• 4
  • 5
2020-04-12, 21:49
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Kanske kustbevakningen eller något liknande i England stoppade dem? Man får kanske inte köra i dessa farvattnen utan tillstånd osv?
Det är i och för sig sunt och bra för alla parter i det här läget. De har tydligen varit i karantän i Spanien så alla i båten måste nog testas och troligen även ha tillstånd att närma sig Tysklands och Danmarks kuster på väg hem. Det är likadant vid gränsen mot Norge. Militär och polis kontrollerar tillstånd och sådant. I värsta fall kanske någon på båten har blivit sjuk och måste tas om hand.
Eller så orkar Stefan inte ta alla vakter själv. Så går det när man har skolflickor som styrmän.
Citera
2020-04-12, 21:56
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teleslinga
Eller så orkar Stefan inte ta alla vakter själv. Så går det när man har skolflickor som styrmän.

Enligt inlägget på deras hemsida är det 11 vuxna och tre barn kvar i besättningen så som sagt har nog kanske någon blivit sjuk eller skadat sig. Alternativt blev de stoppade för att de måste testas samt ha en massa tillstånd för att fortsätta resan.

https://elida.se/pa-gang/
Citat:
Besättningen ombord har också reducerats med fyra personer som var tvungna att ta den chans de hittade med flyg hem. Det innebär alltså att vi nu är elva vuxna ombord plus tre barn. Ett absolut minimum för en sådan här resa.
Citera
2020-04-12, 22:07
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Enligt inlägget på deras hemsida är det 11 vuxna och tre barn kvar i besättningen så som sagt har nog kanske någon blivit sjuk eller skadat sig. Alternativt blev de stoppade för att de måste testas samt ha en massa tillstånd för att fortsätta resan.

https://elida.se/pa-gang/
Ja, det ska bli intressant att se hur denna hemfärd slutar. Vi får innerligt hoppas att ingen blivit sjuk eller så. På en skuta där man litar till Guds vilja, skulle inte jag vilja råka ut för något.
Citera
2020-08-15, 23:28
Medlem
Hej Teleslinga!

Stefan på Elida här!

Blev av vän inbjuden på detta forum, och tänkte att det vore trevligt att svara lite.
Om ditt första intryck av mig var dåligt så kan det mycket säkert varit det. Jag tog över efter min far Tarren på grund av en trafikolycka som inte berodde på dåligt hjärta utan en sk tieattack. Jag kastades in i ett ansvar jag inte var mogen för, och som några av mina syskon inte tyckte att jag skulle göra. Familjegräl där jag var absolut delskyldig till, absolut. Och när sedan skitprat kommer igång var det många kyrkor som vände mig ryggen, sant.

Vad jag med heder och samvete kan säga är att jag aldrig rört någon ungdom som varit gäst på Elida. Jag har om ett halvår varit gift i 20 år med min fru och jag har hållit mitt löfte om trohet till henne.
Det är därför det inte kokar av berättelser på nätet, det enda som gång efter gång kommer upp är min första tid på Elida och den tråkiga storyn som jag nyss berättade.

Jag vill verkligen be dig, Teleslinga, (har inget annat namn), om förlåtelse för mitt dåliga bemötande den där gången du beskrev i tidigare inlägg.
Skulle vilja bjuda dig ombord, träffa mig, styrelsen, medarbetare från de senaste 20 åren, präster som seglat med i många år med tusentals ungdomar. Läsa vår bokföring, gräva i vårt förflutna, dricka några liter kaffe och intervjua besättningen om förhållandet ombord.

Välkommen!!!
Stefan Abrahamsson
0733-735202
Citera
2023-09-30, 12:53
Medlem
hej
detta är ju märkligt att mitt inlägg var raderat

jag är och förblir bror till stefan

men vi pratas alldrig mera
varför har ju ni all funderingar till
det finns inget som jag kan prata vid med honom om
allt är diktator styrt med en stark arrogance till de som inte han accepeterar
all oliktänkande går inte pratas vid om
jag vet för mycket vad som facktiskt hände under alla år jag var en broder
de bryr sig helt enkelt inte om vem jag var och är
att prata om Guds kärlek
var hittar ni detta
nej
stefan du är mycket bra på att undanröja allt om ditt liv men bra på att fördömma andra

mycet av det ni skriver är ju faktiskt sant
skäms till moderator till att inte förstå vem jag är
elida var ett varumärke som skulle se fint ut
jag har lidit mycket av familjen abahamsson och elidas förhavenden

pappa lennart tarren var en god människa

send mail till mig omi har frågor
frolunda000@hotmail.com

christer abrahamsson
Senast redigerad av snipes9330 2023-09-30 kl. 13:04.
Citera
2023-10-02, 08:26
Medlem
till er all som inte vet vem jag är så skall jag beskriva mig här

tack til moderator

jag är född 1971 i indien
jag adopterades till sverige 1973
av LENNART OCH GUN ABRAHAMSSON
MERA KÄND FÖR ELIDA BÅTEN

