2012-01-15, 21:13
Medlem
Offsures avatar
Skärpning, inget trams. Annars blir det varningar.
/mod
Citera
2012-01-24, 11:47
Medlem
Robinson-Merals avatar
http://www.nyteknik.se/nyheter/energi_miljo/energi/article3391426.ece
Grekiska pajasarna bjuder in till oberoende tester. Vad tror ni om det?
Citera
2012-01-24, 13:24
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robinson-Meral
http://www.nyteknik.se/nyheter/energi_miljo/energi/article3391426.ece
Grekiska pajasarna bjuder in till oberoende tester. Vad tror ni om det?
Same shit as last year som grevinnan sa. Här är deras inbjudan: http://www.defkalion-energy.com/files/2012-01-23_Independent_Testing_on_Hyperion_Reactors.pdf
Citat:
Cooling Method
Cold air may be blown to both Reactors through their isolation if the maximum
safety temperature level as defined in the test protocol is reached in the active
Reactor.

Measurement Methodologies
1. On Heat Energy and COP
Differential Thermal Analysis:
Following the test run, the Temperature/Time logged plots of inner and outer
thermocouples will be used to calculate:
The difference of integrals between the Temperature/Time logged plots of
inner thermocouple measurements of the two Reactors. This results to the
calculation of the absolute excess heat energy produced by the active
Reactor.
The difference of integrals between the logged plots of each pair of inner and
outer attached thermocouples attached to each Reactor.
The difference of the respective energy of the absolute excess heat energy
produced by the active Reactor versus the total electric energy consumed by
the active Reactor (heater and controls). This results in the COP of the active
Reactor.
Reactors will be weighed before and after testing.

Alltså, de har en superdupermackapär som skulle kunna revolutionera världens energiförsörjning men fortsätter spela teater med mätningarna. De tillåter ju för böveln inte en vanlig kalorimetrisk mätning som vilken rörmokare som helst kan fixa för 10 000 spänn! Sorry, det är bara charader den här gången med.

Jag förstår inte vem de tror de ska lura men det kanske finns någon...
Citera
2012-01-24, 23:50
Medlem
Timeo Danaos et dona ferentes - "Jag fruktar grekerna även när de kommer med gåvor"

- Vergilis, Aeniden

Ny Teknik gav lite väl lättköpt gratisreklam där. I mitt tycke.
Senast redigerad av Starke Adolf 2012-01-24 kl. 23:53.
Citera
2012-01-24, 23:59
Medlem
Hoppas att alla hus och bilar kan försörjas med en E-cat inom snar framtid,
men E-cat är nog lika mycket på riktigt som E-meter http://sv.wikipedia.org/wiki/E-meter
Citera
2012-01-25, 15:52
Medlem
Robinson-Merals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starke Adolf
Timeo Danaos et dona ferentes - "Jag fruktar grekerna även när de kommer med gåvor"

- Vergilis, Aeniden

Ny Teknik gav lite väl lättköpt gratisreklam där. I mitt tycke.
Äh, det är fortfarande en intressant! Så länge man inte ber om pengar är det helt okej imo. Ska bli intressant att se slutet på den här sagan, oavsett vilken väg den tar. Man kanske borde börja skriva filmmanus redan nu
Citera
2012-01-25, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Same shit as last year som grevinnan sa. Här är deras inbjudan: http://www.defkalion-energy.com/files/2012-01-23_Independent_Testing_on_Hyperion_Reactors.pdf

Alltså, de har en superdupermackapär som skulle kunna revolutionera världens energiförsörjning men fortsätter spela teater med mätningarna. De tillåter ju för böveln inte en vanlig kalorimetrisk mätning som vilken rörmokare som helst kan fixa för 10 000 spänn! Sorry, det är bara charader den här gången med.

Jag förstår inte vem de tror de ska lura men det kanske finns någon...
Jag tycker istället att det är en smart mätmetod när man inte behöver kräva en exakt mätning och det behövs inte för att konstatera om apparaten fungerar eller inte om COP > 20.
Målsättningen är inte att göra en nogrann värmemängdsmätning.
I princip så skulle jag själv kunna göra testet med temperaturmätare och tångampremetrar.
Citera
2012-01-26, 06:04
Medlem
ChristerNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robinson-Meral
Äh, det är fortfarande en intressant! Så länge man inte ber om pengar är det helt okej imo. Ska bli intressant att se slutet på den här sagan, oavsett vilken väg den tar. Man kanske borde börja skriva filmmanus redan nu

Om han är skurk, så är han en jätteintressant skurk.
Om det är misstag, så ganska intressant.
Om E-Cat verkligen blir en revolutionerande upptäckt, så är det mer intressant.

Christer
Citera
2012-01-26, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorn-Ola
Jag tycker istället att det är en smart mätmetod när man inte behöver kräva en exakt mätning och det behövs inte för att konstatera om apparaten fungerar eller inte om COP > 20.
Målsättningen är inte att göra en nogrann värmemängdsmätning.
I princip så skulle jag själv kunna göra testet med temperaturmätare och tångampremetrar.
En annan fördel är att det är en naken reaktor avskalad från kringutrustning som testas vilket gör det väldigt svårt att bluffa.

Det är spännande att det kommit dithän nu att oberoende tester kan utföras för det gör att sannolikheten att detta ska vara bluff är obefintlig.
Citera
2012-01-26, 20:32
Medlem
Citat:
En annan fördel är att det är en naken reaktor avskalad från kringutrustning som testas vilket gör det väldigt svårt att bluffa.

Det är spännande att det kommit dithän nu att oberoende tester kan utföras för det gör att sannolikheten att detta ska vara bluff är obefintlig.

Men så in med skiten på ett testinstitut då. Har man 20 gånger mer ut än in är detta lätt konstaterat på en dag eller två. Då kan man för fanken ha en egen väktare bredvid så inte prylarna blir stulna.
Citera
2012-01-26, 21:45
Medlem
Så vitt jag förstått så testas Defkalions apparater just nu på testinstitut.
Citera
2012-01-27, 12:45
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:

Nej, det är en fullständigt värdelös mätmetod som inte säger ett skvatt. Mäta vilken temperatur reaktorn kommer upp i utan att mäta flöden på kylmedium. Har sällan hört på maken så värdelöst. Hur kan du försvara det? Det är precis som att försöka mäta hur snabbt en bil kan gå genom att ta tempen på motorn. Exakt, jag skojar inte.

Citat:
Så vitt jag förstått så testas Defkalions apparater just nu på testinstitut.
Klassisk uppmaning: Källa på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in