2011-01-21, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ColdAtHeart
Min kusin fick diagnosen schizofren när han var 15 år.
oftast i 20-25 års åldern...
Citera
2011-01-21, 14:08
Medlem
Ärligt talat wtf? det är ett litet barn.. Inget konstigt med att ha låtsas kompisar? När jag va liten hade jag två låtsas kompisar som var i konstant bråk med varandra. En dag dödade den ena den andra så jag bara hade en låtsaskompis kvar:P Inget konstigt med detta. Bara ett barns fantasi. och speciellt i den ålder runt 3-4 så är barn väldigt skumma och hittar på mycket skumma grejer, men det är fortfarande helt normalt.

DOCK skrämmande att som förälder inte veta någonting om barn och deras utveckling och tro att din dotter är schizo/spökviskare bara för hon har låtsas kompisar låter ju bara skrämmande... Att växa upp med så paranoida föräldrar kan dock säkert få henne att bli mongo på riktigt i framtiden..

Lycka till med ditt föräldrarskap!
Citera
2011-01-21, 14:20
Medlem
nuendasts avatar
Ok här är lite mer seriöst ställa frågor till TS. Detta för att kunna ta bort en del faktafel som uppstått i tråden samt så man kan göra en seriös sökning på nätet efter information. På så sätt kanske man kan hitta möjliga orsaker, eller utesluta möjliga orsaker.

Var du 16 eller 17 när du fick barn? du har lämnat olika uppgifter där.
Är du 20 eller 21? även där har du lämnat olika uppgifter.
Får man fråga om födelsedatum? År månad och dag? utelämna de sista 4
siffrorna för jag vill inte personligen veta vem du är, bara fastställa rätt ålder
med anledning av ovan. Dessa uppgifter bör även de synska personerna i
tråden kunna ha nytta av? Om jag inte har helt fel?

Du nämde något om en trafikolycka utanför där du bor och försökte eventuellt
hitta något samband med den. Vet du ungefär (datum) när denna olycka inträffade
och en så noga adress som möjligt. Uppge inte din egen adress utan ta något/några
nummer ifrån i så fall så du inte blir outad totalt. Jag är alltså inte ute efter var du bor
utan försöker spåra olyckan. Se om det finns någon information om den. Se om det den
vägen kan finnas något samband med en Eva, eftersom du själv lite var inne på det
spåret i början av tråden.

Kan du berätta så mycket som möjligt av vad du kommer ihåg av olyckan?

När ungeför började din dotter prata om/med den där Eva? Kan du på ett ungefär
få fram när Eva trädde in i hennes liv? Så man vet ca hur länge det hela har
pågått.

I början av tråden skriver du att Eva håller hus hemma hos er. Är bl.a. i badrummet
samt i flickans rum och leker. Men din dotter säger att det hela inträffar på dagis.
Var är det hon träffar Eva egentligen? Har det börjat på ett ställe och sedan flyttat
till det andra stället? Eller har hon börjat dyka upp på båda ställerna? Hur lång tid
tog det i så fall tills hon även började vara hemma hos er?

Var dagiset det första stället Eva dök upp på? Hur långt är det mellan er bostad och
ert dagis?

Du har nämnt att föremål försvinner och sedan dyker upp på andra platser. Vad är det för
föremål och varifrån försvinner och och var hittar du dom?

Du går hos psykolog en gång i veckan. Pratar du något där om den dotters "kompis"? och vad får du för reaktion och svar på det i så fall? Om du inte har tagit upp saken där, varför har du inte gjort det?

Observera nu att dessa frågor inte är ställda för att vara taskig. Utan detta är till för att metodiskt kunna utesluta vissa orsaker och kanske kunna hitta information om andra orsaker. För det finns ju faktiskt en möjlighet att du verkligen tror att dottern ser "nått". Alla dessa frågor bör väll de synska i tråden, alla medium, också kunna ha nytta av om dom vill försöka kontakta "andarna"? Eller har jag fel? Borde inte dessa uppgifter underlätta även för dem?
Citera
2011-01-21, 14:23
Medlem
Oteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WaldemarKa
Vill man ha en rationell diskussion om man lägger ämnet i paranormala fenomen, ockultism och ufologi?

Om man vill de bästa för sitt barn, vilket jag utgick ifrån så borde man hålla sig till rationella lösningar ja. Men uppenbarligen hade ja fel, stackars barn...
Citera
2011-01-21, 14:26
Medlem
yTerms avatar
Hur gammal är du TS?
Citera
2011-01-21, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nuendast
Ok här är lite mer seriöst ställa frågor till TS. Detta för att kunna ta bort en del faktafel som uppstått i tråden samt så man kan göra en seriös sökning på nätet efter information. På så sätt kanske man kan hitta möjliga orsaker, eller utesluta möjliga orsaker.

Var du 16 eller 17 när du fick barn? du har lämnat olika uppgifter där.
Är du 20 eller 21? även där har du lämnat olika uppgifter.
Får man fråga om födelsedatum? År månad och dag? utelämna de sista 4
siffrorna för jag vill inte personligen veta vem du är, bara fastställa rätt ålder
med anledning av ovan. Dessa uppgifter bör även de synska personerna i
tråden kunna ha nytta av? Om jag inte har helt fel?
Meen gud? TS lämna inte du det han/hon skriver! Är du dum eller? vem tror du skriver ut sitt person nummer på fb?? Hon kanske har sagt att hon är 20-21 för hon inte vill att någon ska lista ut vem hon är? Du behöver inte dom uppgifterna!

