Citat:
Ceteru,
Det låter onekligen som extrema schizofrena drag, om hon visar symptom på dessa i så ung ålder så kan det bara vara allvarligt. Om du är seriös i det du säger så skulle jag vilja säga att du bör ta med henne till psykiatrin för en grundlig undersökning, allt annat än att söka hjälp för henne skulle jag kalla för barnmisshandel.
Jag vill absolut inte vara taskig eller någonting sånt, men det här låter oerhört allvarligt. Du måste genast kontakta BUP eller dylikt för rådgivning. Visar det sig att hon bara har livlig fantasi så har du i alla fall spelat ett säkert kort när du tog saken på allvar. Om du istället förutsätter att din dotter har livlig fantasi eller "talar med en avliden" och därför vägrar söka hjälp så är det bara inte moraliskt försvarbart, alternativt så borde du själv ta kontakt med en psykolog som inte erkänner den potentiella faran med att du själv tror att din dotter pratar med en avliden.
Jag skulle vilja påstå att Ceteru kanske själv borde uppsöka en psykolog och reda ut varför h@n har ett sådant motstånd mot sådant som kan vara spirituella företeelser.
Citat:
Grejen är att en månad innan min dotter föddes, alltså september månad 2006 så inträffa en bilolycka precis utanför vårat hus, det var en kvinnlig förare som körde på en ung man som sprang rakt ut i gatan, hon tvärnitar och försöker veja undan, istället kör hon upp på en trottoarkant och voltar med bilen som tillslut landar i ett staket på andra sidan gatan, föraren dog.
Bruten nacke och trauma mot huvudet.
Detta är ju hyperintressant! Det kan mycket väl vara någon form av spirituell närvaro som skapar dessa syner etc. Mitt förslag är att du gör ordentlig research från ditt barn, ställer en mängd frågor och försöker få ut så mycket detaljer som möjligt vad gäller "spöket" Evas efternamn, exakt hur hon såg ut, hårfärg, ögonfärg, ålder, klädsel, skador, var blodet sitter etc. Så mycket detaljer det bara går. Kanske även var hon bodde, gata, nummer etc.
Kolla sedan upp kvinnan som avled och försök få fram så mycket detaljer som möjligt om henne och samkör detta.
Jag tror inte du behöver vara orolig. Du skriver att hon är normal i övrigt och detta kan antingen ha med spöken att göra, eller så är det något som barn brukar göra.
Jag är oerhört nyfiken på hur allt kommer att sluta.
Flashback kanske inte är det bästa forumet. Pröva
http://www.supranaturalis.se/ där finns det några medium etc som kanske kan hjälpa dig.