror minsann att mitt första intryck av denne man stämmer. Tragiskt att han inte förstår vilken sorts verksamhet han representerar och vilka krav det ställer på personlig mognad och moraliskt leverne.
Citera
2017-09-02, 21:53
Medlem
godboys avatar
Citat:
Högst relevanta och intressanta frågeställningar. Tror minsann att mitt första intryck av denne man stämmer. Tragiskt att han inte förstår vilken sorts verksamhet han representerar och vilka krav det ställer på personlig mognad och moraliskt leverne.
Ja, han är ju knappast den ende i "den typen av verksamhet" som syndar på nåden om man säger så. Ulf Ekman har ju lurat skjortan av folk, Rob*rt **k var ju Livets Ord.s "relationspastor" och skulle stå för äktenskaplig moral men var i själva verket otrogen mot sin hustru och drog med sin älskarinna till Thailand. Och nu har L.O förlåtit honom . Dessutom har han lyft vidlyftig pensionsförsäkring som församlingsmedlemmarna fått betala för.

St*fan Salomonsson föreståndare för L.O Jönköping knyckte ju stora summor ur stiftelsen, vill minnas att det var runt 440.000 kr! Detta kunde han göra lagligt då han var stiftelseföreståndare, men moraliskt rätt? knappast. Församlingar som L.O och liknande bedrivs ibland (ofta) i stiftelseform, vilket gör det svårt att granska ekonomin för utomstående. Visst kan de påstå att de lägger fram hela bokföringen, men i PDF på sina hemsidor, men de behöver inte vara sanna.
Citera
2017-09-06, 08:04
Medlem
Som konfirmandförälder som under några år har följt Stefan Abrahamsson och även seglat med några dagar ombord kan jag konstatera att detta är bara en skittråd. När jag frågade om redovisningen lämnade de ut nyckeln till redovisningsprogrammet så jag själv fick läsa. Fick se registret på alla kyrkor som de samarbetar med. Läsa protokoll. Som aktiv i Svenska kyrkan kan jag glädjas över att så många kyrkor finns med med sina konfirmandgrupper.
Denna tråden fick mig dock att gräva och ta reda på ett och annat vilket är gott. Ger mig som företagare och förälder skäl till att stödja denna goda verksamhet.
Citera
2017-09-06, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagersignalen
Som konfirmandförälder som under några år har följt Stefan Abrahamsson och även seglat med några dagar ombord kan jag konstatera att detta är bara en skittråd. När jag frågade om redovisningen lämnade de ut nyckeln till redovisningsprogrammet så jag själv fick läsa. Fick se registret på alla kyrkor som de samarbetar med. Läsa protokoll. Som aktiv i Svenska kyrkan kan jag glädjas över att så många kyrkor finns med med sina konfirmandgrupper.
Denna tråden fick mig dock att gräva och ta reda på ett och annat vilket är gott. Ger mig som företagare och förälder skäl till att stödja denna goda verksamhet.

Undrar bara hur djupt du grävt min vän.... Att tala med personer som är FÖR Elida så ger de alla en väldigt bra bild av verksamheten. Jag har vänner som varit engagerade i verksamheten och jag har också seglat med båten vid ett tillfälle. Dom gör mycket gott skall sägas. Finansiellt har jag ingen insyn alls förutom att det finns många rika finansiärer som lagt ner många miljoner i projektet.

Har redan sagt för mycket egentligen.... Av respekt till den övriga familjen (som brutit kontakten av förståeliga skäl) så låter jag detta vara. Tror ej vi kommer till en lösning här ändå.
Citera
2017-09-06, 16:40
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dagersignalen
Bra för trådens balans att du (med ditt nyskapade och inläggsmässigt något enkelspåriga användarkonto) för fram din syn på verksamheten.

En dagersignal syns ju på långt håll om bara masten är tillräckligt hög.
Citera
2017-09-07, 07:21
Medlem
Teleslingas avatar
Helsjuk presentation av en ny besättningsmedlem som inte säger sig tillhöra samma klass som den övriga besättningen.

http://www.elida.se/viewNavMenu.do?menuID=346&oid=7861

Lika märkligt som hans uttalande, är det faktum att Elidastiftelsen låtit publicera det i grabbens presentation. Men så "bra"! Underblås hierarki och det faktum att alla är olika mycket värda bara, Stefan. Känns ju verkligen såå 2017.

Intressant också att konstatera hur den fasta besättningen enbart består av kvinnor samt denna nye, unge gosse. Således individer som är lätta för en svajjig skeppare med faderskomplex att kontrollera och explodera på, utan att det får nämnvärda konsekvenser.

Denna slutna värld av manipulativ snedsegling måste genomlysas!
Citera
2017-09-11, 15:33
Medlem
Teleslingas avatar
Ser på marinetraffic.com att Stefan var ute på en liten provtur uppåt Göta Älv igår. Med tanke på den förestående spanienseglatsen så måste ju allt vara ship shape och bristol fashion. Vi får väl hoppas att skrothögen till motor som går på dubbel övertid, blivit utbytt innan de tänkt krossa Biscaya i alla fall.

Som jag förstått vänder elidacirkusen inte hemåt nordligare farvatten förrän i slutet av november. Inte dåligt för familjen Abrahamsson att få höstarna på spanska solkusten betalda av svenska konfirmandföräldrar. Inte utan att man skulle vilja ta ett par vakter på den trippen. PS: Stefan, jag kan sjunga också!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in