2011-01-21, 13:44
Medlem
DunderBusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matthew_Hopkins
Vill TS bara ha "hjälp" av sådana som tror att det faktiskt är en död människa som hennes dotter ser?

Är väl det som är grejen... TS har fått för sig att "Hålla med" och "tror på" är det samma som "hjälpa".
Det enda som duger för TS är att man tror på att ungen ser spöken. Allt annat är inte att Hjälpa... Vilket för mig är väldigt svårt att förstå... Hur man som mamma använder sin unge för ens egna övertygelses skull... Istället för att kontakta riktiga proffs vad gäller ungens fantasier.

I min värld är det sjukt och oansvarigt att uppmuntra sånt här bara för att TS och hennes morsa tror på Troll och Häxor. Redan från början så avfärdar ju TS alla som på ett vettigt och juste sätt försöker Hjälpa till. Och så blir hon sur när folk anklagar henne. Är det så konstigt?

Och när någon väl skriver något vettigt så svarar hon inte på det, Utan fokuserar på alla som skriver skit... TS, Ge upp.
Citera
2011-01-21, 13:45
Medlem
E.S.A.Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assbook
Ja, exakt, men jag vet inte hur eller vart jag ska söka på historian på mitt hus.
Jag har googlat utan framsteg och den förra ägaren hittar jag inte.

Lite dum fråga kanske, men har du googlat och kollat upp information som skulle kunna förklara problemen på ett rationellt sätt?
Kanske läst om folk som har haft liknande problem? Pratat med folk som arbetar med barn?
Citera
2011-01-21, 13:46
Medlem
Du kan ju annars vända dig till den lokala tidningen? Om någon 10åring dött i området så borde det stå i deras arkiv? Har du inte pappren från köpet av huset kvar? Isåfall så borde ägarens namn och eventuella telefon nummer stå där?
Citera
2011-01-21, 13:47
Medlem
DunderBusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.S.A.D
Lite dum fråga kanske, men har du googlat och kollat upp information som skulle kunna förklara problemen på ett rationellt sätt?
Kanske läst om folk som har haft liknande problem? Pratat med folk som arbetar med barn?

Nej, Det är en BRA fråga. Och det är ju det alla stör sig på... Att TS har bestämt sig för att hennes barn ser spöken. OCh avfärdar alla bra tips och råd för barnets beteende.
Citera
2011-01-21, 13:48
Medlem
Micke67s avatar
Ett långskott men här finns det en eva i märsta, nu är ju hon 17 år
http://www.svenskamord.se/index.php?topic=14.0
Citera
2011-01-21, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oted
Håller me, tycker de börjar lukta troll... Googlar man problemet finns de hundratals artiklar som säger att de är fullt normalt. Sätter en tia på att TS är kristen btw.
Ja men hon kanske tycker det verkar onormalt och tror att det är ett spöke. Då kan väl du låta henne tro det då liksom du inte tror det. Vissa tror på det, andra inte. Du behöver ju inte hålla på då.
Citera
2011-01-21, 13:53
Medlem
nuendasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matthew_Hopkins
Vill TS bara ha "hjälp" av sådana som tror att det faktiskt är en död människa som hennes dotter ser?

ja hon vill enbart ha hjälp av de som tror på spöken. alla andra väljer hon att förolämpa, och när man ger henne svar på tal, eller påpekar brister i hennes story så vräker hon ut skit på en. Därav en av anledningarna till att jag bedömmer detta mindre trovärdigt.

TS: om vi nu skall skippa all skit och allt som inte har med saken att göra, i stället så anstränger vi oss alla att vara lite mer seriösa (även jag). Får jag ställa några seriöst menat frågor i så fall?
Citera
2011-01-21, 13:57
Medlem
Assbooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nuendast
ja hon vill enbart ha hjälp av de som tror på spöken. alla andra väljer hon att förolämpa, och när man ger henne svar på tal, eller påpekar brister i hennes story så vräker hon ut skit på en. Därav en av anledningarna till att jag bedömmer detta mindre trovärdigt.

TS: om vi nu skall skippa all skit och allt som inte har med saken att göra, i stället så anstränger vi oss alla att vara lite mer seriösa (även jag). Får jag ställa några seriöst menat frågor i så fall?

För det första, på varje sida så står det något om mig som inte alls hör hemma.

Jag är dålig mamma osv..
Hade folk gett fan i att slänga ur sig såna kommentarer så hade även jag kunnat agera vuxen och skippa skitsnacket, eller hur?

Ja, absolut.
Citera
2011-01-21, 13:58
Medlem
Oteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abello
Ja men hon kanske tycker det verkar onormalt och tror att det är ett spöke. Då kan väl du låta henne tro det då liksom du inte tror det. Vissa tror på det, andra inte. Du behöver ju inte hålla på då.

Du kan få hålla på, jag låter henne tro va hon vill. Men vill hon ha en rationell diskution kan hon inte bara acceptera de teorier me foliehattar, och ignorera andra vettigare teorier. Dessutom tycker ja inte de handlar så mycke om va hon vill utan snarare om att se till att vi kommer i underrättelse me hur/om vi kan hjälpa hennes dotter. Är du också kristen btw ?
Citera
2011-01-21, 13:58
Medlem
Nu din dotter svarar "hon har blod i ansiktet" så skulle du ha sagt något i stil med "blod? oj då det är ju inge bra, vad har hänt med henne? har hon slagit sej?"

Säger än en gång, tror du och vill ha reda på om det är en ande så ställ dig och fråga rakt ut, "eva är du här nu? är du här så ge mig ett tecken, vad som helst" du kanske känner dig dum att stå där å prata men ja lovar dej, finns något där så får du reda på det då.
Citera
2011-01-21, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oted
Du kan få hålla på, jag låter henne tro va hon vill. Men vill hon ha en rationell diskution kan hon inte bara acceptera de teorier me foliehattar, och ignorera andra vettigare teorier. Dessutom tycker ja inte de handlar så mycke om va hon vill utan snarare om att se till att vi kommer i underrättelse me hur/om vi kan hjälpa hennes dotter. Är du också kristen btw ?
Hon kanske inte vill ha en "rationell" diskussion. Vem bestämmer vilken teori som är vettigare än den andra. Hon tror inte att barnet är psykiskt sjukt, men ändå verkar inte beteendet normalt. Alltså hon tror att det är något skumt med hela grejen, då är inte andar och liknande helt uteslutet. Som att ni kan sitta och bedöma vad som är rationellt och inte, vem kan det egentligen? Ja jag är kristen vad nu det har med saken att göra..
Citera
2011-01-21, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assbook
Schizofreni utvecklas oftast i åldrarna 20-25.

Min kusin fick diagnosen schizofren när han var 15 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in