Citat:
Ursprungligen postat av
Teleslinga
Bra synpunkter. Det sjuka är att det är förhållandevis knäpptyst från de som varit nära verksamheten. De håller varandra om ryggen, frimiklarna. Klart det finns en massa sjukt att gräva fram ur denna soppa.
Tack! Sen kan det för kuriosa skull vara värt att veta att flera religiösa samfund utnyttjar arbetslösa. Det jag tänker på är bland annat Myrorna men även secondhand som drivs i vissa frikyrkors regi, "tar emot" så kallade praktikanter som erhåller aktivitetsstöd eller andra ersättningar som inte verksamheten står för utan som vi skattebetalare får betala.
Kyrkornas secondhandbutiker påstår ju sedan att de "ger så mycket till välgörenhet". Jag var själv aktiv i en secondhand ett tag rent ideellt, ganska längesedan, och det var bara ett par procent som verkligen gick till det man påstod. Detta var ju inget man pratade högt om.
Nu säger jag inte att alla secondhandrörelser i kyrkan regi är suspekta, men man ska veta att det förkommer, troligen i stor omfattning.
Sedan så tror jag ju även att andra organisationer, som inte är anknutna till kyrkorna, är precis lika utnyttjande.