• 1
  • 2
2011-01-19, 10:40
Medlem
Min tjej har bestämt för att göra läppförstoring på övre läppen och vi kontaktade Adam och Eva kliniken i Stockholm. Jag fick prata med klinikens VD "Person1".
Vi fick en tid och när det var dags var vi på plats. "Person1" skulle utföra injektionen själv och hon skulle göra en injektion med en spruta av märke Stylage storlek L. Vi hade frågat efter M storleken men den fanns inte, så "Person1" erbjöd rabattpris på L (3 900 ord pris, ca 3 000 fick vi betala). Hon gick inte igenom vilka risker det innebar att göra en injektion i läppen, inte heller fick vi skriva under patientmedgivande. Hon sa att om det skulle bli fel eller om det skulle behövas korrigering så skulle hon göra det gratis i efterhand. (kom ihåg det!).
"Person1" frågade min tjej om hon var sjuk eller förklyld vid tillfället och det var hon. "Person1" sa att egentligen gör man inte en injektion om personen är sjuk men hon tyckte att det kommer att bli bra ändå, vilket det inte blev. Först blev det ett jättestort blåmärke i mitten på läppen. Jag har ringt till Adam och Eva och berättat det, "Person1" har svarat att det säkert är p.g.a. att tjejen var förkyld och att det då har blivit infekterat. Vi skulle vänta en vecka till, tyckte hon. Ungefär 10 dagar efter injektionen såg läppen fortfarande inte bra ut och jag ringde igen. "Person1" sa att deras läkare kan skriva ut antibiotika och att vi skulle titta förbi. Vi kom tillbaka, hon såg på läppen och konstaterade att det såg inte bra ut och att vi skulle ta antibiotika-kuren. Hon sa att hon känner en läkare som kan skriva ut antibiotika åt oss och så blev det. Alltså en läkare skrev ut antibiotika utan ens att se på tjejen och utan att kontakta oss överhuvudtaget!
Tjejen körde antibiotika kuren. Enligt "Person1" så skulle medlet lägga sig efter den kuren. 10 dagar efter kuren och 2,5 vecka efter injektionen såg det forftarande ut på samma sätt. Jag kontaktade "Person1" flera ggr och frågade efter läkare, det kom bara massa ursäkter tillbaka, att läkare var inte på plats, att läkare var sjuk, att läkare hade fullbokat.
"Person1" tyckte att vi skulle gå till en lokalläkare eller åka till akuten(!) om vi inte tyckte att det blev bättre. En gång hade hon erbjudit oss tiden men då kunde inte vi komma just då. Nu en månad efter injektionen ser det fortfarande inte bra ut, det är en "bula" i mitten på läppen och det är inte jämnt. Jag kontaktade "Person1" igen och vi fick tid att komma på kliniken. När vi var där så säger "Person1" att antingen kan hon ta bort medlet med en annan spruta och givetvist får vi inga pengar tillbaka eller så gör hon en korrigering med mer medel men det kostar 1500 och då är hon snäll och erbjuder oss en 40% rabatt på sprutan. När vi sa att det skulle bli gratis korrigering svarade hon att hon tycker att läppen såg bra ut och att kliniken gör gratis korrigeringar endast när det inte är jämnt. Sedan efter diskussioner fram och tillbaka blev hon mer och mer aggresiv och bad oss att gå därifrån eftersom vår tid har gått ut.
Vi gick ut i receptionen och jag frågade kunderna som satt där om de tyckte om läppen såg bra ut. "Person1" sa att jag ska inte störa verksamheter och allting som sägs här är inspelat på en kamera och hon kommer att anmäla mig för verksamhetsstörning! Jag bad då att en annan person som jobbar på kliniken skulle titta på läppen. Det gick hon med på. En annan tjej tittade på läppen och tyckte att det var ojämt. Men eftersom hon är bara anställd där kunde hon inte hjälpa oss. Men hon var iaf trevligt och snäll. Hon går ut ur rummet, "Person1" flyger in och säger att nu har det gått en timme och ni måste härifrån. Vi vägrade eftersom problemet inte var löst. Då ringe hon till polisen och sa att två RYSSAR sitter inne på hennes klinik och stör verksamhet och hon kan inte jobba eftersom rummet är upptaget av oss! Vi ville inte vara med i den cirkusen längre så vi gick ut, jag sa att vi kan gärna vänta på polisen. "Person1" svarade att vi kan vänta utanför. Hon körde oss ut och låste dörren!

