2011-01-21, 14:52
Medlem
Reklamation är skickat till Adam och Eva! Jag återkommer med resultat
Citera
2011-01-25, 16:27
Medlem
Har pratat med klinikens VD via telefon idag. Hennes ord : "Du har varit den jävligaste och elakaste kunden jag någonsin har haft i hela mitt liv, så jag vill inte prata med dig." Jag sa att jag ringde bara för att få bekräftat att reklamationen kom fram eftersom det kommer inget svar "Jag vill inte prata med dig" - det var svaret
Citera
2011-05-25, 20:25
Medlem
Verkar vara en bra och seriös klinik det här. Kollar på Uppdrag granskning just nu och man blir ju häpen. Dels för hur unga tjejer är dumma i huvudet, dels för hur kliniken behandlar sina kunder men framförallt hur slapphänt det svenska regelverket är!
Citera
2011-05-25, 22:56
Medlem
ja, vi tänkte inte före vi gick dit... men ändå.. fräckt från VD att säga att allt är påhittad!! Låt henne visa upp då papper med min tjejs underskrift! Vi har ju kvitto också på utförd behandling
Citera
2011-05-26, 12:44
Medlem
MissCollies avatar
Tråkigt att det gick såhär för er!
Jag och min pojkvän är trogna kunder hos Adam och Eva, jag har gjort läpparna där ca 6 gånger so far och han har gjort läpparna och laser för hårväxt. Vi har aldrig blivit dåligt behandlade någonsin och är alltid supernöjda när vi går därifrån. Personligen tycker jag Natalie är bäst på läpparna, hon klämmer inte lika hårt efteråt som Daniella.
Det som gick snett i erat fall var att din tjej var förkyld, vilket dom varnade för men borde kanske ha sagt nej till helt. Sen är det ju aldrig en bra sak att göra någon form av ingrepp på sig själv när man vet att immunförsvaret är lägre än vanligt. När jag gick dit första gången fick jag fylla i ett papper om vad jag var allergisk mot och om jag rökte etc etc (om man röker blöder man lättare för att blodet tunnas ut).
Berätta för din flickvän att hon inte ska vara förskräckt att göra om det senare, och det är helt normalt att man blir mycket mer svullen första gången man gör läppförstoring än de återstående eftersom att kroppen inte vant sig vid det än. Att man känner lite knölar i läppen (typ som små bubblor) och har något blåmärke är också helt normalt och brukar försvinna efter någon vecka. Som sagt, det blev främst såhär för att hon var förkyld och hade nog blivit fint i vanliga fall. Din flickvän får gärna kntakta mig om hon har några frågor om injektionerna. Jag har gjort både det ena och det andra om man säger så, känner många som gjort samma sak och aldrig fått några komplikationer.
Citera
2011-05-26, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissCollie
T
Jag och min pojkvän är trogna kunder hos Adam och Eva, jag har gjort läpparna där ca 6 gånger so far och han har gjort läpparna och laser för hårväxt.
Berätta för din flickvän att hon inte ska vara förskräckt att göra om det senare, och det är helt normalt att man blir mycket mer svullen första gången man gör läppförstoring än de återstående eftersom att kroppen inte vant sig vid det än. Att man känner lite knölar i läppen (typ som små bubblor) och har något blåmärke är också helt normalt och brukar försvinna efter någon vecka.

När du sen får ärrvävnad uppbyggt i läpparna så kom inte ut och grina i aftonbladet hur "de" förstörde dina läppar. För det är exakt vad som kommer att ske, det är bara en tidsfråga om du fortsätter.
Citera
2011-05-26, 17:26
Medlem
MissCollies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Switchfoot
När du sen får ärrvävnad uppbyggt i läpparna så kom inte ut och grina i aftonbladet hur "de" förstörde dina läppar. För det är exakt vad som kommer att ske, det är bara en tidsfråga om du fortsätter.

Nix.
Citera
2011-05-26, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iljav77
ja, vi tänkte inte före vi gick dit... men ändå.. fräckt från VD att säga att allt är påhittad!! Låt henne visa upp då papper med min tjejs underskrift! Vi har ju kvitto också på utförd behandling

Kissies.se har skrivit på sin blogg att du samarbetar med en annan skönhetsklinik och därför smutskastar Adam&Eva-kliniken på tv och internet-forum. Någon kommentar till detta?
Hon skriver också något om att du skulle ha koppling till kriminella gäng (men hennes blogg är ju inte precis den mest pålitliga om man säger så..).

Anyways, vore nog bra om du bemötte hennes anklagelser här och i andra forum där du postat kommentarer om Adam&Eva-kliniken.

(En sak som slog mig i din/er berättelse, som jag nu f.ö. läst på fler forum än Flashbacks, är att du/ni alltid specifikt understryker att det är Adam&Eva-klininken det är frågon om, och inte en "klinik" eller "läppförstoring" i allmänhet. Om man är ny på området, och inte känner till mycket om läppförstoringar etc, tror man väl naturligt att de har med ingreppet att göra och kanske inte specifikt med en enskild klinik? Sättet du skrivit din/er historia på gör mig m.a.o. lite misstänksam.. Men, men, hoppas verkligen allt ordnar sig för er om allt ni skrivit stämmer. Själv skulle jag aldrig våga mig på något sådant ingrepp efter att ha sett gårdagens Uppdrag Granskning...)
Citera
2011-05-26, 21:47
Bannlyst
haha fy fan vad misslyckat!
Citera
2011-05-27, 00:02
Medlem
Jag smutskastar ingen, jag berättar våran historien och hur har blivit bemötta där.
Jag har ingen samarbete med något klinik, det här är ett privat fall.

Det som skrivs om mig på vissa sidor heter ofredande, kränkning och förtal.
Citera
2011-05-27, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iljav77
Jag smutskastar ingen, jag berättar våran historien och hur har blivit bemötta där.
Jag har ingen samarbete med något klinik, det här är ett privat fall.

Det som skrivs om mig på vissa sidor heter ofredande, kränkning och förtal.

Var det hon som var med i Debatt idag som gjorde operationen? (Mörkt lockigt hår, hette något i stil med D*****a tror jag..)
Citera
2011-05-27, 10:44
Medlem
MissCollies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1234512345
Var det hon som var med i Debatt idag som gjorde operationen? (Mörkt lockigt hår, hette något i stil med D*****a tror jag..)

Hon är en av dem som jobbar på kliniken, men hon är inte huvudansvarig. Hon brukar i alla fall göra läpparna på mig och personligen tycker jag hon är bättre än de andra som jobbar där. Blir alltid jättebra form
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in