Du nämde något om en trafikolycka utanför där du bor och försökte eventuellt
hitta något samband med den. Vet du ungefär (datum) när denna olycka inträffade
och en så noga adress som möjligt. Uppge inte din egen adress utan ta något/några
nummer ifrån i så fall så du inte blir outad totalt. Jag är alltså inte ute efter var du bor
utan försöker spåra olyckan. Se om det finns någon information om den. Se om det den
vägen kan finnas något samband med en Eva, eftersom du själv lite var inne på det
spåret i början av tråden.
Än en gång, Säg inte adressen!

Kan du berätta så mycket som möjligt av vad du kommer ihåg av olyckan?

När ungeför började din dotter prata om/med den där Eva? Kan du på ett ungefär
få fram när Eva trädde in i hennes liv? Så man vet ca hur länge det hela har
pågått.

I början av tråden skriver du att Eva håller hus hemma hos er. Är bl.a. i badrummet
samt i flickans rum och leker. Men din dotter säger att det hela inträffar på dagis.
Var är det hon träffar Eva egentligen? Har det börjat på ett ställe och sedan flyttat
till det andra stället? Eller har hon börjat dyka upp på båda ställerna? Hur lång tid
tog det i så fall tills hon även började vara hemma hos er?

Var dagiset det första stället Eva dök upp på? Hur långt är det mellan er bostad och
ert dagis?

Du har nämnt att föremål försvinner och sedan dyker upp på andra platser. Vad är det för
föremål och varifrån försvinner och och var hittar du dom?

Du går hos psykolog en gång i veckan. Pratar du något där om den dotters "kompis"? och vad får du för reaktion och svar på det i så fall? Om du inte har tagit upp saken där, varför har du inte gjort det?

Observera nu att dessa frågor inte är ställda för att vara taskig. Utan detta är till för att metodiskt kunna utesluta vissa orsaker och kanske kunna hitta information om andra orsaker. För det finns ju faktiskt en möjlighet att du verkligen tror att dottern ser "nått". Alla dessa frågor bör väll de synska i tråden, alla medium, också kunna ha nytta av om dom vill försöka kontakta "andarna"? Eller har jag fel? Borde inte dessa uppgifter underlätta även för dem?
Det underlättar säkert men det ska inte behövas, ett medium ser det dom ska se ändå...men det är ju som att berätta svaret i en frågesport, poängen är ju att dom ska ta reda på det själva
Citera
2011-01-21, 14:31
Medlem
Mummies avatar
Personuppgifter och annat är inte intressant i detta området, oavsett om den drabbade är 10 eller 70 år spelar ingen roll, fenomenet är detsamma, inte sant?

Låt henne vara och vänta in svaret på hennes fråga "Vem eller vad pratar min dotter med?".
Om alla hållt sig lugna utan att "idiotförklara" hade de/ni redan fått ert svar.
Om inte Ts nöjt sig med svaret härifrån eller om det inte hjälp henne så hade hon säkert gått in på Medicin eller Psykologi för att få reda på varför hennes dotter reagerar som hon gör.
Citera
2011-01-21, 14:35
Medlem
nuendasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mummie
Personuppgifter och annat är inte intressant i detta området, oavsett om den drabbade är 10 eller 70 år spelar ingen roll, fenomenet är detsamma, inte sant?

Låt henne vara och vänta in svaret på hennes fråga "Vem eller vad pratar min dotter med?".
Om alla hållt sig lugna utan att "idiotförklara" hade de/ni redan fått ert svar.
Om inte Ts nöjt sig med svaret härifrån eller om det inte hjälp henne så hade hon säkert gått in på Medicin eller Psykologi för att få reda på varför hennes dotter reagerar som hon gör.

personuppgifterna är relevanta på så sätt att fastställa trovärdigheten eftersom det förekommer olika uppgifter. kan TS fastställa och hålla sig till en och samma story och en och samma uppgifter sö kan det öka söks trovärdighet. ÄR inte det relevant?
Citera
2011-01-21, 14:38
Medlem
Citat:
personuppgifterna är relevanta på så sätt att fastställa trovärdigheten eftersom det förekommer olika uppgifter. kan TS fastställa och hålla sig till en och samma story och en och samma uppgifter sö kan det öka söks trovärdighet. ÄR inte det relevant?
Hon har lagt upp en video där hennes dotter pratar om Eva. Vad mer kräver du? Hennes tråd handlar inte om hennes egna ålder eller bostadort utan om just hennes dotter och Eva. Vad spelar det för roll om TS är 20 eller 21 år? Ärligt talat.
Citera
2011-01-21, 14:44
Medlem
Citat:

Nej det är det absolut inte! Om inte du nu inte tror TS så lämna tråden då??
Om hon säger sitt person nummer, lämnar ut adress, säger vilka tider hon går på toa osv..Känns det bättre för dig då? och du kan komma med bättre tips och idér varför hennes dotter pratar med döda?

Citera
2011-01-21, 14:45
Medlem
-Rebus-s avatar
Vem är 11årige patrick i det här klippet http://www.youtube.com/watch?v=zSLFnkCy0QE och vems emailadress är Nicklas_li-93@hotmail.com? Samma användare som la upp "Eva-filmen". Kanske inte har nån betydelse, men av någon anledning förvirrar det mej.
Citera
2011-01-21, 14:45
Medlem
Mummies avatar
Citat:

Nej, ni kan inte kräva mer av henne, låt bli!
Iom den tråden hon lagt detta ämnet i så låt de som kan detta ge henne en chans.

Hon ställde trots all sin fråga i det paranormala och inte i tråden Medicin eller Psykologi, eller hur?

Ge henne en chans att få ett svar och kanske en lösning härifrån detta forum som många anser är ett skämt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in