Snälla om ni vet vad vi ska göra eller hur vi ska gå tillväga skriv! Medlet kommer att försvinna ur läppen så småningom men det ser inte bra ut och vi vet inte hur vi ska gå tillväga. Men vi vill inte gå tillbaka dit varken för korrigering eller för borttagning av medel.
Senast redigerad av iljav77 2011-01-19 kl. 11:20.
Citera
2011-01-19, 10:58
Medlem
menslutanus avatar
Ni får skylla er själva. Nog visste väl ni att det fanns risker?

Sedan har jag aldrig sett en läppförstorning som ser "naturlig/jämn" ut. Du kan ju ladda upp en bild så vi får se på eländet. Blir lättare att avgöra då.
Citera
2011-01-19, 11:19
Medlem
Nej, hon gick aldrig igenom vilka risker det kan innebära. Ok, man skulle ha läst på det innan, men så händer ibland att man inte läser innan utan litar på att läkare går igenom allt före man gör ett ingrepp.
Citera
2011-01-19, 11:21
Medlem
Här finns det bilder på både hur det såg från början , nån vecka efter och hur det ser ut nu

http://www.stylesearch.se/snacka/Hud...ken-oserioesa/
Citera
2011-01-19, 11:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av iljav77
Nej, hon gick aldrig igenom vilka risker det kan innebära. Ok, man skulle ha läst på det innan, men så händer ibland att man inte läser innan utan litar på att läkare går igenom allt före man gör ett ingrepp.

Litar på någon? Med pengar inblandade? Herregud..
Citera
2011-01-19, 11:35
Medlem
Hur som helst så ska man inte bli behandlad på det sättet på en klinik, det tycker jag!
Citera
2011-01-19, 11:45
Medlem
menslutanus avatar
Citat:
Här finns det bilder på både hur det såg från början , nån vecka efter och hur det ser ut nu

http://www.stylesearch.se/snacka/Hud...ken-oserioesa/
Såg inte speciellt snyggt ut. Nu har ni båda lärt er en läxa iallafall. Plastikoperationer är inte riskfria.

Det blir ingen bröstförstorning?
Citera
2011-01-19, 15:56
Medlem
Citat:

Felet är helt och hållet erat. Att ni inte tittar upp sånt här innan ni går till någon pajas klinik för att göra ett permanent(?) ingrepp! Det är inte riktigt samma sak som att färga håret eller att klippa naglarna om du förstår vad jag menar.

Felen ni gjorde:
- kollade inte upp biverkningar
- om kliniken var seriös
- brydde er inte att ni fick L istället för M
... osv.

"men det är lätt att vara efterklok!1!" Det är sjukt efterblivet att inte kolla upp sånt här innan. Men för att åtminstone ge er något tips och inte bara tracka skulle jag uppsöka en vårdcentral, ingen "min kompis är en doktor han kan titta" utan en riktig vårdcentral.

Om huvudet är dumt får kroppen lida eller hur var det nu?
Citera
2011-01-19, 16:10
Medlem
Endemisks avatar
Mycket tråkigt, men det är ett eget ansvar att söka information om tjänster man köper.
Citera
2011-01-19, 21:55
Medlem
Ingreppet är inte permanent tack och lov. Medlet bryts ner succesivt och försvinner helt inom ett år. Vi fick L för att det fanns inte M hemma, och hon erbjöd det för samma pris samt sa att det skulle sitta bättre och längre tid. Det är svårt att bedöma någon när man är jätte trevligt mot dig, hon var verkligen jätte trevlig första gången så vi anade ingen ont! Detta kan hända med vem som helst och i olika situationer. Men det är fritt fram att säga sin åsikt Jag vill bara sprida våran story och varna de andra. Sedan tycker jag inte att det är OK att ringa till Polisen och bete sig på det sättet. Det är ungefär som att man kommer till Ica med en påse dåliga klementiner och dem säger bara nej dra härfrån annars ringer vi till Polisen. Som ja också har förstått från kommentarer på andra forum så det inte första gången det händer just på det kliniken, men ingen vågade tydligen att stå på sin sak och skriva öppet om det.
Citera
2011-01-19, 22:09
Medlem
emmitusss avatar
Trodde att Kissie var ett levande skräckexempel på vad som händer om man vill förstora sina läppar där.
Citera
2011-01-20, 17:28
Medlem
emmitusss avatar
Eller här, http://www.desireenilsson.se/wp-cont...119-195552.jpg
De må fortfarande vara svullna men det ser verkligen inte bra ut. Också gjorde på Adam och Eva kliniken.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in