Jag har nu efter mycket tänkande och sorg i mitt hjärta över hur jag blev behanlad både av min adoptiv mama och mina syskon

Märkligt att ingen tidning eller tv görs om allt som hänt
stefan och GUN har utsatt mig för riktig tortyr
som jag vill ta up snart
knutby
hoppas ingen har dött ännu
enligt mig så är mycket av det som var samma anda
det är så mycket jag kan ta up men avstår här nu
allt jag sett och varit utsatt för. måste komma fram i dagsjuset

Ok detta är början till min bok som skall komma ut, jag har under Mina år kommit fram till att berätta om allt.

Skamligt av svenka kristna tidningar att inte ens skriva om vad som faktiskt hände med hela familjen abrahamson

du undrar säker varför jag skriver nu

för det första så anser syskonen att jag är inget att ha något att ha med att göra

jag vet för mycket om allt
har sett och varit förtryckt hela min tid med fam abrahamsson och elida

de flesta har bara lagt locket på och vill inte prata eller dela med sig vad som hänt

jag har försökt ta mitt liv 7 ggr när jag var ung
Citera
2023-10-02, 08:30
Medlem
allt finns documenterat i sundsvalls sjukhus
jag måde så dåligt

jag var 14 - 22 år som allt pågick

så läs detta och kommentera det du läser

det är så bedrövande att läsa allt
men jag delar med mig av flertalet personer i sverige som funderar och förstått mycket
men ingen bryr sig om detta

eller mig

jag var ju ingenting
christer
Citera
2024-07-27, 20:51
Medlem
Verkligen trist att läsa om Christer i inläggen här ovanför.

Eftersom jag fått lite insyn genom åren så kan jag tyvärr säga att jag är inte förvånad över hans upplevelse. Det är en familj där många uppenbarligen farit väldigt illa.

Idag är det vad jag förstår ingen av de andra sex barnen till Tarren som vill höra talas om Elida, utan det är bara Stefan kvar.
Citera
2024-08-06, 13:49
Medlem
Till dig Christer: Jag beklgara verklgen sorgen och den situationen med din familj som du har fått gått igenom och utsått.

Träffade på familjen nån gång på 80-talet sen senare nån gång början på 90-talet, jag minns hur man hörde rykten och det pratades. Men på den tiden så var jag för ung för att förstå innebörden av det som sades, jag minns själv att jag fick sådana "obehagskänslor" av både Stefan och Gun. Tarren och dom övriga fick jag ganska "intetsägande" intryck av. (Dock så gjorde dom aldrig nått mot mig men hörde andra som har berättat vad dom har gjort mot andra människor.) Sedan gick åren och man förstod bättre vad dessa människor gick för och vad det var för slags människor.

Vet inte hur dessa individer är idag, men hade jag träffat dom idag och dom fortfarande hade samma beteende kan man se dessa människor som "störiga" mer eller mindre. Rena "sekten"...

Skulle gärna vilja veta mera om vad som hänt, eller om Christer skriver en bok om det hela, så skulle jag gärna vilja läsa den. Någon annan som vet mera, som sitter på fakta, eller har upplevelser eller annan information vad som rent konkret har hänt under alla dessa åren? Och vad som händer och hänt me övriga famljemedlemmar?
Senast redigerad av Kottensten 2024-08-06 kl. 14:17.
Citera
2024-08-06, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av androuet
Verkligen trist att läsa om Christer i inläggen här ovanför.

Verkligen, så sorgset...

Citat:
Eftersom jag fått lite insyn genom åren så kan jag tyvärr säga att jag är inte förvånad över hans upplevelse. Det är en familj där många uppenbarligen farit väldigt illa.

Vet du vad som har hänt rent konkret? Vad rör det sig om?

Citat:
Idag är det vad jag förstår ingen av de andra sex barnen till Tarren som vill höra talas om Elida, utan det är bara Stefan kvar.

Det låter som det har hänt nått allvarligt med ett sånt rejält avståndstagande ifrån Elida.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in